Για πρώτη φορά επισκέφθηκαν την Βουλή των Ελλήνων μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα. Συνοδευόμενοι από τον Διευθυντή του σχολείου Πέτρο Δαμιανό και καθηγητές τους διαφόρων ειδικοτήτων, τρεις φοιτητές ήδη, δυο τελειόφοιτοι του Λυκείου που πήραν μέρος φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις και ένας μαθητής που θα φοιτήσει στην Γ’ Λυκείου, είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα προβλήματά τους, κυρίως, όμως, να στείλουν το δικό τους θετικό «μήνυμα» για ζωή.
«Το σχολείο ήταν η σωτηρία μου. Μπήκα στη φυλακή στη Γ΄ Γυμνασίου και φέτος έδωσα εξετάσεις. Αν δεν ήμουν στη φυλακή, πιστεύω ότι δεν θα το τελείωνα ποτέ, είχα μπλέξει με τα ναρκωτικά. Δεν έβλεπα μπροστά μου, αυτή είναι η πραγματικότητα», ανέφερε ένας από τους τελειόφοιτους που έχει ως στόχο να επιτύχει στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ή στη Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, ενώ ένας από τους φοιτητές είπε: «Δεν θέλω να περάσω τη ζωή μου στη φυλακή. Θέλω να βγω έξω», θέτοντας το ζήτημα της εφαρμογής του νόμου για την ηλεκτρονική επιτήρηση («βραχιολάκι»).
Στη συνάντηση που είχαν με τον Πρόεδρο της Βουλής τονίστηκε ότι «ο Αυλώνας αποτελεί θεμέλιο στην εκπαίδευση για όλα τα σωφρονιστικά συστήματα». «Αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι, με την επιμονή τους, την έγνοια τους και την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν, εμείς θα καταλήγαμε επαγγελματίες στην παρανομία», τόνισε ένας από τους μαθητές. Ωστόσο, υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς αλλά και έλλειψη κινήτρου σε καθηγητές ώστε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους να καλύψουν τις κενές θέσεις που υπάρχουν σε σωφρονιστικά καταστήματα.
Από την πλευρά του ο Ν. Βούτσης χαρακτήρισε τους μαθητές αυτούς «πρωτεργάτες και πρωταγωνιστές σε μια εποικοδομητική στάση ζωής για τη διεκδίκηση της ελευθερίας μέσα από τη νομιμότητα και τη δημοκρατική συνύπαρξη». Ενώ αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είπε ότι «είναι θέματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας και όχι μόνον εσάς που, έτσι κι αλλιώς, έχετε βάλει το πόδι για να συμμετέχετε ενεργά και θετικά στην κοινωνία, μέσω της μόρφωσης και της εκπαίδευσης».
«Σωφρονισμός –είπε ο κ. Βούτσης– σημαίνει κάτι απόλυτο, δηλαδή τη στέρηση της ελευθερίας, που είναι το υπέρτατο δικαίωμα. Από εκεί και πέρα, όμως, η κοινωνία, η πολιτεία, πρέπει να ενδιαφέρεται έτσι ώστε όλα τα άλλα δικαιώματα να μπορούν να ασκούνται μέσα στο σωφρονιστικό κατάστημα, κάτι που δεν ήταν πάντα, ούτε είναι ακόμα, αυτονόητο», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Βουλής, ο οποίος κάλεσε τους μαθητές και τους φοιτητές των φυλακών Αυλώνα «να είστε υπερήφανοι γι’ αυτό που κάνετε και να είστε έτοιμοι, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αξιοποιώντας όλες τις πρόνοιες που παρέχει ή θα παράσχει το σωφρονιστικό σύστημα, να επανενταχθείτε με κάθε εποικοδομητικό τρόπο».