Κατέρρευσαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) και της κοινοπραξίας EuroAsia Interconnector (προωθεί τη διασύνδεση Ισραήλ – Κύπρου – Κρήτης – Αττικής) όσον αφορά στο έργο της «μεγάλης» ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.
Η σημερινή συνάντηση των δύο πλευρών – παρουσία του προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας κ. Νίκου Μπουλαξή και εκπροσώπων της αντίστοιχης κυπριακής Αρχής, του ACER (Οργανισμός Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας) και της Κομισιόν – οδηγήθηκε σε οριστικό αδιέξοδο. Η δεκαήμερη προθεσμία που είχε δώσει ο εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να γίνουν προσπάθειες σύγκλισης μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Euroasia έληξε χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Η εταιρεία του Euroasia ζητούσε να έχει τον έλεγχο στις τεχνικές προδιαγραφείς και στις προκηρύξεις του έργου.
Έτσι, πλέον η ΡΑΕ έχει περιθώριο δύο μηνών για να αποφασίσει με ποιον τρόπο θα προχωρήσει το σημαντικό έργο της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε από την περασμένη Τρίτη, οπότε ο ACER ολοκλήρωσε την έκθεσή του για τα έργα κοινού ενδιαφέροντος (Projects of common interest – PCIs), στα οποία έχει περιληφθεί η συνολική κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ (τμήμα της αποτελεί η διασύνδεση Κρήτης – Αττικής). Ο Οργανισμός διαπίστωσε διετή καθυστέρηση, σε ένα έργο που θεωρεί στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη.
Σε κάθε περίπτωση, το project θα έπρεπε να έχει ήδη ξεκινήσει, ώστε να είναι έτοιμο πριν το 2020, καθώς τότε, εξαιτίας κοινοτικών περιορισμών, θα πρέπει η Κρήτη να απαλλαγεί από τις ρυπογόνες θερμικές μονάδες, με κίνδυνο να δημιουργηθεί έλλειμμα ισχύος στο νησί. Γι΄ αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Μπουλαξής, δεσμεύτηκε ότι θα συγκαλέσει άμεσα ολομέλεια του ΔΣ της ΡΑΕ, προκειμένου να αποφασίσει όσο πιο γρήγορα γίνεται, πιθανώς και εντός της επόμενης εβδομάδας, για το μέλλον της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης. Όπως αναφέρουν παράγοντες που βρίσκονταν κοντά στις διαπραγματεύσεις, πιθανότατα θα αποκλειστεί το ενδεχόμενο προκήρυξης διαγωνισμού και ενδεχομένως το έργο κατασκευής θα ανατεθεί στον ΑΔΜΗΕ, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα.