Η Τράπεζα Θεμάτων, που παρουσίασε και τα τεχνικά προβλήματα των προηγούμενων ημερών, φαίνεται ότι «ενέπνευσε» τους θεματοδότες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων στην επιλογή και των ερωτημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Κι αυτό γιατί είδαμε τις προηγούμενες ημέρες να αξιοποιείται (Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα) η λογική των θεμάτων που είχαν αναπτυχθεί φέτος για την Τράπεζα Θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων των Λυκείων και ειδικά της τελευταίας τάξης στην οποία και εφαρμόστηκε για πρώτη χρονιά.
Συνολικά η θεματοδοσία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, στη σκιά της προεκλογικής περιόδου, ήταν ιδιαίτερα προσεκτική, χωρίς υπερβολικές δυσκολίες στα θέματα ή υπόνοιες για επιστημονικά λάθη. Σε συγκεκριμένα μαθήματα δε (Αρχαία, Χημεία), οι δυσκολίες του παρελθόντος αντικαταστάθηκαν από μεγάλο όγκο θεμάτων, με αποτέλεσμα να απαιτείται να αξιοποιηθεί ο χρόνος από το πρώτο ως το… τελευταίο λεπτό της τρίωρη εξέτασης.
Δεν αναμένονται κατ’ επέκταση θεαματικές ανακατατάξεις από την περυσινή διαδικασία κατά τη βαθμολόγηση των θεμάτων, με την κλιμάκωση βαθμολογιών και μέσων όρων πιθανότατα στα ίδια όρια με εκείνα του 2022 και μεγάλο «άγνωστο» το πόσοι υποψήφιοι συμμετείχαν φέτος στη διαδικασία. Κι αυτό με δεδομένο ότι οι αριθμοί εκείνων που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις τα τελευταία χρόνια φθίνουν.