Μία ημέρα μετά την αποκάλυψη του πλάνου για την ενίσχυση της εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο, με 120 εκατ. ευρώ, στα οποία θα προστεθούν 60 εκατ. ευρώ από τους μετόχους, η Aegean ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου του έτους. Διάστημα στο οποίο περιλαμβάνεται και το πάλαι ποτέ πιο…δραστήριο τρίμηνο του έτους, κατά τους κορυφαίους καλοκαιρινούς μήνες της σεζόν.

Ο τζίρος για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο-Σεπτέμβριο, μειώθηκε κατά 70%, φτάνοντας τα 155,1εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα του 2019 ανήλθε σε 512,5 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών του εννεαμήνου του έτους σημείωσε πτώση κατά 67%, περιοριζόμενος στα 342,5 εκατ. ευρώ, όταν για την ίδια περίοδο του 2019 είχε ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται από την εταιρεία, από τις αρχές του περασμένου Ιουλίου, μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού. Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.

Στο ήμισυ το πτητικό πρόγραμμα του καλοκαιριού

Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η Aegeanπραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7% μεταφέροντας όμως, ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο σε 78 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με την εξέλιξη της πανδημίας και των σταδιακών εκ νέου περιορισμών, ιδιαίτερα μετά τα τέλη Αυγούστου, να καθορίζουν το βαθμό δραστηριοποίησης του Ομίλου, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε 155,1 εκατ. από 512,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ οι ζημίες μετά από φόρους στα 28,3 εκατ. ευρώ σε σχέση με κέρδη 90,2 εκατ. ευρώ το 2019.

Το εννεάμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 342,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,031 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους 187,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 77,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους επανεκκινήσαμε το δίκτυο μας και στο εξωτερικό, όπου αυτό ήταν εφικτό, τηρώντας πάντα τα αυξημένα μέτρα προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Είμαστε περήφανοι, που η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε και μέσω της διεθνούς αξιολόγησης της Skytrax, με την εταιρεία να λαμβάνει διάκριση 4 αστέρων (4-Star COVID-19 Airline Safety Rating). Καταφέραμε να μεταφέρουμε σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες και να περιορίσουμε τις ζημίες της περιόδου στο ένα τρίτο εκείνων του προηγούμενου (δευτέρου) τρίμηνου» τόνισε ο κ.Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Όσο δε για τη χειμερινή περίοδο του 2020-2021, όπως σημείωσε, «είναι προφανές ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας, καθώς και οι νέοι περιορισμοί με lockdownsανά την Ευρώπη και στην Ελλάδα, μας οδηγούν σε δραστηριότητα σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% από τo2019.

Συνθήκες σταδιακής ανάκαμψης

Η αφετηρία διανομής εμβολίων κατά του πρώτους μήνες του 2021, αλλά και η καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων, προσβλέπουμε να δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια σταδιακή μερική ανάκαμψη το 2021. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην αναγκαία ευελιξία για να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις ανάγκες των επιβατών μας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον αλλά και στην περαιτέρω θωράκιση της χρηματοοικονομικής μας θέσης».

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 433,3 εκατ. ευρώ στις 30/09/20, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων (τραπεζικός δανεισμός και ομολογιακό δάνειο) σε 290 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι οι δανειακές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 150 εκατ. ευρώ στο τέλος Οκτωβρίου με την άντληση επιπρόσθετου δανεισμού με την εγγύηση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Η Εταιρεία παρέλαβε στις 21 Νοεμβρίου 2020 το έβδομο αεροπλάνο neoτης οικογένειας AirbusΑ320 ΝΕΟ (και το δεύτερο A321neo) από την συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών.