H διέλευση του τρένου μέσα από βιομηχανικές και αποθηκευτικές μονάδες θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ στο εξωτερικό ώστε να επιτυγχάνεται η γρήγορη παράδοση των προϊόντων στους πελάτες με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Στην Ελλάδα η πρακτική αυτή δεν είναι διαδεδομένη και ιδίως στη Νότια Ελλάδα οι επιχειρήσεις που έχουν τέτοια υποδομή μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Μία από αυτές είναι ο όμιλος Φουρλή, αν και χρειάστηκαν πέντε ολόκληρα χρόνια για να συνδεθεί το κέντρο διανομής του ομίλου στο Σχηματάρι Βοιωτίας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Μια υποδομή που έστω και καθυστερημένα αλλάζει τα δεδομένα για την Trade Logistics, τη θυγατρική του ομίλου που διαχειρίζεται το κέντρο διανομής.
Το κέντρο διανομής πρωτολειτούργησε το 2008 με στόχο να παρέχει υπηρεσίες logistics για τα καταστήματα ΙΚΕΑ που εκμεταλλεύεται o όμιλος Φουρλή ώστε να αναπληρώνει τις πωλήσεις των καταστημάτων. Σήμερα ο όμιλος διαθέτει επτά καταστήματα IKEA (πέντε στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία).

Επένδυση €31 εκατ.
Η επιλογή του οικοπέδου –97,5 στρέμματα με χώρο 10 στρεμμάτων για την εναπόθεση containers –έγινε επειδή ακριβώς αυτό γειτνίαζε με τον σιδηροδρομικό σταθμό στην Οινόη, αφού πρόθεση των διοικούντων της Trade Logistics ήταν ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων της ΙΚΕΑ να εισέρχεται και να εξέρχεται από το κέντρο διανομής μέσω του τρένου. Η επένδυση –αγορά και κατασκευή κτιρίων –για το πλήρες αυτοματοποιημένο κέντρο διαμορφώθηκε στα 31 εκατ. ευρώ.
Παρά τις αιτήσεις της εταιρείας, χρειάστηκαν πέντε ολόκληρα χρόνια για να υλοποιηθεί η σύνδεση, αφού στην αρχή η γραμμή έπρεπε να ανακατασκευαστεί για να γίνει ο προαστιακός Οινόη –Χαλκίδα, υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις στην έκδοση πιστοποιητικών ασφαλείας, ενώ στη συνέχεια τα κόστη που ζητούσαν οι ιδιώτες εργολάβοι για να ενεργοποιήσουν τη σύνδεση θεωρήθηκαν απαγορευτικά από την εταιρεία.
Με παρέμβαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλου –το έργο του στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει συνδεθεί με την επάνοδο της επιχείρησης στην κερδοφορία αλλά κυρίως με το γεγονός ότι «έσπασε» πολλές αμαρτωλές συμβάσεις με ιδιώτες που συμμετείχαν επί χρόνια στο μεγάλο φαγοπότι του ΟΣΕ –υλοποιήθηκε η ενεργοποίηση της σύνδεσης του κέντρου διανομής με τη γραμμή του προαστιακού Οινόη –Χαλκίδα. Οι υποδομές για 1.300 μέτρα ιδιωτικής σιδηροδρομικής γραμμής, για τις αποβάθρες αλλά και για την ενεργοποίηση της σύνδεσης ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ.

«Στην αρχή ο εργολάβος για την ενεργοποίηση της σύνδεσης μας ζητούσε 1 εκατ. ευρώ, για να την κάνουμε τελικά έπειτα από πέντε χρόνια με κόστος 100.000 ευρώ»
δηλώνει στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της Trade Logistics κ. Ανέστης Παρταλίδης, περιγράφοντας τις στρεβλώσεις και τα προσκόμματα που καλείται να αντιμετωπίσει ένας συναλλασσόμενος με το Δημόσιο επιχειρηματίας.
Σήμερα το 30% του όγκου των προϊόντων ΙΚΕΑ μεταφέρεται με τρένο από την Πολωνία κατευθείαν στις εγκαταστάσεις της Trade Logistics στο Σχηματάρι.
Πριν από τη σύνδεση τα προϊόντα έφθαναν με τρένο στη Θεσσαλονίκη από την Πολωνία και μετά με φορτηγά έφθαναν στο Σχηματάρι εκτινάσσοντας τα κόστη για την εταιρεία.
Αυτή την περίοδο δρομολογείται νέα επένδυση 5 εκατ. εντός του κέντρου διανομής για τη δημιουργία κεντρικής αποθήκης που θα προμηθεύει με προϊόντα αθλητικών ειδών Intersport τα καταστήματα του ομίλου. Ο όμιλος έχει παρουσία με 90 καταστήματα Intersport σε πέντε χώρες (Ελλάδα 41, Ρουμανία 25, Τουρκία 17, Βουλγαρία 4 και Κύπρο 3).
Επίσης ο σχεδιασμός προβλέπει τη μεταφορά των containers με προϊόντα ΙΚΕΑ που έρχονται από την Ασία στον Πειραιά με τρένο στο Σχηματάρι, αλλά αυτή την περίοδο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει άλλες προτεραιότητες και δίνει βάρος σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Ο όμιλος Φουρλή πραγματοποίησε το 2013 έσοδα 403 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA 25 εκατ. ευρώ. Τα 266 εκατ. ευρώ των εσόδων προήλθαν από τις δραστηριότητες στη λιανική οικακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ), τα 111 εκατ. από τη λιανική αθλητικών ειδών (Intersport ) και τα υπόλοιπα από τη χονδρική ηλεκτρικών ειδών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ