Το θέατρο Ταγκάνκα ακυρώνει τις παραστάσεις της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, που ήταν προγραμματισμένες για την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου _από τις 23 ως τις 28/9 στο «Θέατρον» του Ελληνικού Κόσμου και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Οι λόγοι της ακύρωσης αφορούν στη διένεξη του ιδρυτή του θεάτρου Γιούρι Λιουμπίμοφ που υπογράφει και τη σκηνοθεσία και του νυν καλλιτεχνικού διευθυντή Βαλερί Ζολοτούχιν, ο οποίος και τον διαδέχτηκε τον περασμένο Ιούνιο.

Οι θεατές που έχουν προαγοράσει το εισιτήριό τους για την παράσταση μπορούν να εξαργυρώσουν τα εισιτήριά τους από την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011 έως την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011. Πληροφορίες: 212 254 0312

Με την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή θα επέστρεφε στην Ελλάδα ο Γιούρι Λιουμπίμοφ ο οποίος σκόπευε να παρουσιάσει την τελευταία του παράσταση που σκηνοθέτησε σε συνεργασία με τον θέατρο Taganka, του οποίου υπήρξε και ο ιδρυτής, το 1964.

Ο ρώσος σκηνοθέτης, που κράτησε το τιμόνι του θεάτρου αυτού της Μόσχας ως τον περασμένο Ιούνιο, εκτός από την πενταετία 1984-1989 που ήταν εξόριστος στη Δύση, αντιμετωπίζει την αρχαία τραγωδία με διαφορετικό τρόπο.

Η οπτική του δίνει προτεραιότητα στις λυρικές ερμηνείες των ηρώων, ενώ διατηρεί στο επίκεντρο του έργου τις μεγάλες συγκρούσεις με την εξουσία.

Στην «Αντιγόνη» του κυριαρχεί η μάχη ανάμεσα στον άνθρωπο και τον Θεό, τον ισχυρό και τον αδύναμο, τη λογική και το μοιραίο, ενώ ο ίδιος ο σκηνοθέτης της δίνει μια διάσταση μύησης. Ο μύθος της ηρωίδας που αρνείται να υπακούσει τον νόμο, όπως τον εκφράζει ο Κρέων, επιμένει να θάψει, εκτός από τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη, θέτοντας την τιμή των θεών και την αγάπη προς τον αδερφό της υπεράνω των ανθρώπινων νόμων.

Στην Ελλάδα ο Γιούρι Λιουμπίμοφ πρωτοήρθε το 1992, όταν σκηνοθέτησε την «Ηλέκτρα» 1992 στο Μέγαρο Μουσικής.

Ακολούθησε η συνεργασία του με την Κάτια Δανδουλάκη, το 1994 και το 1995: Ηταν η ώρα του «Γλάρου», στο τότε θέατρο Διονύσια, και την επόμενη χρονιά του «Βυσσινόκηπου» στη σκηνή που φέρει το όνομα της πρωταγωνίστριας.

Μαζί της, στους πολυμελείς θιάσους, ο Γιάννης Φέρτης και ο Πέτρος Φυσσούν. Τέλος το 2001 ξανάρθε με τη «Μύηση του Σωκράτη» στο Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.

Γεννημένος το 1917 με πλούσιο δημιουργικό έργο στη δυτική Ευρώπη αλλά και στην Αμερική με έργα, μεταξύ άλλων, Ντοστογιέφσκι, Βέντεκιντ και Μπρεχτ, ανήκει στους σκηνοθέτες που προτάσσoυν το σύγχρονο στοιχείο, προσφέροντας, παράλληλα, διεθνή αναγνώριση στο θέατρο Taganka. Πρόσφατα τιμήθηκε στην Αγία Πετρούπολη με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του 14ου Ευρωπαϊκού Βραβείου Θεάτρου.