Μιλούν την ίδια «γλώσσα», μοιράζονται την ίδια διακριτικά όπως άλλωστε και τα κρισιμότερα μηχανικά μέρη. Ακόμη και έτσι πάντως οι διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες εκδόσεις των καταξιωμένων Peugeot 308 και 208 παραμένουν θεμελιώδεις.
To 308 με τα διακριτικά GTI και τους 270 ίππους απέδειξε ότι μπορεί να κάνει τα πάντα γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς να θυσιάζει την άνεση ή την ευχρηστία που ως βασικός ανταγωνιστής του VW Golf οφείλει να προσφέρει.
Η περίπτωση του 208 GTi που υπογράφει το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot είναι διαφορετική. Ο κινητήρας δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το τετρακύλινδρο, προφανώς υπερτροφοδοτούμενο, σύνολο χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Ωστόσο η ισχύς περιορίστηκε στους 208 ίππους, ενώ μικρότερη είναι και η μέγιστη τιμή της ροπής, με τα 300 Nm να αποδίδονται μάλιστα σημαντικά ψηλότερα.
Στο σύστημα μετάδοσης τώρα, η παρουσία του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης αφήνει σε δεύτερη μοίρα το επίσης μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Αλλωστε η αίσθηση που αποκομίζεις από τον επιλογέα είναι ότι οι Γάλλοι θα μπορούσαν να δουλέψουν περισσότερο πάνω σε αυτόν τον τομέα.
Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι η εικόνα του πλαισίου, καθώς εκεί οι μηχανικοί της Peugeot Sport φαίνεται πως εξάντλησαν κάθε περιθώριο βελτίωσης. Οι παρεμβάσεις δεν περιορίστηκαν στη σκληρότητα των ελατηρίων-αμορτισέρ ή στην αναβάθμιση του συστήματος πέδησης με τη συμβολή της Brembo αλλά επεκτάθηκαν στη γεωμετρία της ανάρτησης. Ακόμη και η αύξηση των μετατροχίων προσδίδει επιπλέον… πόντους στο μικρό κατά τ’ άλλα 208. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η λογική του i-cockpit με τον πίνακα οργάνων τοποθετημένο στην κορυφή του ταμπλό και τη θέση οδήγησης ψηλότερα από εκεί που ενδεχομένως θα ήθελες να έχει τοποθετηθεί. Κεντρικός παραμένει και ο ρόλος της ψηφιακής οθόνης μεγέθους επτά ιντσών, η οποία φιλοξενεί τις ενδείξεις των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Μαχητής των δρόμων


Το σύνθημα, πάντως, δίνεται από το ντυμένο με διάτρητο δέρμα τιμόνι, τις κόκκινες ραφές στο ταμπλό καθώς και από τον βραχνό αλλά σε κάθε περίπτωση διακριτικό ήχο των εξατμίσεων.
Σε αντίθεση με το 308 GTi εδώ δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης. Ως εκ τούτου, ο κινητήρας είναι εξαρχής σεταρισμένος ώστε να αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
Απολύτως ξεκάθαρος είναι και ο προσανατολισμός των αναρτήσεων, κάτι που σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18 ιντσών και το 40άρι προφίλ των ελαστικών οδηγεί σε συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης και την άνεση.
Αργά ή γρήγορα, βέβαια, το 208 θα σε αποζημιώσει για τις όποιες παραχωρήσεις θα πρέπει να πραγματοποιήσεις ώστε να συμβιώσεις με την κορυφαία έκδοση της σημερινής γκάμας του.
Χάρη στο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης το φαινόμενο της υποστροφής αναπτύσσεται συντεταγμένα και προβλέψιμα. Ταχύτερες αντιδράσεις απαιτεί η σπανιότερη αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα, την ίδια στιγμή που το καλοζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης με τη μάλλον αργή κρεμαγιέρα των 2,9 στροφών από άκρη σε άκρη σε προστατεύει από την υπερβολή.
Το 208 που υπογράφει η Peugeot Sport είναι κάτι παραπάνω από ένα GTi αλλά και κάτι περισσότερο από ένα καλοβαλμένο supermini που είχε την τύχη να βρει στον δρόμο του έναν από τους ισχυρότερους κινητήρες αυτής της κλάσης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ