Με αφορμή την προσφορά του «Βήματος» στους μικρούς μας αναγνώστες, τις τελευταίες εβδομάδες όλοι στο γραφείο κινούμαστε στον αστερισμό της επαυξημένης πραγματικότητας. Κάνοντας λοιπόν μια αναζήτηση στη βιβλιογραφία σχετικά με την αξιοποίηση αυτών των σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαίδευση βρέθηκα μπροστά σε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Ενα μεγάλο πλήθος αξιόλογων άρθρων είχαν ελληνική υπογραφή αλλά και ελληνική διεύθυνση! Το ομολογώ: φανταζόμουν ότι τα άρθρα που αναζητούσα θα προέρχονταν από πανεπιστήμια του εξωτερικού όπου οι νέες τεχνολογίες εντάσσονται στα εκπαιδευτικά συστήματα με μεγαλύτερες ταχύτητες σε σχέση με αυτές της χώρας μας. Αλλά, όπως φάνηκε, τα φανταζόμουν όλα αυτά επειδή αγνοούσα την ύπαρξη του κ. Αύγουστου Τσινάκου, καθηγητή Πληροφορικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) στην Καβάλα και διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογικών και Κινητών Εφαρμογών AETMA Lab (Advanced Educational Technologies and Mobile Applications Laboratory – ΑΕΤΜΑ).

Τον αναζήτησα λοιπόν και οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίστηκαν. Ο κ. Τσινάκος και οι συνεργάτες του στο ΑΕΤΜΑ Lab, δρ Καζανίδης και δρ Τερζόπουλος (σε συνέργεια με την Εδρα Con-e-ect της UNESCO και την Πυροσβεστική Ακαδημία) είχαν μόλις ολοκληρώσει την πιλοτική φάση ενός προγράμματος με το όνομα Virtual School. Το πρόγραμμα κάνει χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας προκειμένου να εκπαιδεύσει τους μικρούς μαθητές στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών (πλημμυρών, πυρκαγιών κ.λπ.) και στην προστασία τους σε περιπτώσεις κινδύνου. Οι τυχεροί μαθητές που έλαβαν μέρος στην πρώτη αυτή φάση του προγράμματος, το οποίο έτρεξε εθελοντικά και στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης, προέρχονταν από 10 σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου. «Εμφαση δόθηκε στην επιλογή απομακρυσμένων και απομονωμένων σχολείων με ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά. Ετσι, παραδείγματος χάριν, επιλέχθηκε το μονοθέσιο σχολείο Αρκιών στο οποίο φοιτά ένας μόνο μαθητής, αλλά και το 2ο Δημοτικό Θάσου του οποίου η σχολική μονάδα και ο αύλειος χώρος γειτνιάζουν με χείμαρρο» μας είπε ο κ. Τσινάκος. Τα υπόλοιπα οκτώ σχολεία ήταν: το Α’ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, το Δημοτικό Ποσειδωνίας Σύρου, το Α’ Δημοτικό Λεμεσού, το 24ο Ολοήμερο Δημοτικό Καβάλας, το Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας Γ’ Κύπρου, το Γυμνάσιο ΛΤ Κουφονησίων, το Γυμνάσιο ΛΤ Χάλκης Δωδεκανήσου και το 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου-Παλαιοκάστρου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω