Deepal S07: Με ευρωπαϊκό DNA

Το πρώτο δείγμα γραφής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας φέρει την υπογραφή του έλληνα σχεδιαστή Γιώργου Κούκου και προκαλεί αίσθηση με τα χαρακτηριστικά του, δημιουργώντας παρακαταθήκη για το μέλλον της μάρκας

Deepal S07: Με ευρωπαϊκό DNA

Οι συστάσεις σε καθετί νέο προηγούνται: η Deepal, που μόλις έφθασε στη χώρα μας, αποτελεί μέλος της Changan Automobile, ενός ομίλου με περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες στην κατασκευή οχημάτων και μια ευρύτερη βιομηχανική κληρονομιά 163 ετών, χρόνος ικανός για να καταδείξει την ανθεκτικότητά της στο διεθνές επιχειρείν. Μιλώντας για αυτό, σήμερα διαθέτει 21 κέντρα παραγωγής και 39 εργοστάσια παγκοσμίως, εξυπηρετώντας 6 μεγάλες περιφερειακές αγορές με εξαγωγές σε 103 χώρες.

Ο οργανισμός της απασχολεί περισσότερους από 145.000 εργαζόμενους και υποστηρίζει πάνω από ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, έχει ήδη δημιουργήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο έρευνας και εξέλιξης σε 10 τοποθεσίες έξι διαφορετικών χωρών, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 24.000 μηχανικούς, ανάμεσά τους πάνω από 5.000 ειδικούς στην ανάπτυξη έξυπνου λογισμικού. Το τελευταίο στοιχείο κυριαρχεί στα αυτοκίνητα που παράγει, καθώς αυτά εξοπλίζονται με νέα ενεργειακά συστήματα κίνησης, λειτουργίες ευφυούς οδήγησης και πρωτόκολλα έξυπνης συνδεσιμότητας.

«Διαβάζοντας» το μέλλον

Το όνομα Changan τονίζεται στη λήγουσα και προφέρεται στα ελληνικά ως «Τσανγκάν» ή «Σανγκάν», ανάλογα με το πόσο σχετικός με την κινεζική γλώσσα είναι αυτός που το προφέρει. Στο τέλος της ημέρας, ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία έχει η αξία των μοντέλων της, με το αμιγώς ηλεκτρικό Deepal S07 να αποτελεί τη ναυαρχίδα των νέας γενιάς ηλεκτρικών SUV της, προβάλλοντας έντονα την έννοια του βιώσιμου μέλλοντος.

Ο τρόπος που το πετυχαίνει αλλά και λεπτομέρειες για την αιχμηρή σχεδίαση του αμαξώματος που βλέπετε στις φωτογραφίες αποκαλύπτονται στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο Autohub ο ταλαντούχος και πολύ έμπειρος σχεδιαστής Γιώργος Κούκος.

Η ίδια η εταιρεία το χαρακτηρίζει ως ένα «premium SUV με ευρωπαϊκό χαρακτήρα, προηγμένη τεχνολογία και υψηλή ποιότητα κατασκευής», στοιχεία που τεκμηριώνονται από τα επιμέρους στοιχεία που θα διαβάσετε στη στήλη της δεξιάς σελίδας.

Βασισμένο σε μια πλατφόρμα που ονομάζεται Smart Digital Architecture, ορίζοντας την αρχιτεκτονική που επιτρέπει συνεχείς αναβαθμίσεις Over-the-Air (OTA), διατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό εξοπλισμένο με μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 79,97 kWh, η οποία εξασφαλίζει έως 475 χλμ. με μία φόρτιση και εξαιρετική, σύμφωνα με τον κατασκευαστή της, θερμική σταθερότητα.

Μια αθέατη αλλά εξαιρετικά σημαντική ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου αφορά το ενιαίο σύστημα ηλεκτροκίνησης της Changan, το οποίο ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα, το κιβώτιο, το inverter και ακόμη πέντε βασικές μονάδες σε μία συμπαγή δομή, εξασφαλίζοντας υψηλή ενεργειακή απόδοση, αξιοπιστία και αξιοσημείωτες επιδόσεις.

Στις τελευταίες περιλαμβάνονται η επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 7,9 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα αλλά και οι χρόνοι φόρτισης της μπαταρίας του, η οποία σε παροχή συνεχούς DC ρεύματος έως 100 kW απαιτεί λιγότερο από 35 λεπτά για να φθάσει από το 30% έως το 80% της χωρητικότητάς της, αξιοποιώντας onboard charger εναλλασσόμενου AC ρεύματος 11 kW.

Ο μοναδικός ηλεκτροκινητήρας που χρησιμοποιείται εδώ έχει απόδοση 218 ίππων και 320 Nm ροπής, δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης.

Ταυτόχρονα το μεσαίο D-SUV της Changan έχει καίριες για την κατηγορία και τον ρόλο του διαστάσεις (μήκος 4,750, πλάτος 1,930 και ύψος 1,625 μέτρα), διαθέτοντας Vehicle2Load (V2L) για τη φόρτιση εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών από την μπαταρία του, έξυπνα συστήματα ανάκτησης ενέργειας και προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης.

Αισθητική συνάφεια

Η μινιμαλιστική σχεδίαση εντός και εκτός εδράζεται στις επιλογές της ομάδας εξωτερικού και εσωτερικού design που εδρεύει στο Τορίνο, με τη σχέση τους να καθορίζεται από όσα αναφέρει ο Γιώργος Κούκος στη συνέντευξή του. Προτεραιότητα στον θάλαμο επιβατών αποτελεί η αίσθηση ευεξίας που έπρεπε να προσφέρει το Deepal S07, στην οποία κυρίαρχο ρόλο, πέρα από το μεγάλο μεταξόνιο των 2,900 μέτρων για αχανείς χώρους στο πίσω κάθισμα (και χώρο αποσκευών από 510 λίτρα), διαδραματίζουν η λιτή αισθητική του ταμπλό με τη μία οθόνη και η πανοραμική γυάλινη οροφή των 1,9 τετραγωνικών μέτρων.

Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο κατάλογος του βασικού εξοπλισμού που διαθέτει το S07, με τροχούς αλουμινίου Dark Superior 20”, Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας, ηλεκτρικές κρυφές θυρολαβές, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, αυτόματη αναδίπλωση πλαϊνών καθρεφτών, παράθυρα με φιμέ κρύσταλλα χωρίς πλαίσιο, ηλεκτρικό σκίαστρο οροφής, καθίσματα με επένδυση vegan δέρματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού 10 σημείων, εμπρός καθίσματα θερμαινόμενα και με εξαερισμό, ασύρματη φόρτιση smartphone, προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας, ανίχνευση τυφλού σημείου, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης, κάμερα περιμετρικής ορατότητας 360°, ασύρματη σύνδεση Apple Carplay + Android Auto, ανακλινόμενη οθόνη αφής 15,6 ιντσών και ασύρματη φόρτιση smartphone 40 W.

Σχέση αξίας/τιμής

Στο διά ταύτα, το Deepal S07, πριν ακόμη φθάσει η ώρα της οδηγικής εμπειρίας, μας κέρδισε με την αισθητική, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό του που καθορίζουν τη θέση ανάμεσα στα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του. Διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση RWD Ultra με όλα όσα προαναφέρθηκαν, κοστίζει 38.590 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» και του Changan EV Bonus) και συνοδεύεται από εγγύηση επτά ετών (ή για 160.000 χλμ.) και από εγγύηση μπαταρίας οκτώ ετών (ή για 200.000 χλμ.).

‘Ολα σε ένα

Καταργώντας τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων η Deepal επέλεξε τη λύση της χρήσης ενός Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας 12,3 ιντσών που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο στο παρμπρίζ, μπροστά στο οπτικό του πεδίο, πληροφορίες για την πλοήγηση και την ακριβή κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει το S07 στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, ειδοποιήσεις ασφαλείας για την κίνηση γύρω από αυτό, την ύπαρξη καμερών επιτήρησης κυκλοφορίας σε συγκεκριμένα σημεία, τη λειτουργία των φώτων και τις παραμέτρους ρύθμισης των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Απλότητα και εξατομίκευση

Με διάσταση 15,6 ίντσες η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής Sunflower περιστρέφεται «αντικρίζοντας» τον οδηγό ή τον συνοδηγό ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής προβάλλοντας το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Πέρα από τις απομακρυσμένες, Over the Air δυνατότητες αναβάθμισης των υποσυστημάτων και την αυτονόητη διαχείριση των μεθόδων συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay και Android Auto, στην οθόνη παρακολουθείς και ρυθμίζεις πολλά διαφορετικά προφίλ όπως το Nap Mode για έναν σύντομο ύπνο με νανούρισμα, το Camping Mode για μεγαλύτερα διαστήματα ξεκούρασης, το Lighting Show όπου τα εξωτερικά φώτα πάλλονται στον ρυθμό της μουσικής, το Season Mode για εξατομικευμένες οπτικές και ηχητικές εμπειρίες, το Car Wash Mode που «σφραγίζει» το αυτοκίνητο και τη θύρα φόρτισης κατά τη διάρκεια του καθαρισμού του, το Human και Pet Detection που διατηρεί την επιθυμητή θερμοκρασία και την ποιότητα του αέρα ανιχνεύοντας την παρουσία ανθρώπων ή ζώων στον θάλαμο επιβατών, το Smoking Mode που κρατά ανοιχτά τα παράθυρα σε περίπτωση καπνίσματος ή το In-Car Care που παρακολουθεί την κατάσταση των επιβατών στο πίσω κάθισμα.

Ο μεγάλος αδελφός

Η γνωστή ιδέα της διαρκούς παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού αποκτά νέα διάσταση στο S07 καθώς το σύστημα Driver Monitoring System ανιχνεύει ενεργά σημάδια απόσπασης της προσοχής ή κόπωσης ώστε να τον κρατά μέσω υπενθυμίσεων σε εγρήγορση ή να επισημαίνει την ανάγκη για την πραγματοποίηση διαλείμματος. Συνδυάζεται μάλιστα με λειτουργίες υποβοήθησης για ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητοδρόμους με αυτόματες αλλαγές λωρίδας και για την κίνηση σε πυκνή κυκλοφορία με 360° Surround View και Intelligent Cockpit Monitoring, διαθέτοντας μεταξύ άλλων προηγμένο σύστημα αυτόματης πέδησης και Adaptive Cruise Control.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version