Πλήθος τα άρθρα για την ανώτατη εκπαίδευση στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που έχει δοθεί για διαβούλευση ως την Παρασκευή, αλλά το 90% των σχολίων που έχουν καταγραφεί στην ιστοσελίδα του open.gov αφορά εκείνα τα ελάχιστα που σχετίζονται με την προϋπηρεσία και τα μόρια των εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας. «Ζωηρή» είναι η διαβούλευση εκπαιδευτικών και πολιτών επί του πολυνομοσχεδίου το μεσημέρι της Τρίτης 23 του μήνα, καθώς τα σχόλια είχαν φτάσει τα 2.288, από τα οποία κάτι παραπάνω από τα μισά, ήτοι τα 1.189, είχαν γίνει για το άρθρο 47 το οποίο αφορά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Δεύτερο σε σχολιασμό, με 309 σχόλια, έρχεται το άρθρο 12 του πολυνομοσχεδίου για τις μετεγγραφές, με τους πολυτέκνους να ζητούν τα «προνόμιά» τους πίσω.
Η διαβούλευση επί του σχεδίου θα ολοκληρωθεί το μεσημέρι (ώρα 14.00) της Παρασκευής 26 Ιουνίου και στη συνέχεια θα προωθηθεί με τις αλλαγές που τυχόν θα γίνουν προς ψήφιση στη Βουλή.
Πάντως, όπως αναφέρεται σε δήλωση του υπουργού Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, «η πρότασή μας αποτελεί μεταβατικό στάδιο ως την κατάθεση του νέου θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα αναμορφώσει συνολικά τον χάρτη της εκπαίδευσης και της έρευνας και θα αποτελέσει αντικείμενο ουσιαστικού και διευρυμένου διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».
Προτάσεις

«Ως δασκάλα με μεταπτυχιακό θεωρώ πως η προϋπηρεσία είναι μία. Το νόμιμο είναι να αναγνωρίζεται εκεί όπου είναι το βασικό πτυχίο. Λέτε ότι θα μετράει για τους διορισμούς. Για να διοριστούμε όμως κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον, θα πρέπει να δουλεύουμε ως αναπληρωτές και να μαζεύουμε προϋπηρεσία. Πώς να τη μαζεύουμε αν εγκλωβιστούμε σε έναν πίνακα που θα εξαφανιστεί σε δύο χρόνια και μαζί με αυτόν και εμείς; Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στη γενική αγωγή και μη αναδρομική ισχύ στην παράγραφο 4» αναφέρει σε σχόλιό της η εκπαιδευτικός κυρία Κατερίνα Καραλή.
«Παρακαλώ το υπουργείο να λάβει υπόψη του και να μοριοδοτήσει τα ακαδημαϊκά προσόντα (μεταπτυχιακά κ.τ.λ.) στους πίνακες αναπληρωτών (και στους πίνακες διορισμών). Θεωρώ άδικο να παίρνουν εκπαιδευτικοί επιπλέον μόρια λόγω κοινωνικών κριτηρίων και όχι λόγω ακαδημαϊκών προσόντων. Ευχαριστώ» αναφέρει άλλη εκπαιδευτικός που υπογράφει ως Βίκη.


«Πουλάω σπίτι λόγω… σπουδών»

«Εχω βάλει αγγελία να πουλήσω το σπίτι μου για να μπορέσω να σπουδάσω το παιδί μου» αναφέρει πολίτης που υπογράφει με το όνομα Καρανάσιου στο άρθρο 12 που αφορά τις μετεγγραφές φοιτητών. «Εδώ πέρασε όχι εκεί που ήθελε. Αναγκαστικά στο εξωτερικό θα σπουδάσει αυτό που από μικρός ονειρευόταν, γιατρός, και αριστεύει, όμως εάν δεν τα καταφέρω θα αναγκαστεί να διακόψει. Δώστε του τη δυνατότητα να επιστρέψει στη χώρα. Τσακίσατε εμάς οικονομικά και ψυχικά, μην καταστρέφετε και τα παιδιά μας, Ελληνες που πληρώνουμε και πληρώνουμε, δεν φοροδιαφεύγουμε, δεν κλέβουμε και είχαμε ένα όνειρο να σπουδάσουν τα παιδιά μας αυτό που ονειρεύτηκαν» αναφέρεται στο ίδιο σχόλιο.


Φροντιστήρια, άσυλο, «αιώνιοι»

Ογδόντα έξι σχόλια είχαν καταγραφεί στο άρθρο 48 που αφορά «Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών», στην πλειονότητά τους κατά των ρυθμίσεων που αφορούν τα φροντιστήρια τα οποία εξαναγκάζονται να αποκτήσουν «προφίλ» ιδιωτικών σχολείων, κάτι που κρίνεται ως θεσμική προσπάθεια περιορισμού των δραστηριοτήτων τους.
Μόνο έντεκα είναι τα σχόλια που αφορούν το ακαδημαϊκό άσυλο, από πολίτες που στην πλειονότητά τους διαφωνούν με τα κρούσματα βίας στο εσωτερικό των ΑΕΙ.
Στα 42 είναι τα σχόλια για το άρθρο που αφορά τη «φοιτητική ιδιότητα». Υπάρχουν αναφορές για θέματα όσων φοιτούν για δεύτερο πτυχία και ζητείται να τους παρέχονται δωρεάν τα συγγράμματα, ενώ κάποιοι ζητούν κάρτα σίτισης και «πάσο» στα μέσα μαζικής μεταφοράς για μεγαλύτερους ηλικίας φοιτητές. Γίνεται πάντως μια αναφορά στο ότι οι «αιώνιοι» φοιτητές προκαλούν πρόβλημα στην αξιολόγηση των ΑΕΙ. Ειδικότερα ένα σχόλιο δείχνει και πώς μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα: «Ο χώρος των αιθουσών διαλέξεων και των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα είναι περιορισμένος. Ειδικά στις πολυτεχνικές σχολές, η εκπλήρωση των εργαστηριακών υποχρεώσεων, στην πλειονότητα των μαθημάτων, είναι απαραίτητη προκειμένου ο φοιτητής να δικαιούται να εξεταστεί το μάθημα».

Ωστόσο πολλοί αναφέρονται σε ένα «παράθυρο» για διαγραφές και αφορά την τροποποίηση της παραγράφου 10 του άρθρου 33 του Ν. 4009/11 για την αποτυχία ενός φοιτητή περισσότερες από τρεις φορές σε ένα μάθημα: «[…] Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής συνεχίζει ή όχι τη φοίτησή του σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στον Οργανισμό του ιδρύματος, στους οποίους περιλαμβάνεται και ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων της εξέτασης σε ένα μάθημα».

HeliosPlus