Θέατρο ρεπερτορίου και ουμανιστικό θέατρο ουσίας, το οποίο να συνδυάζει διαφορετικές αναγνώσεις και να συνδυάζει γενιές, αισθητικά ρεύματα, το καινούργιο με το παλαιό. Ετσι θέλει να συστήνεται το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, πάντα όμως με τη συνεργασία σημαντικών καλλιτεχνών, αξιόλογων ονομάτων από τον χώρο της σκηνοθεσίας και της υποκριτικής και εκπροσώπων της νεότερης γενιάς. Σε έναν διαρκή διάλογο με την τοπική, και όχι μόνον, κοινωνία, επιδιώκει να δίνει το «παρών» σεβόμενο το παρελθόν.
Αυτοί είναι οι στόχοι που έθεσε ευθύς εξαρχής όταν, τον Μάρτιο του 2015, ο σκηνοθέτης Νίκος Διαμαντής ανέλαβε την καλλιτεχνική του διεύθυνση: «Αυτό που με ενδιαφέρει, ως πολιτιστικός οργανισμός και όχι ως θέατρο, είναι ότι οφείλει να κινηθεί σε τρεις διαφορετικές διακριτές κατευθύνσεις: καλλιτεχνικές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές».
Και έτσι συνεχίζει να πορεύεται, σημειώνοντας σταθερά μια ανοδική πορεία και θετικό πρόσημο στα οικονομικά του, παρά τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Παράλληλα το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά πραγματοποιεί ένα άνοιγμα στην τοπική κοινωνία, θέλοντας να αποκτήσει στενούς δεσμούς με το λιμάνι και την ευρύτερη περιοχή, συνεπικουρούμενο από ένα διαρκές κάλεσμα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Στον χάρτη των
μεγάλων θεάτρων
Εφέτος, διανύοντας την τέταρτη σεζόν, ο Νίκος Διαμαντής θεωρεί ότι η πορεία του ΔΘΠ βρίσκεται σε καλό δρόμο, τον οποίο και καλείται να συνεχίσει με τους συνεργάτες του. Σε αυτό το σκεπτικό κινείται και ο προγραμματισμός για τη διετία 2018-2020, που πρόσφατα ανακοίνωσε, παρουσία του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη. Με την τρέχουσα θεατρική περίοδο να έχει ήδη αρχίσει από την περασμένη Πέμπτη, με τις παραστάσεις του «Θείου Βάνια» του Αντον Τσέχοφ από τον Γιώργο Κιμούλη, η χρονιά προμηνύεται πλούσια και ενδιαφέρουσα. Είναι χαρακτηριστική η φράση του Γιάννη Μώραλη ότι «το Δημοτικό Θέατρο έχει μπει στον χάρτη των μεγάλων θεάτρων της χώρας μας, έχει γίνει επίκεντρο πολιτισμού, υλοποιούνται συνέργειες με πολλούς φορείς και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτό».
Μια γρήγορη ανασκόπηση το επιβεβαιώνει: η σεζόν 2015-2016 πρότεινε «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, με τους Νίκο Κουρή και Αργύρη Πανταζάρα, μια παράσταση που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και επαναλήφθηκε στις αρχές και της σεζόν 2016-2017. Ακόμη είδαμε «Romeo end Juliette» του Σαίξπηρ από τον Κωνσταντίνο Ρήγο, την «Προδοσία» του Πίντερ από τον Γιάννη Μόσχο. Η περίοδος 2016-2017 περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, «Αμλετ» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη και «Καλιγούλα» του Αλμπέρ Καμί με τον Γιάννη Στάνκογλου. Πέρυσι (2017-2018) το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ξεκίνησε με τον «Γλάρο» του Τσέχοφ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά και τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκο Κουρή, Ακύλλα Καραζήση, Δημήτρη Ημελλο, Νίκο Χατζόπουλο, Αλκηστη Πουλοπούλου, για να συνεχιστεί με το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Γουίλιαμς από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό με τη Μαρία Ναυπλιώτου στον ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά και τον Χάρη Φραγκούλη ως Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Ολοκληρώθηκε με τον «Ηλίθιο» του Ντοστογέφσκι σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή και τους Πέτρο Φιλιππίδη, Γιάννη Στάνκογλου, Μαρία Κίτσου, Λένα Παπαληγούρα και τον Γιώργο Κωνσταντίνου.
Συνεργασία με φορείς
Με μια ομάδα πέντε-έξι ατόμων επικεφαλής, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεργάζεται με φορείς όπως το υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, τη Λυρική, καθώς και με ιδιώτες (Ιδρυμα Νιάρχος, Ιδρυμα Λάτση, κ.ά.). Παράλληλα τίθενται σε λειτουργία προγράμματα ΕΣΠΑ. Με έναν προϋπολογισμό που αγγίζει το ένα εκατομμύριο ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου προέρχεται από τον Δήμο Πειραιά, το ΔΘΠ χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια και ενίοτε με έκτακτη επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ. Τα έσοδα υπολογίζεται ότι καλύπτουν το 30% του προϋπολογισμού, με τα εισιτήρια και τους θεατές να αυξάνονται κατά 20% κάθε χρόνο.

Τι θα δούμε την περίοδο 2018-2019

Κεντρική Σκηνή 
«Θείος Βάνιας» του Αντον Τσέχοφ
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης
Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Τάσος Νούσιας, Στέλλα Καζάζη, Γιώργος Ψυχογιός, Μάγδα Λέκκα, Μαίρη Νάνου, Κώστας Κοράκης
«Βόιτσεκ» του Γκέοργκ Μπίχνερ
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου (σε σύλληψη Σπύρου Ευαγγελάτου)
Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Ελενα Μαυρίδου κ.ά.
«Ο κύκλος του έρωτα» του Αρθουρ Σνίτσλερ
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Παίζουν: Στεφανία Γουλιώτη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Αννα Μάσχα, Χάρης Φραγκούλης κ.ά.
«Ρένα» του Αύγουστου Κορτώ
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη
Παίζουν: Υρώ Μανέ, Αγης Εμμανουήλ κ.ά.
Παιδική Σκηνή 
«Ο μικρός Αmadeus» του Μάκη Καραχάλιου
Σκηνοθεσία: Ρέινα Εσκενάζυ
Παίζουν: Αντώνης Λουδάρος κ.ά.
Φουαγέ
«Κούκλες»
Σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης
Παίζουν: Κατερίνα Μισιχρόνη, Ιώβη Φραγκάτου κ.ά.
«Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη
Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
«Με μια αναπνοή»  Νίκος Ξυδάκης και Ολια Λαζαρίδου
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης έκθεση του Χρήστου Μποκόρου, δράσεις και εκδηλώσεις για την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα βιβλία με τον τίτλο «Επικίνδυνες Λέξεις» (30 συγγραφείς, 30 κείμενα, σε 30 βιβλιοπωλεία).
Τον Απρίλιο του 2019 θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα «Το λιμάνι ως θέατρο αλλαγής» που αποτελεί μια συνεργασία με την «Αθήνα 2018 – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου», το Ιδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και άλλους φορείς του Πειραιά. Κεντρική δράση του προγράμματος θα είναι μια πρωτότυπη διά θαλάσσης ξενάγηση στο λιμάνι του Πειραιά. Επίσης θα διοργανωθούν επισκέψεις και διαλέξεις σε σημαντικά τοπόσημα για την ιστορία της πόλης, όπως η ιχθυόσκαλα, το Ναυτικό Μουσείο, κ.ά. Ακόμη: Θα λειτουργήσει Θεατρική Ομάδα Ενηλίκων με αυτισμό, συζητήσεις, ξεναγήσεις, άνοιγμα στην πόλη σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών, αφιερώματα στον Αιμίλιο Βεάκη και την Κική Δημουλά και οι «Ανοιχτές Πόρτες» με την Πλατφόρμα νέων δημιουργών.
Προγραμματισμός για την περίοδο 2019-2020
l «Φαίδρα» του Ρακίνα σε μετάφραση Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου.
l «Ο χορός της φωτιάς», μια μουσικοθεατρική παράσταση για την ελευθερία σε σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη με τους Χρήστο Λούλη, Ιωάννα Παππά κ.ά.
l «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη με τον Δημήτρη Λιγνάδη και τη Μαρία Κίτσου.
l «Ματωμένος γάμος» του Λόρκα σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου και σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή.