Βιώσιμη μόδα: Πώς και τι αγοράζουμε για να φορέσουμε;
Τι κάνει η Μusa, μια από τις startups επιχειρήσεις αποφοίτων του ΟΠΑ που ξεκινούν την πορεία τους στην αγορά εργασίας της χώρας
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Οι σπουδές της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας τη βοήθησαν να ξεκινήσει το δικό της «ταξίδι» στον χώρο της μόδας, με μια δική της επιχείρηση. Η οποία ξεκίνησε με ένα μικρό κεφάλαιο, αλλά σταθερή και έμπειρη καθοδήγηση. «Το πρόγραμμα σπουδών είναι δομημένο με τέτοιον τρόπο που σου δίνει άμεσα πρακτικά «εργαλεία» όχι μόνο για να βγεις στην αγορά εργασίας με τα καλύτερα εφόδια, αλλά και να αναπτύξεις έναν τρόπο σκέψης πολυδιάστατο» λέει η Νάσια Φιλιππίδη μιλώντας στην «ΟΠΑ News» για τις σπουδές της, το ξεκίνημα στα πρώτα επαγγελματικά της βήματα αλλά και τα σχέδιά της. Και ιδού τι δηλώνει:
Πώς προέκυψε η ιδέα για το project σας; Με απλά λόγια, τι είναι αυτό που κάνει η εταιρεία σας;
«Έχοντας δουλέψει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στον χώρο του μάρκετινγκ, το 2018 αποφάσισα ότι ο εταιρικός κλάδος δεν μου ταιριάζει και έτσι τόλμησα το πρώτο μου επιχειρηματικό εγχείρημα που ήταν στον κλάδο του τουρισμού. Έχοντας αγάπη για τη μόδα από μικρή ηλικία καθώς η μητέρα μου διατηρούσε κατάστημα με γυναικεία ρούχα όπου και πέρασα την παιδική μου ηλικία, τον Απρίλιο του 2020 ήρθαν οι συγκυρίες με τέτοιον τρόπο που πήρα την απόφαση να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα.
Όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου στον τομέα του Luxury Brand Management ασχολήθηκα αρκετά με το θέμα της βιωσιμότητας στη μόδα. Εμπνευσμένη από αυτό και με οδηγό το μεράκι μου για τα ρούχα, τον Απρίλιο του 2020 δημιούργησα τη MUSA με στόχο να εφαρμόσω τις αρχές της βιώσιμης και ηθικής μόδας, αλλά και να δώσω μία διαφορετική οπτική σχετικά με το πώς και τι αγοράζουμε, καθώς και τι επιλέγουμε να «αγγίζει» το σώμα μας. Εκεί ήρθε και το επόμενο εγχείρημα, το FAS.MA aka Fashion Manifesto, το οποίο είναι το πρώτο online περιοδικό βιώσιμης και ηθικής μόδας στην Ελλάδα».
Ξεκινήσατε το project σας με δικά σας κεφάλαια ή λάβατε κάποια εξωτερική χρηματοδότηση;
«Η MUSA ξεκίνησε με ιδία κεφάλαια και για να είμαι πιο ακριβής, με αρχικό κεφάλαιο από τις οικονομίες μου το οποίο ανέρχεται στα 500 ευρώ! Η μόνη κινητήριος δύναμη για να τα καταφέρεις είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις και κυρίως να πιστεύεις σε αυτό και στον εαυτό σου».
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
«Ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που λένε «go with the flow». Υπάρχει το «σήμερα» όπου προσπαθώ να εξελίσσομαι η ίδια και μαζί μου και η MUSA. Απολαμβάνω τη διαδικασία τού να χτίζω κάτι σιγά-σιγά στον χρόνο του και σταθερά κοιτώντας πάντα ψηλά».
Πόσο μπορούν να βοηθήσουν σήμερα οι νεοφυείς επιχειρήσεις στη στήριξη της ελληνικής αγοράς εργασίας και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη της χώρας; Εάν η εταιρεία σας γιγαντωνόταν θα μένατε στην Ελλάδα;
«Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το πώς εξελίσσεται το τοπίο της αγοράς εργασίας στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, θεωρώ ότι οι νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να έχουν διττό ρόλο. Από τη μία, καλύπτουν το κενό που υπάρχει για μία πιο σύγχρονη προσέγγιση όσον αφορά το περιβάλλον και τη φιλοσοφία της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα δίνοντας την ευκαιρία για μεγαλύτερη ελευθερία, δημιουργικότητα και εξέλιξη, εδραιώνοντας ένα διαφορετικό μοντέλο εργασίας από αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Από την άλλη, πρόκειται για εταιρείες που έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την καινοτομία, κάτι που συμβάλλει ενεργά στην ανάπτυξη, στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και στην εξέλιξη μιας χώρας.
Στο σενάριο που η MUSA εξελισσόταν ταχύτατα θα παρέμενε στην Ελλάδα, με στόχο να συμβάλει σε αυτά που αναφέραμε παραπάνω, δίνοντας μία άλλη πνοή στον τομέα της μόδας στη χώρα μας».
Είσαστε απόφοιτος του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του ΟΠΑ. Πόσο σας βοήθησαν οι σπουδές σας για να αναπτύξετε επιχειρηματική δράση;
«Οι σπουδές μου στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του ΟΠΑ είναι κάτι που αναφέρω πάντα όταν με ρωτούν πώς ξεκίνησα την επιχειρηματικότητα.
Το πρόγραμμα σπουδών είναι δομημένο με τέτοιον τρόπο που σου δίνει άμεσα πρακτικά «εργαλεία» όχι μόνο για να βγεις στην αγορά εργασίας με τα καλύτερα εφόδια, αλλά και να αναπτύξεις έναν τρόπο σκέψης πολυδιάστατο, που σου ανοίγει πολλούς διαφορετικούς δρόμους ώστε να έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ποιον θα ακολουθήσεις. Προσωπικά, έπαιξε σημαντικό ρόλο για τη μέχρι τώρα επαγγελματική μου πορεία καθώς μου έδωσε πολλά ερεθίσματα για να «ξεκλειδώσω» τις δυνατότητές μου και να μπορέσω να κάνω αυτά που έχω κάνει».

