Νέα πρόταση για να αποφευχθούν οι αυξήσεις 12% για το 2023 στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων κατεβάζουν οι παραχωρησιούχοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την πολιτική ηγεσία να αναμένει την εισήγηση στο πλαίσιο της εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.

Οι συζητήσεις διεξάγονται ανάμεσα στο υπουργείο και τους τέσσερις ομίλους που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχωρήσεων. Η πρόταση των επιχειρηματικών ομίλων δεν αποκλείεται να φτάσει στο ΥΠΟΜΕΔΙ τις επόμενες ώρες.

Παραδοχή

Πάντως, αξιωματούχοι του υπουργείου παραδέχονται ότι σε αντίθεση με το τι έχει γίνει και επιδιώκεται στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν αποφευχθεί σημαντικές αυξήσεις στο σύνολο των μεταφορικών υποδομών, δηλαδή και στο κόστος μετακίνησης που έχει πυροδοτηθεί από τις ανατιμήσεις των καυσίμων και στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.

Επίσης οι ίδιοι κύκλοι παραδέχτηκαν ότι οι αυξήσεις τα τέλη των διοδίων έχουν γίνει σε όλη την Ευρώπη πλην της Ελλάδος αναφέρει ο ot.gr.

Στα τρία το κόστος

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δείχνει να κάνει ένα βήμα πίσω, με αρμόδιους αξιωματούχους του να σημειώνουν ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να μοιράσει το κόστος στα τρία, δηλαδή μεταξύ των παραχωρησιούχων, του δημοσίου και των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων.

Φέρνουν λοιπόν ως επιχείρημα την πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ για μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24%, επιβαρύνοντας με τον τρόπο αυτό τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκ. ευρώ.

Οι αποζημιώσεις

Πηγές του υπουργείου θέτουν ως προϋπόθεση η μείωση να μη συνοδευτεί με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις της τάξης των 40 με 45 εκ. ευρώ για το πάγωμα των αυξήσεων σε όλο το 2023.

Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν επίσης ότι στόχος είναι η μικρότερη επιβάρυνση των χρηστών από τις αυξήσεις στα διόδια. Δείχνουν δε, την περίπτωση της Πορτογαλίας όπου τα διόδια αυξήθηκαν αλλά τμηματικά με τη μετακύλιση του κόστους στα επόμενα έτη.

Αντίστοιχη συζήτηση φέρεται να γίνεται και στην ελληνική περίπτωση αλλά χωρίς να γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.