Η αντίστιξη μιας προσφυγικής λέμβου με έναν –ειδυλλιακό υπό άλλες συνθήκες –ήλιο επάνω από το Αιγαίο είναι μια από τις πλέον διαδεδομένες φωτογραφίες του βραβευμένου, πλέον, με Πούλιτζερ Γιάννη Μπεχράκη. Ο επικεφαλής της ομάδας των φωτογράφων του πρακτορείου Reuters για Ελλάδα και Κύπρο απέσπασε την κορυφαία διάκριση (μαζί με τους Αλκη Κωνσταντινίδη και Αλέξανδρο Αβραμίδη) στην κατηγορία «Εκτακτη Επικαιρότητα» για την κάλυψη της προσφυγικής κρίσης. Το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας (στις 20.30) η συγκλονιστική δύναμη των φωτογραφιών του Γιάννη Μπεχράκη «διασταυρώνεται» με την ευαίσθητη ερμηνεία του Νίκου Λαάρη που θα αποδώσει την πιανιστική εκδοχή του έργου «Oι επτά λόγοι του Ιησού στον Σταυρό» του Χάιντν στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο μιας παράστασης αφιερωμένης στους πρόσφυγες. Ο Γιάννης Μπεχράκης θα καταθέσει προσωπικές μαρτυρίες αλλά και μαρτυρίες προσφύγων, όπως τις έχουν καταγράψει οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα, στους οποίους και θα διατεθούν τα έσοδα της εκδήλωσης για τη στήριξη των δράσεών τους σε σχέση με το Προσφυγικό.
Το αόρατο μουσικό νήμα που συνδέει το Θείο Πάθος με το ανθρώπινο δράμα επιχειρεί, άλλωστε, να εξερευνήσει εφέτος ολόκληρος ο κύκλος «Adagio – Μουσικές για τις Ημέρες του Πάσχα» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η «Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν» του Μίκη Θεοδωράκη (μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων: Δημήτρης Μαραμής), ένας φόρος τιμής του συνθέτη σε όσους μαρτύρησαν στο διαβόητο ναζιστικό στρατόπεδο εξόντωσης, θα παρουσιαστεί την Κυριακή των Βαΐων στο Μέγαρο από την Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τη «Ραψωδία για βαρύτονο και ορχήστρα εγχόρδων» (σολίστ ο Τάσος Αποστόλου, συμμετέχει η Χορωδία Armonia Atenea) καθώς και την «Κασσιανή».
Τον επίλογο του εφετινού κύκλου γράφει το αριστουργηματικό «Ρέκβιεμ» του Βέρντι που θα παρουσιάσει τη Μεγάλη Τετάρτη 27 Απριλίου η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον γερμανό αρχιμουσικό Μάρκους Μπος στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Το έργο έκανε πρεμιέρα στις 22 Μαΐου 1874 στον ναό του Αγίου Μάρκου στο Μιλάνο. Τα μουσικά σύνολα από 200 μουσικούς και χορωδούς διηύθυνε ο ίδιος ο συνθέτης. Ωστόσο, κάποια πρώιμα σχέδια του Βέρντι για τη σύνθεση μιας «Λειτουργίας εις κεκοιμημένους» ανάγονται στο 1865, όταν ξέσπασε φονική επιδημία χολέρας στην Ιταλία σκορπίζοντας τον θάνατο στον πληθυσμό. Το «Ρέκβιεμ», πάντως, βρήκε γρήγορα τον δρόμο του προς τις θεατρικές αίθουσες αφού από την πρώτη στιγμή αντιμετωπίστηκε ως «θεατρική λειτουργία». Τρεις μόλις ημέρες μετά την πρώτη παρουσίαση στο Μιλάνο, ερμηνεύθηκε στο θέατρο της Σκάλας υπό τη διεύθυνση και πάλι του ίδιου του συνθέτη ενώ αργότερα παρουσιάστηκε σε διάσημες σκηνές, μεταξύ άλλων, του Παρισιού, του Λονδίνου αλλά και της Βιέννης. Για την παρουσίαση του «Ρέκβιεμ» στο Μέγαρο ενώνουν τις δυνάμεις τους έλληνες και γερμανοί λυρικοί ερμηνευτές (Ούρσουλα Τάργκλερ-Ζελ, Μανουέλα Μπρες, Μάριο Τζεφίρι, Πέτρος Μαγουλάς) και τρεις χορωδίες (ΕΡΤ, Δήμου Αθηναίων, ΕΜΠ). Η μεγάλη πασχαλινή συναυλία αποτελεί συμπαραγωγή ΚΟΑ – ΟΜΜΑ και πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ). Μέρος των εσόδων θα διατεθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ