Η Κασσάνδρα Σταύρου κάνει τη δημιουργία μιας επιχείρησης να φαντάζει τόσο απλή όσο το να φτιάχνεις ποπκόρν. Και για την ακρίβεια η δική της επιχείρηση αυτό ακριβώς κάνει. Η βρετανοκυπριακής καταγωγής επιχειρηματίας ίδρυσε το 2011 την Propercorn, μια εταιρεία που παράγει και πουλάει το δημοφιλές σνακ αλλά σε μια περισσότερο υγιεινή έκδοση.
«Δεν ήθελα απλά να φτιάξω ποπκόρν. Ηθελα μια εναλλακτική, πιο υγιεινή λύση από ένα πακέτο πατατάκια. Ενα σνακ που να συνδυάζει τη γεύση και την υγεία, κάτι που θα μπορούσα να προσφέρω στους καταναλωτές σε όλη τη Βρετανία» είχε επισημάνει σε συνέντευξή της στον «Guardian» η Σταύρου. Και τα κατάφερε.
Βραβείο Νέας Γενιάς
Σήμερα η Propercorn πουλάει περισσότερα από 3 εκατ. σακουλάκια ποπκόρν τον μήνα και είναι μία από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες νεοφυείς επιχειρήσεις της χώρας. Στις αρχές του περασμένου μήνα μάλιστα η ηλικίας 32 ετών Σταύρου παρέλαβε το Βραβείο Νέας Γενιάς στον υψηλού προφίλ θεσμό για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στη Βρετανία Veuve Clicquot Business Woman.
Η απόφαση της ενασχόλησης με τον κλάδο των τροφίμων –πόσω μάλλον με την ίδρυση και τη διοίκηση μιας εταιρείας –δεν ήταν αυτονόητη για τη Σταύρου. Δεν είχε ως τότε καμία σχέση με την τεράστια αυτή βιομηχανία, ενώ το ποπκόρν ήταν γι’ αυτήν ένα έδεσμα το οποίο συνήθιζε να φτιάχνει για εκείνη ο πατέρας της. Ηταν εκείνος που της χάρισε την πρώτη της μηχανή παρασκευής ποπκόρν, την οποία διατηρεί ακόμη ως ενθύμιο του ίδιου αλλά και του ξεκινήματός της στον χώρο των επιχειρήσεων.
«Ηθελα μια δική μου επιχείρηση από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου» δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα η Σταύρου. Σε ηλικία 25 ετών, έχοντας αποκτήσει ένα πτυχίο Νομικής και ενώ εργαζόταν ήδη σε μία από τις καλύτερες διαφημιστικές εταιρείες της Βρετανίας, αποφάσισε να τα αφήσει όλα πίσω της και να κυνηγήσει το όνειρό της. Και όπως για πολλούς άλλους νέους φιλόδοξους επιχειρηματίες, η αρχή δεν ήταν εύκολη.
«Ημουν πολύ ανυπόμονη και πίστευα ότι θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν μέσα σε λίγους μήνες. Τελικά χρειάστηκαν δύο χρόνια» θυμάται σε άλλη συνέντευξή της.
Στο διάστημα αυτό και προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για το αρχικό κεφάλαιο η Σταύρου αναγκάστηκε να μετακομίσει στο σπίτι της μητέρας της στη Βόρεια Αγγλία, να εργαστεί ως σερβιτόρα, ακόμη και να αναλάβει εργασίες όπως ο ελαιοχρωματισμός δωματίων.
Η ίδια παραδέχεται ότι ακόμη και όταν κατάφερε να μαζέψει τις περίπου 10.000 στερλίνες που χρειάζονταν για να δημιουργήσει το επιχειρηματικό της σχέδιο συνάντησε πολλούς οι οποίοι προσπάθησαν να την αποθαρρύνουν.
Την αποθάρρυναν
«Ο επιχειρηματικός κόσμος είναι κατά βάση φτιαγμένος για άνδρες» σχολιάζει η Σταύρου και προσθέτει πως πολλοί από όσους ζήτησε συμβουλές της πρότειναν να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να ζητήσει πίσω την παλιά της δουλειά. Η Σταύρου αποφάσισε –σωστά, όπως έδειξε τελικά η ιστορία –να μην ακούσει τη «συμβουλή» τους. Το πρώτο σημείο όπου τοποθέτησε τα προϊόντα της ήταν το εστιατόριο στα κεντρικά γραφεία της Google στο Λονδίνο. Κατάφερε μετά το πρώτο διάστημα να βρει επενδυτές οι οποίοι στήριξαν την Propercorn να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της μαζικής παραγωγής όταν άρχισε πλέον να γίνεται γνωστή και οι παραγγελίες να καταφθάνουν από κάθε γωνιά της χώρας.
Σκληρή δουλειά και δημιουργικότητα είναι τα δύο χαρακτηριστικά της Propercorn. Το ποπκόρν της εταιρείας παράγεται σε έξι διαφορετικές γεύσεις, μεταξύ των οποίων η λιαστή ντομάτα και η γλυκιά καρύδα, δεν περιέχει γλουτένη και είναι κατάλληλο για χορτοφάγους.
Σύμφωνα με το BBC, εκτός από τη Βρετανία, η Prοpercorn εξάγει τα προϊόντα της σε άλλες 10 χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας και της Ελβετίας, και ο επόμενος μεγάλος στόχος είναι η αγορά των ΗΠΑ. Ηδη η ομάδα της Σταύρου αποτελείται από 40 άτομα και οι προβλέψεις για την αξία των εφετινών πωλήσεων κυμαίνονται μεταξύ των 15 και των 17 εκατ. στερλινών.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ