Για την τύχη δυο πλοίων, των «Παναγία Πάρου» και «Παναγία Θαλασσινή», που βρίσκονται σε λιμάνι της Ισπανίας αναφέρεται σε επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας την οποία κοινοποιεί στην τράπεζα Πειραιώς η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ)

Σύμφωνα με πληροφορίες η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι τα δύο πλοία εγκαταλείφθηκαν από την υποναυλώτρια εταιρεία «Ιnter Shipping» του Μαρόκου στο λιμάνι Αλγκεθίρας της Ισπανίας, χωρίς καύσιμα για το ταξίδι προς Πειραιά και με απλήρωτους ναύλους κατά παράβαση των υφιστάμενων συμβάσεων ναυλώσεων. Αναφέρει επίσης ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης διαιτητικής απόφασης στο Λονδίνο κατά της ανωτέρω εταιρείας, με τη διεκδίκηση του συνολικού ποσού των 1.600.000 ευρώ.
Η ΝΕΛ αποδίδει ευθύνες για το θέμα στην τράπεζα και στην άρνησή της να εφαρμόσει τις διατάξεις του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας, που εγκρίθηκε πρόσφατα από το τριμελές Εφετείο της Μυτιλήνης και το οποίο προβλέπει την πληρωμή των εργαζομένων της, των άλλων πιστωτών της και τη χρηματοδότηση της ΝΕΛ και της θυγατρικής της «C-Link Ferries».
Εκπρόσωποι της ΝΕΛ μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ τόνισαν ότι η εταιρεία σε καμία περίπτωση δεν έχει εγκαταλείψει τα πληρώματα και τα πλοία της και ότι συνεχίζεται η καταβολή χρημάτων όσον αφορά την τροφοδοσία των Ελλήνων ναυτικών και την περιορισμένη λειτουργία των πλοίων.
Σημειώνεται ότι στο πλοίο «Παναγία Θαλασσινή» βρίσκεται μόνον ένα άτομο, ο Έλληνας πλοίαρχος και στο πλοίο «Παναγία Πάρου» πέντε Έλληνες τρεις ανώτεροι αξιωματικοί και δύο ναύτες. Το υπόλοιπα μέλη και των δύο πλοίων με σημαία Μάλτας που ήταν αλλοδαποί, έχουν αποχωρήσει.
Στελέχη της ΠΝΟ μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για το θέμα και αν μπορεί να κινηθεί η διαδικασία περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων, είπαν ότι για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει οι ίδιοι οι ναυτικοί να προχωρήσουν σε επίσημη καταγγελία προς τις λιμενικές αρχές της Ισπανίας, οι οποίες θα ελέγξουν αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις και στη συνέχεια θα αποδώσουν τα σχετικά έγγραφα προς την ελληνική πλευρά, προκειμένου να συγκληθεί η ειδική επιτροπή στο υπουργείο Ναυτιλίας και να τους θέσει σε καθεστώς προστασίας.
Στη συνέχεια η ειδική επιτροπή, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο της ΠΝΟ, έναν της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και έναν του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να συνεδριάσει προκειμένου να διαπιστώσει τις προϋποθέσεις Παροχής Προστασίας και να εγκρίνει τη σχετική λίστα προκειμένου να γίνει η εκταμίευση των χρημάτων από το ΝΑΤ και συγκεκριμένα από το Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, με τη βεβαίωση από το ΝΑΤ επιταγής για κάθε ναυτικό, που έχει εγκαταλειφθεί, αυτοδικαίως λύνεται και η σύμβαση ναυτικής εργασίας και κλείνει το ναυτολόγιο του πλοίου.
Εν τω μεταξύ το δρόμο προς τις δικαστικές αίθουσες φαίνεται ότι θα πάρουν η ΝΕΛ και η τράπεζα Πειραιώς, καθώς οι δύο πλευρές έως τώρα δεν έχουν καταφέρει να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να υπάρξει επιχειρησιακή ειρήνη, αναφορικά με την εφαρμογή της συμφωνίας εξυγίανσης της ΝΕΛ, που επικυρώθηκε από το Εφετείο της Μυτιλήνης στις 12 Δεκεμβρίου του 2013.
Στελέχη της ακτοπλοϊκής εταιρείας δηλώνουν αποφασισμένα να προβούν στις απαραίτητες δικαστικές διαδικασίες για την απόδοση κάθε αστικής και ποινικής ευθύνης κατά παντός υπευθύνου οργάνου της Τράπεζας Πειραιώς.
Ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΛ, Κυριάκος Σαραβελάκης κάνει λόγο για «αυθαίρετη» και «αντισυμβατική συμπεριφορά» των στελεχών της τράπεζας, με το να συνεχίζουν να αρνούνται να εφαρμόσουν ουσιαστικά έως και σήμερα τη συμφωνία εξυγίανσης της ακτοπλοϊκής εταιρείας που έχει δικαστικά επικυρωθεί.
«Πιστεύουν ότι, με τον τρόπο αυτόν, θα εξουθενώσουν οικονομικά την εταιρεία και θα την οδηγήσουν σε έναν συμβιβασμό ο οποίος αντίκειται στα συμφέροντα της ιδίας και των μετόχων της» αναφέρει ο ίδιος και διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία έχει προβεί ήδη, σε κάθε απαραίτητη δικαστική ενέργεια για την απόδοση ευθυνών στους εκπροσώπους της τράπεζας, καθολικής διαδόχου της Millennium, ως προς την μη έγκαιρη εκπλήρωση των συμβατικών τους υποχρεώσεων και την άρνησή τους να εφαρμόσουν τη συμφωνία εξυγίανσης έναντι της εταιρείας ΝΕΛ και των μετόχων της και να την αποζημιώσουν για την έως σήμερα καθυστέρηση.
Η ζημιά αυτή, σύμφωνα με τις οικονομικές υπηρεσίες της εταιρείας, ξεπερνά έως σήμερα τα 26 εκατ. ευρώ. Ο κ. Σαραβελάκης προειδοποιεί επίσης, ότι στην περίπτωση που η Τράπεζα Πειραιώς συνεχίσει να είναι αρνητική, η συμφωνία εξυγίανσης τίθεται σε κίνδυνο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό και για τους δύο εμπλεκόμενους.
Εξηγεί ότι, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, η τράπεζα Πειραιώς θα είναι συνυπόχρεα απεριορίστως στην απόδοση κάθε υποχρέωσης της ακτοπλοϊκής εταιρείας προς τους πιστωτές και τους εργαζομένους της και βέβαια, αποκλειστικά υπόχρεη στην ανόρθωση κάθε προκληθείσης ζημιάς της ΝΕΛ από τη ματαίωση της εξυγιαντικής διαδικασίας και την ενδεχόμενη αναίτια διακοπή της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, οφειλόμενη αποκλειστικά στις πράξεις και παραλείψεις της τράπεζας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η τράπεζα εμφανίστηκε να συμφωνεί με τη διαταγή του δικαστηρίου, ενώ μόλις πριν λίγες μέρες αρνιόταν και εγγράφως να εκδώσει τις εγγυητικές επιστολές.
Σημειώνεται ότι στις 18 Ιουνίου του 2014, το Μονομελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης έκανε προσωρινά, εν μέρει δεκτά ασφαλιστικά μέτρα της ΝΕΛ εναντίον της Τράπεζας Πειραιώς, τα οποία θα συζητηθούν σε συνεδρίαση στις 4 Ιουλίου.