Κεντρικός ήρωας στον «Παράλογο άνθρωπο» («Irrational man», ΗΠΑ, 2015), την τελευταία ταινία του 80χρονου πλέον Γούντι Αλεν, είναι ο Εϊμπ Λούκας (Χοακίν Φίνιξ), ένας ευφυής καθηγητής Φιλοσοφίας, ο οποίος όμως μέσα του έχει απορρίψει τα πάντα. Είναι μηδενιστής, μπουχτισμένος, βαριεστημένος και δυσκίνητος, με στομαχάκι από το ποτό και ανίκανος να κάνει σεξ, παρά τις προσπάθειες ορισμένων γυναικών στις οποίες αρέσει, όπως μια συνάδελφός του (Πάρκερ Πόουζι) και μια φοιτήτριά του (Εμα Στόουν).

Ο Εϊμπ δεν πιστεύει λέξη πια από αυτά που διδάσκει, θεωρεί ότι η φιλοσοφία είναι «λεκτικός αυνανισμός» και δεν μπορεί να γράψει γιατί δεν μπορεί να «αναπνεύσει». Οπως λέει και ο ίδιος, «το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται ο κόσμος είναι ένα ακόμη βιβλίο για τον Χάιντεγκερ και τον φασισμό». Ο Εϊμπ, όμως, ένας άνθρωπος της σκέψης, νιώθει ότι σημασία πια έχει μόνο η δράση. Γι’ αυτό και δεν διστάζει να βάλει στον κρόταφό του ένα πιστόλι με μία μόνο σφαίρα στη θαλάμη και να «παίξει» ρώσικη ρουλέτα ενώπιον των έκπληκτων φοιτητών του. ‘Η να φτάσει ακόμη και στον φόνο πιστεύοντας ότι έτσι προσφέρει το Καλό.
Μια σκάλα κατώτερος από το «Match point» αλλά με στοιχεία που κινούν το ενδιαφέρον και έλκουν την περιέργεια, ο «Παράλογος άνθρωπος» είναι ένα ακόμη πικρόχολο και συγχρόνως χαριτωμένο «φλερτ» του Γούντι Αλεν με το σύμπαν του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι. Η δράση τοποθετείται σχεδόν αποκλειστικά στο ήρεμο περιβάλλον ενός πανεπιστημίου σε κάποιο ειδυλλιακό σημείο της Βόρειας Αμερικής, εκεί όπου ο απολαυστικός Φίνιξ κατακερματίζει με αναίδεια κάθε φιλοσοφική θεωρία και αναζωογονείται από τη διαστροφική ιδέα του εγκλήματος. Μια αύρα απαισιοδοξίας καλύπτει αυτή τη νοσηρή τελικά ιστορία, με την αρκετή off αφήγηση (τόσο από τον καθηγητή όσο και από τη φοιτήτρια), τα πολλά μονοπλάνα στα οποία βλέπουμε κυρίως ανθρώπους να μιλούν ενώ περπατούν και την παντελή έλλειψη χιούμορ.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: CINE ΨΥΧΙΚΟ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΒΟΞ – ΛΑΟΥΡΑ – ΑΝΕΣΙΣ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΛΣΟΣ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – 3 ΑΣΤΕΡΙΑ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – CINE ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΑΛΕΞ – ΝΑΤΑΛΙ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α.
—————————————————-
Στην «Επικίνδυνη αποστολή: Μυστικό έθνος» («Mission Impossible: Rogue Nation», ΗΠΑ, 2015) του Κρίστοφερ Μακ Κουάρι ένας Τομ Κρουζ που δεν λέει με τίποτε να γεράσει υποδύεται για πέμπτη φορά στην καριέρα του τον Ιθαν Χαντ, πράκτορα των Ειδικών Αποστολών, ο οποίος πολύ απλά μπορεί να κάνει τα πάντα. Μόνο που τώρα βρίσκεται αντιμέτωπος με την απειλή ενός «Νέου Εθνους» ονόματι «Το Σύστημα» το οποίο αποτελείται από πρώην πράκτορες όλου του κόσμου οι οποίοι δεν είναι πια πουθενά καταγεγραμμένοι. Συν τοις άλλοις, η λειτουργία της υπηρεσίας του κινδυνεύει να ανασταλεί και ο ίδιος ο Χαντ είναι ο Νο 1 καταζητούμενος της CIA. Για να τα βγάλει πέρα θα χρειαστεί να πυροβολήσει τον πρωθυπουργό της Αυστρίας και να απαγάγει τον πρωθυπουργό της Αγγλίας, φυσικά με τη βοήθεια των συνεργατών του (Σάιμον Πεγκ, Τζέρεμι Ρένερ, Βινγκ Ρέιμς). Αν εξαιρέσουμε κάποιες σκηνές που ξεπερνούν κάθε όριο υπερβολής, όπως αυτή με τον Κρουζ να περπατά πάνω σε αεροπλάνο ενώ απογειώνεται ή όταν πνίγεται και τον ξαναφέρνουν στη ζωή, η ταινία έχει μια κάπως παλαιομοδίτικη διάθεση (σαν Τζέιμς Μποντ της δεκαετίας του 1980) και υπηρετεί ευπρόσωπα το είδος της ψυχαγωγικής περιπέτειας όπου ανήκει. Αλλά το πιο διασκεδαστικό στοιχείο της είναι ένα παρδαλό πουκάμισο που βλέπουμε σε κάποια σκηνή να φορά ο Χαντ το οποίο θα ζήλευε ακόμη και ο Γιάνης Βαρουφάκης!
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ- ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΓΑΛΑΤΣΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΦΛΕΡΥ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ, Π.ΦΑΛΗΡΟ – ΧΛΟΗ, ΚΗΦΙΣΙΑ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ, ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΜΙΚΟ – 3 ΑΣΤΕΡΙΑ – ΦΙΛΟΘΕΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER CENTURY – VILLAGE COSMOS –ΠΥΛΑΙΑ
—————————————–
Επίσης
«Το μαύρο άλογο» («The dark horse», Νέα Ζηλανδία, 2014). Στη σύγχρονη Νέα Ζηλανδία ένας άνδρας που πάσχει από διπολική διαταραχή αλλά είναι ιδιοφυΐα στο σκάκι (εξαιρετικός ο Κλιφ Κέρτις) αποφασίζει να μετατρέψει μια ομάδα παρατημένων από την κοινωνία παιδιών σε σκακιστές. Την ίδια ώρα προσπαθεί να σώσει από την καταστροφή τον γιο του αδελφού του που τον προορίζει για γκάνγκστερ. Σκληρή όσο και τρυφερή ταινία του Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον που βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία και ξεχωρίζει χάρη στην πειστική ατμόσφαιρα μιας κοινωνίας στο πουθενά, που όμως εξακολουθεί να ελπίζει.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΔΑΝΑΟΣ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ
«Barbie: Η πριγκίπισσα και η ροκ σταρ» (ΗΠΑ, 2015). Μια ακόμη ταινία της γνωστής παιδικής «σειράς».
Βαθμολογία: _
ΑΘΗΝΑ: ΑΜΙΚΟ – 3 ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ κ.α ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER CENTURY – VILLAGE COSMOS
———————————————
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
«Ερωτας το απόγευμα» («Ariane», ΗΠΑ, 1957) του Μπίλι Γουάιλντερ. Στο Παρίσι της δεκαετίας του 1950 η κόρη ενός ιδιωτικού ντετέκτιβ ερωτεύεται έναν αμερικανό πλέιμποϊ τον οποίο ένας πελάτης του πρώτου θέλει να σκοτώσει. Από τις αρκετές κινηματογραφικές μεταφορές του μυθιστορήματος του Κλοντ Ανέ «Ariane, jeune fille russe», η πιο αιθέρια, η πιο αγαπησιάρικη είναι τούτη εδώ που γύρισε ο μετρ του σαρκασμού και του χιούμορ Μπίλι Γουάιλντερ. Η ερωτική ατμόσφαιρα του Παρισιού, η ρομαντική μουσική με τραγούδια όπως το «C’ est si bon», η γλυκιά μορφή της Οντρεϊ Χέπμπορν (στη δεύτερη συνεργασία της με τον Γουάιλντερ μετά τη «Σαμπρίνα»), η γοητευτική ωριμότητα του Γκάρι Κούπερ και το μοναδικό στυλ του Μορίς Σεβαλιέ (ντετέκτιβ) καταλήγουν σε μια κομψή και ανάλαφρη κομεντί, ένα κινηματογραφικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΖΕΦΥΡΟΣ
«Ενας αμερικανός φίλος» («Der Amerikanische freund», Δ. Γερμανία, 1977) του Βιμ Βέντερς. O Τομ Ρίπλεϊ (Ντένις Χόπερ) μπλέκει τον Τζόναθαν (Μπρούνο Γκαντς), έναν κορνιζοποιό από το Αμβούργο που πάσχει από λευχαιμία, σε μια υπόθεση διπλού φόνου μαφιόζων επειδή αμφισβήτησε σε μια δημοπρασία την αυθεντικότητα ενός ούτως ή άλλως πλαστού πίνακα που έφερε προς πώληση ο αμερικανός τυχοδιώκτης. Στην πρώτη κινηματογραφική διασκευή του μυθιστορήματος της Πατρίσια Χάισμιθ «Το παιχνίδι του κυρίου Ρίπλεϊ» ο Βιμ Βέντερς αποτίει έναν προσωπικό φόρο τιμής στο αμερικανικό φιλμ νουάρ,χρησιμοποιώντας μάλιστα σε μικρούς ρόλους χαρακτηριστικούς εκπροσώπους του όπως ο Σάμιουελ Φούλερ και ο Νίκολας Ρέι.
Βαθμολογία: 4
ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟΝ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – STUDIO – ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΤΡΙΑΝΟΝ