Ανοιχτή πρόσκληση προς τους υποψήφιους επενδυτές να εμπιστευθούν την Ελλάδα απηύθυνε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης κατά τη 1η Συνεδρία του 8ου Αραβο – Ελληνικού Φόρουμ 2019 με θέμα «Τάσεις στη Ναυτιλία, Ευκαιρίες και Μελλοντικές Δυνατότητες».

Πρόσθεσε ότι «πλέον η χώρα και πολιτική σταθερότητα έχει και συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης για κάθε τομέα διαθέτει κυρίως όμως, έχει τη βούληση να γυρίσει σελίδα».

Επεσήμανε ακόμη ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ετοιμάζει νομοθετικές πρωτοβουλίες για όλες τις αναπτυξιακές προοπτικές στον τομέα της ναυτιλίας.

Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η πρώτη και η μεγαλύτερη ναυτιλία του πλανήτη με μια συνολική χωρητικότητα 350 εκατ. Τόνων dw περίπου και αντιπροσωπεύει το 18% περίπου της παγκόσμιας διαθέσιμης χωρητικότητας, καθώς και το 53% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και εγώ προσωπικά παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και έχουμε ήδη θέσει ξεκάθαρα τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό… Στο Λονδίνο όπου είχα την ευκαιρία να μιλήσω στην 31ης Γενική Συνέλευση του ΙΜΟ όπου και προέτρεψα τον Οργανισμό να εξετάσει την αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Συμπλήρωσε ότι «είναι ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο και σε βάθος οι όποιες επιπτώσεις προκύψουν για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων».

Όπως τόνισε, «όλες αυτές οι αλλαγές που έρχονται εκ των πραγμάτων δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον και στη ναυτική εργασία. Για τον λόγο αυτό με απόφαση μου προχωράμε άμεσα στην συγκρότηση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την δημιουργία του νέου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος των επόμενων 30 ετών. Στόχος μας είναι μια ολιστική προσέγγιση στο μείζον θέμα της εκπαίδευσης».

Μιλώντας για τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον ναυτιλιακό τομέα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην έγκριση του νέου αναθεωρημένου master plan της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και στο κομμάτι των logistics:

«Ο ρόλος των logistics και ο σχεδιασμός των εφοδιαστικών αλυσίδων, σκοπό έχουν τη μείωση του κόστους διακίνησης. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα συμβάλλει αποφασιστικά σε όλα τα ζητήματα δίνοντας έμφαση στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών και τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα προάγουν τις μεταφορές, τα logistics και τη ναυτιλία στη χώρα μας.»

Αναφέρθηκε στη διαδικασία αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμένων λέγοντας ότι θα ξεκινήσει μέσα στο 2020 ενώ έκανε ξεχωριστή αναφορά στις αναπτυξιακές και επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τομέα της κρουαζιέρας σημειώνοντας την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας και επισήμανε τις μεγάλες δυνατότητες του Θαλάσσιου Τουρισμού τονίζοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο κατεξοχήν χώρος του παγκόσμιου yachting.