«Είναι καιρός να εξερευνήσουμε πάλι την περιέργεια και τη δημιουργικότητά μας» δήλωσε την περασμένη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος του Instagram Κέβιν Σάιστρομ, ανακοινώνοντας την αποχώρησή του μαζί με τον επικεφαλής τεχνικών υπηρεσιών Μάικ Κρίγκερ και συνιδρυτή του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης – μέσω ανταλλαγής φωτογραφιών κυρίως.
Είναι μόλις 34 και 32 ετών αντίστοιχα. Το 2010 ίδρυσαν το Instagram, δύο χρόνια αργότερα το πούλησαν στο Facebook αντί 1 δισ. δολαρίων συνεχίζοντας να το διευθύνουν και τώρα το εγκαταλείπουν. Τα όσα περί… περιέργειας και δημιουργικότητας δήλωσε ο Σάιστρομ δεν συνιστούν σοβαρό επιχείρημα για την αποχώρηση των «Διόσκουρων του Instagram». Γι’ αυτό και οργίασαν οι φήμες περί «εγγενούς κρίσης» στη μητρική Facebook, που πλήττεται εσχάτως από αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών της.
Το εγκώμιο των Σάιστρομ και Κρίγκερ έπλεξε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ σε ανακοίνωσή του. «Το Instagram αντανακλά το συνδυασμένο ταλέντο των δημιουργών του. Εμαθα πολλά δουλεύοντας με αυτούς τα τελευταία έξι χρόνια και το καταδιασκέδασα. Περιμένω με ενδιαφέρον να δω το επόμενο σχέδιό τους» σημειώνει ο Ζούκερμπεργκ.
Φήμες για εντάσεις
Υπήρξαν πάντως φήμες για εντάσεις στο πλαίσιο του ομίλου Facebook, δεδομένου ότι η δημοτικότητα του Instagram εκτινάχθηκε τα τελευταία χρόνια (οι χρήστες του αριθμούν πλέον 1 δισεκατομμύριο), ενώ από την άλλη πλευρά το Facebook εμφάνιζε μια στασιμότητα. Πέραν αυτού, το Facebook βρέθηκε εφέτος στο στόχαστρο κυβερνήσεων και μέσων ενημέρωσης εξαιτίας των διαρροών ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων χρηστών του. Τον Μάρτιο, όταν ο Ζούκερμπεργκ παραδέχθηκε την κακή διαχείριση δεδομένων πελατών του και ζήτησε συγγνώμη γι’ αυτό, η κεφαλαιοποίηση του Facebook συρρικνώθηκε κατά 58 δισ. δολάρια.
Στο κρίσιμο ερώτημα «τι θα απογίνει τώρα το Instagram δίχως τους ιθύνοντες νόες του» ο αναλυτής του BBC στη Βόρεια Αμερική Ντέιβιντ Λι προσθέτει το κρισιμότερο «τι θα κάνει τώρα το Facebook δίχως αυτούς», θυμίζοντας ότι πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι οι Σάιστρομ και Κρίγκερ «έσωσαν» τον Ζούκερμπεργκ τα τελευταία χρόνια. Παρά το ότι και το Instagram «κατηγορείται» από κάποιους ότι κλέβει ιδέες από το Snapchat και ότι με την πάροδο του χρόνου έχει αποκτήσει υπερβολικά πολλές διαφημίσεις.