Mercedes GLB: H μεγάλη μικρή

Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της compact κατηγορίας ετοιμάζεται να υποδεχθεί τη νέα γενιά του, δίνοντας μια πρώτη ιδέα για τα χαρακτηριστικά του αλλά και του τι σημαίνει η εξέλιξη ενός premium προϊόντος

Mercedes GLB: H μεγάλη μικρή

Μετά την αποκάλυψη της νέας CLA που τυπικά αποτελεί το εισιτήριο εισόδου στην γκάμα της γερμανικής φίρμας αν και κάθε άλλο παρά μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα «βασικό» μοντέλο, η Mercedes-Benz ετοιμάζει την επόμενη «μικρή» της που, κατ’ αναλογία, μόνο μικρή δεν μπορεί να θεωρείται με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε ένα προαιρετικά επταθέσιο μοντέλο και όχι μόνο εξαιτίας αυτού. Σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις, η πρεμιέρα της νέας GLB θα πραγματοποιηθεί με κάθε επισημότητα στις 8 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε η Mercedes-Benz φροντίζει να διασκεδάσει την αναμονή με μια σειρά teasers και εικόνων που αποτυπώνουν ορισμένες πτυχές της νέας γενιάς του μοντέλου αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την ενδελεχή διαδικασία που συνοδεύει την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου με αναμφίβολη την premium ταυτότητα.

Ξεκινώντας από τα προφανή, δηλαδή την κεντρική εικόνα του άρθρου, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς οι πιο γενναιόδωρες εξοπλιστικά εκδόσεις της GLB θα εφοδιάζονται με την MBUX Superscreen. Οπως και στη CLA, αυτή αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 14,0 ιντσών για το infotainment συν μία ακόμα οθόνη, επίσης 14,0 ιντσών, για την ψυχαγωγία-ενημέρωση του συνοδηγού που πρακτικά καταλαμβάνουν το σύνολο της έκτασης του παρμπρίζ.

Πλην της θεαματικής εντύπωσης που δίνουν, το λειτουργικό ΜΒ.ΟS βρίθει από νεολογισμούς, μεταξύ των οποίων η παρουσία του Zero Layer, ενός έξυπνου interface που φέρνει πάντα τις αγαπημένες συντομεύσεις και apps του οδηγού στο προσκήνιο, του ενσωματωμένου Google Maps στο σύστημα πλοήγησης με δυνατότητα τρισδιάστατης απεικόνισης και φυσικά του ψηφιακού βοηθού που βασίζεται στην ΤΝ.

Αστρική τεχνολογία

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία του θαλάμου επιβατών, μια λεπτομέρεια που αξίζει να παρατηρήσει κανείς σε σχέση με την πρόσφατη CLA είναι η επιστροφή των περιστροφικών διακοπτών στο τιμόνι για τον έλεγχο της έντασης του ήχου και τη ρύθμιση του cruise control, αντί των χειριστηρίων αφής. Ενα άλλο στοιχείο που όμως μόνο λεπτομέρεια δεν μπορεί να χαρακτηριστεί είναι η… αστρική όσο και φωτεινή υπόσταση της πανοραμικής ηλιοροφής. Εκτός από την ηλεκτροχρωματική της ιδιότητα η οποία επιτρέπει στους επιβαίνοντες να μεταβάλλουν τη διαπερατότητά της στο φως ακόμα και κατά τμήματα σε χρόνο μεταξύ 10-20 δευτερολέπτων, η γυάλινη οροφή συνεισφέρει στον ατμοσφαιρικό φωτισμό του θαλάμου επιβατών με LED που υιοθετούν το μοτίβο του αστεριού.

Πέρα από την αισθητική του πράγματος, αξίζει να σημειωθεί ότι η οροφή αποτελείται από θερμομονωτικό πολυστρωματικό γυαλί ασφαλείας το οποίο στην εξωτερική πλευρά διαθέτει μια στρώση μόλις 200 nm, ανακλαστική της υπέρυθρης ακτινοβολίας, ενώ εκ των έσω μια άλλη στρώση φροντίζει να μην υπάρχουν θερμικές απώλειες από το εσωτερικό.

Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν εξίσου αποκαλυπτικά τεκμήρια από το εξωτερικό, ωστόσο οι εικόνες του δοκιμαστικού πρωτότυπου τόσο οι επίσημες όσο και οι «κατασκοπικές», δείχνουν ότι οι σχεδιαστές δεν έχουν μεταβάλει κάτι στην απολύτως αναγνωρίσιμη τετραγωνισμένη σιλουέτα του μοντέλου. Αυτό που ωστόσο αξίζει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι η νέα GLB θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευρυχωρία και άνεση καθώς η γερμανική φίρμα αναφέρει ότι ιδίως οι επιβαίνοντες της δεύτερης σειράς καθισμάτων θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο καθ’ ύψος αλλά και για τα κάτω άκρα τους ενώ οι επταθέσιες εκδόσεις υπόσχονται πιο εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά.

Εξέλιξη των… άκρων

Αν εύλογα αναρωτιέστε τώρα για τις «παγωμένες» εικόνες της GLB από εσωτερικό χώρο που συνοδεύουν το παρόν άρθρο, πρόκειται για στιγμιότυπα της διαδικασίας εξέλιξης του μοντέλου από τις κλιματικές αεροσήραγγες της Mercedes-Benz. Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις μπορούν να προσομοιώσουν θερμοκρασίες από -40 έως +40 βαθμούς Κελσίου προκειμένου να διασφαλίσουν την αντοχή όλων των μερών και πτυχών της GLB σε ακραίες συνθήκες. Εκτός από θερμοκρασίες τα κλιματικά τούνελ μπορούν να προσομοιώσουν από σφοδρές χιονοθύελλες έως μια άσφαλτο όπου έχουν αναπτυχθεί θερμοκρασίες μεταξύ +50 και +70 βαθμών Κελσίου. Αν η χρησιμότητα της «θερμής» δοκιμασίας είναι πιο προφανής τουλάχιστον για εμάς ως ζώντες σε μια χώρα της Μεσογείου, η αναπαραγωγή μιας τέλειας καταιγίδας χιονιού με ρεαλιστικό χιόνι, εκτός από την αντοχή του συνόλου στο ψύχος είναι να μελετηθεί και η κίνηση και κυρίως η επικάθιση των χιονονιφάδων σε αεραγωγούς και εισαγωγές αέρα και κατά πόσο μπορούν να επηρεάσουν κρίσιμες λειτουργίες.

Μιλώντας για ψύχος, αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα GLB θα επωφεληθεί και από μια βελτιωμένη αντλία θερμότητας, η οποία υπόσχεται να θερμαίνει το εσωτερικό του μοντέλου ακόμα και στους -7 βαθμούς Κελσίου με διπλάσια ταχύτητα αλλά τη μισή ενέργεια, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο για τη συνολική εξοικονόμηση και αποδοτικότητα του μοντέλου.

Οπως ίσως έχει ήδη υποθέσει κανείς, η εξοικονόμηση ενέργειας αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τις ηλεκτρικές εκδόσεις της GLB που ακολουθώντας το παράδειγμα της CLA θα είναι διαθέσιμη με δύο μπαταρίες 58 και 88 kWh με διαφορετική χημεία και ισχύ φόρτισης αλλά και προσφέροντας την επιλογή ανάμεσα σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Αυτονόητα η ηλεκτροκίνηση δεν θα αποτελέσει τη μοναδική επιλογή καθώς θα υπάρξουν και εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία επίσης στα πρότυπα της CLA με επίκεντρο κινητήρα 1,5 λίτρων, κύκλωμα 48 Volt και ηλεκτρικό μοτέρ. Μείνετε συντονισμένοι…

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version