Τα 40,95 δισ. ευρώ έφτασε ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ευρώπη το 2015, σημειώνοντας ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου έφτασαν τα 16,89 δισ. ευρώ, έχοντας αυξηθεί συγκριτικά με τα 16,6 δισ. ευρώ το 2014. Σύμφωνα με τoν ετήσιο απολογισμό για την ευρωπαϊκή οικονομική συμβολή του κλάδου που δημοσίευσε την Τρίτη η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA), μέσα στο 2015, ο κλάδος της κρουαζιέρας δημιούργησε περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη, με σύνολο απασχολούμενων σε επιχειρήσεις κρουαζιέρας και επιχειρήσεις που σχετίζονται με την κρουαζιέρα 360.571 άτομα. Οι μισθοί και τα επιδόματα για τους ευρωπαίους εργαζόμενους του κλάδου έφτασαν τα 11,05 δισ. ευρώ.

Στην Ελλάδα, οι άμεσες δαπάνες της κρουαζιέρας για το 2015, αγγίζουν τα 489 εκατ. ευρώ, ενώ 9.983 εργαζόμενοι στον κλάδο, εγχώρια, συμβάλλουν με περισσότερα από 188 εκατ. ευρώ ετησίως.
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης» δήλωσε ο πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Cruises κ. Pierfrancesco Vago. Και προσθέτει ότι «ο αντίκτυπος είναι ξεκάθαρος. Περισσότεροι Ευρωπαίοι επιλέγουν διακοπές κρουαζιέρας, περισσότεροι επιβάτες κρουαζιέρας επιλέγουν την Ευρώπη ως προορισμό, και περισσότερα κρουαζιερόπλοια ναυπηγούνται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Αυτό μεταφράζεται σε μεγάλα οικονομικά οφέλη για ολόκληρη την ήπειρο, περιλαμβανομένων παραθαλάσσιων περιοχών που είχαν πληγεί δυσανάλογα σκληρά από την οικονομική ύφεση». Συνολικά, το 2015 ο κλάδος έφθασε τα 23,2 εκατ. επιβάτες σε κρουαζιέρες στη θάλασσα παγκοσμίως. Μέσα στο 2014 ο τουρισμός κρουαζιέρας απέφερε σχεδόν 120 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες οικονομικές συνεισφορές και ο κλάδος περιμένει να δει αυτόν τον αριθμό μελλοντικά να αυξάνεται.
Το 2015 η Ελλάδα διατήρησε την κατάταξή της ως ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη, με 13,3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας. Ως σημαντικότερα λιμάνια προορισμού αναδείχθηκαν η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο, ενώ μέσα στο 2015, 980.049 επιβάτες, εκκινούν την κρουαζιέρα τους από τον Πειραιά.
«Η κρουαζιέρα αποτελεί ένα ανερχόμενο αλλά ταυτόχρονα, με πολύ θετικές προοπτικές κλάδο του τουρισμού, που συμβάλλει πολύπλευρα στην ευρωπαϊκή οικονομία. Μία χώρα σαν την Ελλάδα, με προορισμούς μοναδικής ομορφιάς και ποικιλίας, με ιστορία και πολιτισμό, μπορεί και θα πρέπει να εξελιχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας και μάλιστα για όλο το χρόνο. Η πληθώρα των προορισμών και η πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους ευνοεί επιχειρησιακά την κρουαζιέρα, ενώ το καλό κλίμα και η στρατηγική γεωγραφική θέση της θα μπορούσε να αναδείξει πολλές νέες αγορές και προορισμούς. Αν μάλιστα υπάρξει σωστή, ενιαία και οργανωμένη υποστήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα τόσο στην τουριστική ανάπτυξη όσο και στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και εκτελεστικό μέλος της CLIA Ευρώπης κ. Κυριάκος Αναστασιάδης.
Η Ευρώπη παραμένει δραστήριος και ζωτικός κόμβος για την κρουαζιέρα καθώς αντιπροσωπεύει τη δεύτερη παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά επιβατών κρουαζιέρας –6,6 εκατ. Ευρωπαίοι έκαναν διακοπές κρουαζιέρας μέσα στο 2015, κατά 3% περισσότεροι από το 2014. Παράλληλα, η Ευρώπη παραμένει ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας, μετά την Καραϊβική. Η μελέτη έδειξε ότι 6,12 εκατ. επιβάτες επιβιβάστηκαν για την κρουαζιέρα τους από ευρωπαϊκά λιμάνια μέσα στο 2015, κατά 4,5% περισσότεροι από την προηγούμενη χρονιά. Ως το κέντρο ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να κατασκευάζουν τα πιο καινοτόμα και μεγάλα πλοία στον κόσμο, με τις δαπάνες για νέες κατασκευές και συντήρηση αντίστοιχα να αυξάνονται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παραγγελίες, στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, για 48 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2019, συνολικής αξίας άνω των 27 δισ. ευρώ. Μέσα στο 2015, οι εταιρείες κρουαζιέρας ξόδεψαν 4.6 δισ. ευρώ σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, ποσό που αντιπροσωπεύει 1,2% αύξηση των εσόδων των ναυπηγείων συγκριτικά με το 2014.