Τα μοντέλα με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cells) αποτελούν το highlight της εφετινής έκθεσης αυτοκινήτου στο Λος Αντζελες, δείχνοντας τον νέο δρόμο προς ένα καθαρότερο μέλλον χωρίς παραχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων.
Κορυφαίο παράδειγμα της συγκεκριμένης τεχνολογίας αποτελεί το A7 Sportback h-tron quattro, το τρίτο υδρογονοκίνητο πρωτότυπο της Audi μετά τα A2 H2 και Q5 HFC.
«Είναι το πιο προηγμένο πρωτότυπο που έχει δημιουργήσει το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Audi, το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο επιδόσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και ταυτόχρονα μια απόδειξη της δυναμικής των αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου» επισημαίνει ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Audi, Ulrich Hackenberg.
Το μηχανικό του σύνολο συνδυάζει ένα σύστημα που αποτελείται από 300 κυψέλες καυσίμου οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 116 ίππων και μπαταρίες ιόντων λιθίου που φορτίζονται είτε από το οικιακό δίκτυο ηλεκτροδότησης είτε από την ανάκτηση κινητικής ενέργειας, παρέχοντας ηλεκτρική αυτονομία κίνησης 50 χιλιομέτρων.
Στη λειτουργία κυψελών καυσίμου απαιτείται περίπου ένα κιλό υδρογόνου –ποσότητα ισοδύναμη με 3,7 λίτρα βενζίνης –για μια απόσταση 100 χιλιομέτρων, κάτι που σημαίνει ότι ένας πλήρης ανεφοδιασμός με πέντε κιλά υδρογόνου εξασφαλίζει αυτονομία 500 χλμ. Ο ανεφοδιασμός διαρκεί σχεδόν τρία λεπτά ενώ παρά το βάρος των 1.950 κιλών το A7 h-tron quattro χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση.
Η μέγιστη ταχύτητα του τετρακίνητου πολυτελούς τετράθυρου coupe φτάνει στα 180 χλμ./ώρα, χάρη στη συνδυαστική ισχύ των 232 ίππων και τα 540 Nm ροπής, τιμή λιγότερο εντυπωσιακή από αυτές των εκδόσεων του A7 με τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel αλλά κορυφαία μεταξύ άλλων μοντέλων με οικογενειακό προσανατολισμό και αντίστοιχη τεχνολογία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ