Το χιούμορ ως τέχνη

Ο γνωστός σκιτσογράφος παρουσιάζει μια σειρά από γελοιογραφίες ως αυθύπαρκτα έργα τέχνης στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Ο Δημήτρης Χαντζόπουλος δεν μπορεί να ξεχωρίσει ποια από τις γελοιογραφίες του είναι η «αγαπημένη» του. «Αυτά που μου αρέσουν εμένα συνήθως δεν πάνε καλά στο κοινό. Αλλο νομίζω ότι θα «περπατήσει» καλύτερα και άλλη εξέλιξη έχει». Το σίγουρο είναι ότι αρέσουν, ότι συζητιούνται, ενίοτε δε προκαλούν και διχογνωμίες. «Τις ηθελημένες παρεξηγήσεις θέλετε να πείτε. Ορισμένοι «καλοπροαίρετοι» πρώτα κοιτάνε την υπογραφή και μετά το κείμενο και το νόημά του». Δεν χρειάζεται βέβαια να δεις την υπογραφή για να αναγνωρίσεις τον δημιουργό.

Τα σκίτσα του Δημήτρη Χαντζόπουλου σχολιάζουν κριτικά αλλά και καυστικά την επικαιρότητα μέσα από ένα πολύ αναγνωρίσιμο, καθιερωμένο πλέον σκίτσο με τη δική του αυτόνομη εικαστική αξία. Αναδεικνύεται μέσα από την έκθεση «Και διηγώντας τα να γελάς» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Στην πλατεία Κολωνακίου θα παρουσιαστούν περί τις 80 γελοιογραφίες, κρεμασμένες στα μανταλάκια σαν εφημερίδες προς ανάγνωση σε διαστάσεις (60Χ30) που τις καθιστούν αυθύπαρκτα έργα τέχνης. Ενα σώμα έργων με σύντομα κείμενα-λεζάντες για να είναι πιο ευανάγνωστα αλλά και για να δίνεται έμφαση στο σκίτσο που συνοδεύουν. Τις δημιούργησε την περίοδο που εργάζεται στην εφημερίδα «Καθημερινή» και σχολιάζουν τη «δεύτερη περίοδο μνημονίων», όπως θα πει χαρακτηριστικά ο Χαντζόπουλος. «Δεν θα είχε λόγο να γίνει μια έκθεση για αυτή την περίοδο αργότερα. Τώρα είναι το «σωστό timing» όπως είπε και η Πέγκυ Ζουμπουλάκη». Με αφορμή την έκθεση οι γελοιογραφίες εκδίδονται σε περιορισμένη έκδοση υπογεγραμμένες από τον καλλιτέχνη. «Πλέον σχεδιάζω ηλεκτρονικά, στην ταμπλέτα με το χέρι. Ο ψηφιακός κόσμος έχει το undo, μια δυνατότητα που δεν σου παρέχει το αμιγώς χειροποίητο σχέδιο. Παλιά αν έκανες ένα λάθος, αν για παράδειγμα ήθελες να αλλάξεις μια λεζάντα, έσβηνες με μπλάνκο και μετά έκανες χαρτοκοπτική. Η τεχνολογία προσφέρει ένα άλλο μέσο το οποίο άλλαξε και τη γραμμή του σχεδίου μου. Το φως είναι πίσω από την οθόνη και όχι από πάνω, όπως φωτίζονταν παλιά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι διαφορετική η διαχείριση της χρωματικής γκάμας».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.