Η πανδημία έκανε σχεδόν προϋπόθεση επιβίωσης τη διανομή για τα περισσότερα καταστήματα καφέ, εστίασης, αλλά και για μανάβικα, ζαχαροπλαστεία, σουπερμάρκετ. Τα τερματικά για τις online πλατφόρμες διανομής μπήκαν και στα μαγαζιά της γειτονιάς, αλλά όλα τελικά εξαρτώνται από τον τζίρο.

«Συμφέρει να χρησιμοποιείς δικούς τους διανομείς όταν δεν υπάρχει πολλή δουλειά. Ετσι, δεν έχεις έναν εργαζόμενο να κάθεται ενώ επωμίζεσαι όλο το κόστος» επισημαίνει ιδιοκτήτης ενός all day café στο κέντρο της Αθήνας που συνεργάζεται με efood και Wolt. Εδώ όμως υπάρχει και το μειονέκτημα. «Εξαρτάσαι από την επιλογή της εταιρείας για το πού θα κινηθούν οι διανομείς. Η εξυπηρέτηση του δικού σου πελάτη δηλαδή εξαρτάται από την κίνηση που έχει η γειτονιά. Οι πιο πολυάσχολες γειτονιές παίρνουν προτεραιότητα» εξηγεί.

Οσον αφορά δε τη χρέωση για τη διαμεσολάβηση, όταν ξεκίνησε με την efood και δικό του ντελίβερι το ποσοστό έφτανε στο 13%-16% (μετρητά και κάρτα). Ανέβηκε δε στο 25% όταν αποφάσισε να δουλέψει με διανομείς της εταιρείας. Αντίστοιχη είναι η χρέωση και με τη Wolt, ενώ ήδη διερευνά και την περίπτωση της Rocket. «Είναι αποτελεσματική η συνεργασία μέχρι στιγμής, αλλά θέλει ικανοποιητικό τζίρο». Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά μικρά καταστήματα σταματούν στη συνεργασία.

«Προτιμώ να έχω την πλατφόρμα, αλλά να κάνω μόνος μου τη διανομή. Εξυπηρετώ με το δικό μου όχημα και τις πιο μακρινές αποστάσεις γιατί θέλω να έχω ένα συγκεκριμένο πρόσωπο απέναντι στους πελάτες, ώστε να χτίσουμε μια σταθερή σχέση. Η προμήθεια ήταν τόσο υψηλή και η καθυστέρηση στην παράδοση μεγάλη που τελικά δεν έβγαινα κερδισμένος» λέει ο Αντώνης Σ., που διατηρεί μανάβικο στα Ανω Πατήσια και φτάνει ως το Χαλάνδρι ή το κέντρο της Αθήνας.