Το «λάικ» είναι η λέξη-κλειδί στον εικονικό κόσμο του Facebook. Ενα βαρόμετρο ενημέρωσης («διαδώστε»), αλλά και ναρκισσισμού. Είναι ταυτόχρονα και σύμβολο. Το σύμβολο της συμμετοχής, αλλά και της (φυσικής) αποξένωσης. Το σύμβολο του εφήμερου, αλλά και του παντοτινού, καθώς το Fb, με τους 2,5 δισεκατομμύρια προσωπικούς λογαριασμούς, είναι το μεγαλύτερο πλανητικό αρχείο, εκεί όπου έχουμε καταχωριστεί για πάντα. Με αυτό το «λάικ» παίζει ο εικαστικός καλλιτέχνης, ηθοποιός, τραγουδιστής και περφόρμερ Αγγελος Παπαδημητρίου στο βιβλίο του «λάικ» που κυκλοφόρησε την παραμονή των Χριστουγέννων από τις εκδόσεις Ποταμός.

Ο Αγγελος Παπαδημητρίου, ο οποίος γνωρίζει καλά τους κώδικες της ζωής, της τέχνης και της επικοινωνίας, χρησιμοποιεί τις αναρτήσεις του στο Facebook ως πρώτη ύλη για να φτιάξει αυτό το βιβλίο. Βρίσκουμε εδώ την αυτοβιογραφία του. Μέσα από τις αναρτήσεις του, μερικές από τις οποίες είναι αριστουργηματικά διηγήματα, όπως το κείμενο «Η αγία Αφροδίτη, προστάτιδα του fb», με ηρωίδα τη θεία του, και μέσα από τις παλιές ασπρόμαυρες οικογενειακές φωτογραφίες, παρακολουθούμε τη ζωή του: τα παιδικά του χρόνια, οι γονείς του, η ευρεία οικογένεια, η δασκάλα (με το παράξενο όνομα Λουίζα Μπάσδελη-Τσουλούφα), η γιαγιά (Ολγα Ρώκκα Παπαδοπούλου), η πρώτη γυμνή φωτογραφία στα 18 του (το ξύπνημα της άνοιξης)… Βλέπουμε επίσης τις αναφορές του: η Κάλλας, ο Καβάφης, ο ζωγράφος και δάσκαλός του Μαυροΐδης, η Ζωζώ Σαπουντζάκη. Βλέπουμε τις μεταμορφώσεις του (αποκλειστικά για το Fb): γονυπετής προσκυνητής τον Δεκαπενταύγουστο στην έρημη Πανεπιστημίου, έξω από του Ζόναρς, ή χήρα που επισκέπτεται στοχαστικά το νεκροταφείο. Βλέπουμε τις αναφορές στο εικαστικό έργο του (με την εύθραυστη αλληγορία της πορσελάνης), αλλά και τις σκηνικές μεταμορφώσεις του. Βλέπουμε όψεις του προσωπικού κόσμου του, με τη γάτα του Μίκρα, «στο αμπαζούρ το θαλασσί από κάτω».

Το βιβλίο είναι από μόνο του ένα έργο τέχνης. Αποτυπώνει μια ταυτότητα, παίζοντας με μία από τις βασικές ιδιότητες των κοινωνικών δικτύων που είναι η κατασκευή ταυτοτήτων. Από την άποψη αυτή μπορούμε να πούμε ότι ο Αγγελος Παπαδημητρίου είναι και new media artist. Αλλωστε, ένας από τους κανόνες του είναι «ό,τι κάνουμε, ό,τι ζούμε δεν ενδιαφέρει κανέναν αν δεν το μετασχηματίσουμε σε καθαρή καλλιτεχνική πράξη».