Μήνυμα προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις απλά και μόνο για να προστατεύσουν σκληρά συντεχνιακά συμφέροντα, έστειλε την Τετάρτη από την Αθήνα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια παρέμβασης σε συνέντευξη τύπου των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με θέμα την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Οι κινητοποιήσεις, τόνισε ο κ. Σπίρτζης, «γίνονται μόνο για να προστατευτούν σκληρά συντεχνιακά συμφέροντα μίας συγκεκριμένης ομάδας» και «για να υπηρετήσουν άλλες λογικές», σημειώνοντας ότι η αεροναυτιλία δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από την υπόλοιπη λειτουργία της ΥΠΑ.
Ο αναπληρωτής υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι οι ελεγκτές προχώρησαν σε στάση εργασίας «για να διασφαλίσουν πέντε δραχμές παραπάνω στα επιδόματά τους και έναν ελαστικό τρόπο προσφοράς της εργασίας τους – για να μην πω τίποτε πιο βαρύ».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι το υπουργείο δεν θα εμποδίσει κανέναν να διαμαρτυρηθεί, όμως πρόσθεσε ότι «δεν έχουμε καμία διάθεση να καλύψουμε και κανέναν για συμπεριφορές και για τον στρεβλό τρόπου που ασκεί τα καθήκοντά του». «Δεν είναι προειδοποίηση, είναι αυτό που θα κάνουμε» τόνισε και συμπλήρωσε ότι η ΥΠΑ δεν θα «σπάσει».
Αλλαγές στη σύμβαση
Αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι πρόκειται για «επιβολή με τρόπο που έχει επιλεγεί από την προηγούμενη κυβέρνηση». «Διαφωνήσαμε από την αρχή με αυτού του είδους τον διαγωνισμό, δεν είμαστε καθόλου ευτυχισμένοι να τον συνεχίσουμε, είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε τα γκρίζα σημεία του διαγωνισμού από τις εμπειρίες που έχουμε από άλλα αεροδρόμια» είπε, επικαλούμενος το «Ελ. Βενιζέλος», όπου το δημόσιο καταβάλει ενοίκιο στον παραχωρησιούχο για τον πύργο ελέγχου και το κτίριο της Αστυνομίας.
«Η Fraport δεν είναι μία ιδιωτική εταιρία, είναι μία δημόσια εταιρία μία εταιρία που ανήκει στο Γερμανικό Δημόσιο» τόνισε και συμπλήρωσε ότι «τα στρεβλά που έχουμε ζήσει και που μπορεί να επαναληφθούν, εάν δεν διευκρινιστούν και δεν λειτουργήσουμε από κοινού».
Για παράδειγμα, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι πρέπει να τιμολογηθούν οι υπηρεσίες που παρέχει το δημόσιο, να υπάρξει εξορθολογισμός της λειτουργίας κι ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανικού της ΥΠΑ σε σχέση με την αεροναυτιλία, την ασφάλεια και την πιστοποίηση των αερολιμένων.
Στο μεταξύ, ανακοίνωσε ότι υπέγραψε την αναβάθμιση του συστήματος PALLAS και ότι «περιμένουμε την ανταπόκριση της εταιρίας προκειμένου να συνεχίσουμε και να αναβαθμίσουμε το σύστημα», ενώ υπογράμμισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ότι η ΥΠΑ εξετάζει την κάλυψη των κενών είτε από εργαζομένους που έχουν επιστρέψει από την εφεδρεία είτε με νέους διαγωνισμούς.
ΟΣΥΠΑ: Αποικιοκρατική η σύμβαση
Στη συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος σημείωσε ότι η παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων συνιστά «σύμβαση επανακρατικοποίησης από το Γερμανικό Κράτος», που θα δημιουργήσει μονοπώλιο κι έλεγχο από την γερμανική κυβέρνηση του τουρισμού στην Ελλάδα.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος κατήγγειλε ότι υπήρξε προσπάθεια υποτίμησης της αξίας των αεροδρομίων και τόνισε ότι μελέτη της ΟΣΥΠΑ έδειξε ότι η τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού θα έπρεπε να είναι τα 5,5 δισ. ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ προειδοποίησε ότι τα έργα ανάπτυξης των αεροδρομίων θα οδηγήσουν σε διπλασιασμό των χρεώσεων και τα αεροπορικά εισιτήρια θα γίνουν απλησίαστα για τους πολίτες.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι το δημόσιο θα κληθεί να καταβάλει σε ρήτρες τεράστια ποσά για την πιστοποίηση των αερολιμένων τα επόμενα χρόνια, το ύψος της οποίας ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος σημείωσε ότι η ΟΣΥΠΑ, σε συνεργασία με 480 φορείς της χώρας, ετοιμάζεται να προσφύγει κατά της παραχώρησης στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ για μονοπωλιακή θέση.