Κορίνα Λεγάκη: «Τραγουδώ, θεραπεύω και θεραπεύομαι»

Σε μια εποχή που συνήθως ξεχωρίζουν όσοι κάνουν θόρυβο και φασαρία η τραγουδίστρια Κορίνα Λεγάκη αποφάσισε να κινηθεί τελείως αντίθετα.

Σε μια εποχή που συνήθως ξεχωρίζουν όσοι κάνουν θόρυβο και φασαρία η τραγουδίστρια Κορίνα Λεγάκη αποφάσισε να κινηθεί τελείως αντίθετα. Να υποστηρίξει αυτό που αγαπά και θέλει αδιαφορώντας αν είναι mainstream ή όχι. Και τα καταφέρνει. Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και είναι ελληνοσουηδικής καταγωγής. Σπούδασε κλασικό και τζαζ τραγούδι, πιάνο και ορθοφωνία, ενώ συμμετείχε στο Εργαστήρι Φωνητικής Τέχνης του Σπύρου Σακκά. Εχει συμμετάσχει στο άλμπουμ «Ανεμοι και παλίρροιες» των Αρμός, οι προσωπικοί δίσκοι της είναι οι «Χορός με τη βροχή», «Ταγκό για τρεις», «Kymatographos», ενώ η πλέον πρόσφατη προσωπική της δουλειά έχει τον τίτλο «Mosaic».
Τι σημαίνει τραγουδάω;
«Ο τραγουδιστής είναι ενδιάμεσος: μεσολαβεί ανάμεσα στους δημιουργούς και στο κοινό. Κατάγεται από το κοινό αλλά συνομιλεί με το καλλιτεχνικό έργο, είναι ο κοντινότερος «συγγενής» του. Τραγουδώ επειδή δεν μπορώ να κάνω αλλιώς, επειδή χωρίς το τραγούδι νιώθω μισή. Τραγουδώντας εξηγώ και ανακαλύπτω τον εαυτό μου ενώ συγχρόνως (τι θαύμα!) «ερμηνεύω» τους συνανθρώπους μου. Και επειδή το τραγούδι είναι η μεγάλη παρηγοριά των ανθρώπων, τραγουδώντας θεραπεύω και θεραπεύομαι. «Α healing game»».
Τι είναι το «Mosaic»;
«Το «Mosaic» δεν είναι ένα συνηθισμένο CD πασίγνωστων «επιτυχιών». Είναι ένα ευαίσθητο στοίχημα: πως πίσω στον χρόνο σημαντικοί δημιουργοί έχτισαν ένα πλήρες έργο, του οποίου αποσπάσματα εμείς γιορτάζουμε και επιλέγουμε ως αγαπημένα μας «σουξέ». Διαλέξαμε λοιπόν (με τον καλλιτεχνικό επιμελητή και ενορχηστρωτή του «Mosaic» Γιώργο Ανδρέου) τραγούδια εξαιρετικά που τους αξίζει να ακουστούν, επειδή όχι μόνο δεν υστερούν αλλά συνομιλούν και συμπληρώνουν την εικόνα για το έργο κάθε δημιουργού. Και φυσικά, εφόσον αυτό όλο είναι ένα ενεργό κομμάτι της παράδοσης, επιβάλλεται να το αντιμετωπίζουμε με σεβασμό αλλά και με ανανεωτική ματιά. Και αυτό προσπαθήσαμε». (Το «Mosaic» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις της Μικρής Αρκτου σε καλλιτεχνική επιμέλεια έκδοσης Ανδρέα Γεωργιάδη, με εικαστικό υλικό από πίνακες ψηφιδωτών της Δάφνης Αγγελίδου και συντονισμό έκδοσης από την Παρασκευή Γερολυμάτου.)
Είναι η μουσική και το τραγούδι ένα μωσαϊκό;
«Το τραγούδι είναι κατά κάποιον τρόπο ένα μωσαϊκό, εφόσον συνυπάρχουν σε αυτό ο συνθέτης, ο στιχουργός και ο ερμηνευτής, ως ρόλοι. Ωστόσο κάθε τραγούδι είναι μωσαϊκό επειδή οι ψηφίδες του είναι λέξεις και ήχοι – το γλυκό τους μπέρδεμα γεννάει ομορφιά και συγκίνηση».
Ποια ήταν η αιτία και η αφορμή να ασχοληθείς με το τραγούδι;
«Γεννήθηκα σε μια μουσική οικογένεια. Ο πατέρας μου είναι δεξιοτέχνης του μπουζουκιού, έτσι το τραγούδι και η μουσική υπήρξαν διαρκώς παρόντα από τα πολύ παιδικά μου χρόνια. Τραγούδησα αυθόρμητα και αυτονόητα, χωρίς ποτέ να το συνειδητοποιήσω ή να το καλοσκεφθώ – βγήκε από μέσα μου, έτσι. Αφορμές πάντοτε υπάρχουν όταν όλη σου τη ζωή συναναστρέφεσαι μουσικούς και συνυπάρχεις σε ένα περιβάλλον όπου το τραγούδι είναι τόσο φυσικό όσο η αναπνοή σου».
Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να βρεις και να παρουσιάσεις το προσωπικό σου ύφος;
«Κάθε καλλιτέχνης πιστεύω πως έχει γεννηθεί με ένα πολύ συγκεκριμένο ύφος. Εννοώ πως τα στοιχεία της τέχνης του είναι εκεί, μέσα στην προσωπικότητά του, στα ακούσματα, στις επιλογές του – συνειδητές ή όχι. Ωστόσο αυτό είναι το μισό. Το υπόλοιπο μισό είναι ο συνδυασμός εμπειριών, παιδείας και εξάσκησης. Ανακαλύπτεις λοιπόν στην καλλιτεχνική σου διαδρομή αυτό που πάντοτε ήσουν και ταυτόχρονα εξελίσσεις εκείνο στο οποίο επιθυμείς να φτάσεις. Μαγικά και ανεξήγητα πράγματα, δηλαδή».
Η καταγωγή σου είναι από Κρήτη και Σουηδία, αν δεν κάνω λάθος. Αυτό «μπερδεύει», βοηθάει ή δεν παίζει κανέναν ρόλο;
«Σίγουρα βοηθάει εφόσον δέχεσαι θετικές επιρροές από δύο πολιτισμούς που διαφέρουν πολύ αλλά και συνδέονται. Καθοριστική επίδραση σε μένα άσκησε η διγλωσσία μου, το γεγονός ότι έχω διαφορετική μητρική και πατρική γλώσσα. Είναι πολύ συγκινητικό να ακούς τραγούδια σε δύο διαφορετικές γλώσσες που αγαπάς και κατανοείς πλήρως. Και φυσικά όλη αυτή η εμπειρία μου με οδηγεί στο να σκέφτομαι κάθε φορά που ερμηνεύω σε μια γλώσσα το παγκόσμιο χωριό, τη σπουδαία Βαβέλ όλων των γλωσσών και των δημιουργημάτων τους».
Η κρίση μπορεί να βοηθήσει την τέχνη και δη τη μουσική, το τραγούδι; Θέλω να πω, μπορούμε να την αξιοποιήσουμε προς κάτι θετικό;
«Για τη γενιά μου τα πράγματα σήμερα είναι πολύ δύσκολα. Το τοπίο της τέχνης και της δουλειάς μου ουσιαστικά έχει καταστραφεί. Είναι σαν να ξεκινάμε από την αρχή, σαν να πρέπει να ξαναχτίσουμε από το μηδέν το καθετί – τουλάχιστον έτσι νιώθουμε. Από την άλλη, η κρίση τερματίζει τις ψευδαισθήσεις όλων αυτών των «σαλονάτων», glamorous τραγουδιστών και των τηλεπερσόνων, των ρηχών διασκεδαστών και των ανέμπνευστων «εμπορικών» δημιουργών. Ζούμε σε μια ιστορική στιγμή που μας ζητά πιεστικά δύο πολύ δύσκολα πράγματα συγχρόνως: να ερμηνεύσουμε δίκαια το παρελθόν και να εμπνευστούμε και να διαμορφώσουμε ένα δημιουργικό μέλλον. Δεν είναι ό,τι ευκολότερο, δεν συμφωνείς;».
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας;
«Να συνεχίσω τη συνεργασία σε μουσικές παραστάσεις με σημαντικούς δημιουργούς (όπως ο Ν. Ξυδάκης και ο Γ. Ανδρέου, με τους οποίους τραγουδώ αυτή την εποχή). Συγχρόνως να ξεκινήσω την αναζήτηση πρωτότυπου υλικού για τον επόμενο δίσκο μου, που θα περιέχει καινούργια τραγούδια. Και φυσικά θα συμμετέχω στη μουσικοθεατρική παράσταση «Ποιος μου χάλασε το τρένο;» (στίχοι: Π. Καρασούλος και Γ. Βασιλόπουλος, μουσική: Γ. Ανδρέου), μια παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο-CD παιδικών τραγουδιών που πρόσφατα εκδόθηκε από τη Μικρή Αρκτο».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk