Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου προγραμμάτισαν επτά νέες παραστάσεις του «ΙΝΚ», μετά την εξάντληση των θέσεων για τις πρώτες εννέα που είχαν αρχικά ανακοινωθεί.  

Στις  πέντε  από αυτές, ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης Χάρης Φραγκούλης θα ερμηνεύσει τον ρόλο που ο Δημήτρης Παπαϊωάννου  δημιούργησε  για τον εαυτό του. 

Ο Χάρης  Φραγκούλης μπήκε στη διαδικασία ως συνεργάτης σκηνοθέτης, βοηθώντας στην ανάπτυξη του ρόλου, και ο Δημήτρης  Παπαϊωάννου,  εντυπωσιασμένος από τη  σκηνική ιδιοφυΐα  του , αποφάσισε να μοιραστεί μαζί του τις παραστάσεις  όχι μόνο στην Αθήνα  αλλά  και στην παγκόσμια περιοδεία που ακολουθεί. 

Συγκεκριμένα στις  πρόσθετες αθηναϊκές παραστάσεις θα δούμε:  

29 Ιανουαρίου τον Δημήτρη Παπαϊωάννου  

18, 22, 25 και 28 Ιανουαρίου τον Χάρη Φραγκούλη   

23 Ιανουαρίου τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στις 17:30   

και τον Χάρη Φραγκούλη στις 20:00.   

 

Παράλληλα, η εντατική δημιουργική αναμόχλευση των υλικών του «ΙΝΚ» για την ολοκληρωμένη εκδοχή του 2023,  που  πρωτοπαρουσιάζεται  στο Μέγαρο, οδήγησε σε νέες καλλιτεχνικές συνεργασίες.  

  

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, δουλεύοντας την τελική παρουσίαση του έργου, συμπεριέλαβε νέους και αναγνωρισμένους συνεργάτες, όπως:  Ο  συνθέτης σύγχρονης μουσικής  Κορνήλιος Σελαμσής που δημιούργησε νέα πρωτότυπη μουσική δίνοντας συμφωνική διάσταση στο σκοτάδι στην τρυφερότητα και στην παράνοια του «ΙΝΚ».  Ο   Θεόδωρος Κουρεντζήςπου έκανε το δώρο στην παράσταση να διευθύνει τη μουσική του Κορνήλιου και να την  ηχογραφήσει με την music Aeterna στο Βερολίνο. Ο  καναδός sound designer David Blouin που σχεδιάζει τα ηχητικά τοπία της παράστασης, ενισχύοντας και παραμορφώνοντας τους ήχους που παράγουν ζωντανά τα σώματα και το νερό στη σκηνή.  Ο  22χρονος  γάλλος Lucien Laborderie που ενώνει τις δυνάμεις του με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου και τον Στέφανο Δρουσιώτη στον επανασχεδιασμό του φωτισμού της παράστασης. 

Τέλος, ο πρωτοεμφανιζόμενος Ελληνογερμανός  Antonio Papazis που προετοιμάζεται για τον ρόλο του Šuka Horn, και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου σχεδιάζει να τον εμφανίσει σαν έκπληξη σε κάποιες από τις παραστάσεις του στην Αθήνα.  

 

Το εργαστήριο στο Μέγαρο και το έργο «ΜΕΣΑ» 

Επιπλέον, το residency του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το οποίο κλείνει φέτος 5 χρόνια ανανεώνεται για άλλα πέντε. Στο εργαστήριο αυτό δημιουργήθηκαν «Ο Μεγάλος Δαμαστής», το «Since She», ο «Σίσυφος/Trans/Form», ο «Εγκάρσιος προσανατολισμός» και –απρόβλεπτα μέσα στο λοκντάουν– το «ΙΝΚ».   

Οι παραγωγές είναι διεθνείς, οι συνεργασίες πολλές με σταθερούς συνεργάτες το Théâtre de la Ville στο Παρίσι, το Φεστιβάλ της Αβινιόν, το Sadlers Wells στο Λονδίνο και το ΒΑΜ στην Νέα Υόρκη. Ο κύριος παραγωγός των έργων του Δημήτρη Παπαϊωάννου παραμένει η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών είναι το σπίτι του, το μέρος στο οποίο παίρνουν σάρκα και οστά όσα φαντάζεται ο Παπαϊωάννου, βρίσκεται στα υπόγεια του Μεγάρου.  

Το Μέγαρο, για να γιορτάσει την ανανέωση του residency, προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ στο κοινό τη μεγάλη βίντεο-εγκατάσταση «ΜΕΣΑ», που παρουσιάζεται καθημερινά από τις 17 έως τις 30 Ιανουαρίου (18:00-00:00) στην Αίθουσα Banquet. Το «ΜΕΣΑ» είναι ένα εξάωρο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου που σε προσκαλεί να περάσεις όσο χρόνο θέλεις μαζί του καθισμένος αναπαυτικά ή ξαπλωμένος με το ποτό σου ή χωρίς.  

  

H είσοδος στο «ΜΕΣΑ» είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Οι επισκέπτες μπορούν να παρακολουθήσουν το έργο όση ώρα επιθυμούν, να αποχωρήσουν από την αίθουσα και να επιστρέψουν σε αυτή όσες φορές θέλουν.