Σε «αντεπίθεση» προχωρεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ με την παραγωγή και την κυκλοφορία στην αγορά της μπίρας νέων σημάτων επιδιώκοντας σιγά-σιγά να ξανακερδίσει το «χαμένο έδαφος» των τελευταίων χρόνων. Με το συνολικό μερίδιό της πλέον στο 53% –το 50,4% είναι στην αγορά των σουπερμάρκετ –και άλλους 19 μικρούς και μεγάλους παίκτες ακόμη στην αγορά και 100 σήματα σε κυκλοφορία, η ελληνική θυγατρική του ολλανδικού ομίλου Heineken θεωρεί ότι έπειτα από τόσα χρόνια υποχώρησης του μεριδίου της ήλθε η ώρα να ανακάμψει –βεβαίως, βοηθουσών και των εξαγωγών, των οποίων ο όγκος πέρυσι αυξήθηκε κατά 12% και πλέον αντιστοιχούν στο 15% του συνολικού όγκου παραγωγής.
Προσφάτως η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τοποθέτησε στην αγορά τρία νέα σήματα (την Amstel χωρίς αλκοόλ, την Αλφα με υψηλό βαθμό αλκοόλ 7% και τη μοναστηριακή Affligem), ενώ, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Μηνάς Ζωούλης, ως τον Οκτώβριο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το μικροζυθοποιείο που κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της στην Αθήνα. Είναι γνωστό ότι η αγορά της μικροζυθοποιίας παρουσιάζει ενδιαφέρουσα ανάπτυξη στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων αποσπώντας σιγά-σιγά αξιόλογα μερίδια αγοράς.
Πέρυσι η αγορά συρρικνώθηκε περίπου 3%, αλλά εφέτος τα πρώτα μηνύματα –αν και ίσως δεν είναι τόσο ενδεικτική η περίοδος, δεδομένου ότι η δυνατή εποχή της αγοράς της μπίρας είναι οι καλοκαιρινοί μήνες –είναι αισιόδοξα. Μένει ωστόσο να επιβεβαιωθούν στο διάστημα των επόμενων μηνών. Στη διάρκεια του 2013, όμως, τόσο λόγω του περιορισμού της αγοράς όσο και λόγω της μείωσης των τιμών –5% ανά μπίρα –στην οποία προχώρησε η εταιρεία, οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μειώθηκαν κατά περίπου 7% έναντι του 2012. Υπολογίζεται ότι οι πωλήσεις της στη διάρκεια του 2013 διαμορφώθηκαν στα περίπου 328 εκατ. ευρώ έναντι 352 εκατ. ευρώ που ήταν τον προηγούμενο χρόνο.
Ο πολυεθνικός όμιλος διατηρεί ισχυρή παραγωγική δραστηριότητα στην ελληνική αγορά με τέσσερα εργοστάσια και απασχολεί περί τους 1.000 εργαζομένους, εκ των οποίων οι αμειβόμενοι ως 1.100 ευρώ μηνιαίως θα έχουν μικρές αυξήσεις εντός του 2014. Ως το 2017 έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 20 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν εφέτος, γεγονός που επιβεβαιώνει πως η ελληνική αγορά έχει ιδιαίτερη σημασία για τον όμιλο Heineken. Και στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων σε έναν βαθμό έχει περιορίσει τις απώλειες που έχει στην εσωτερική αγορά με την ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητάς της –φυσικά με την υποστήριξη του μητρικού ομίλου.
Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση της εταιρείας φροντίζει να τονίζει ότι εφέτος θα καλύψει το 100% των αναγκών της σε κριθάρι από την ελληνική αγορά μέσω της συμβολαιακής γεωργίας, ενώ το σύνολο των πρώτων και βοηθητικών υλών της (φιάλες, ετικέτες, καπάκια κ.τ.λ.) καλύπτεται από ελληνικές προμηθευτικές επιχειρήσεις.
Δημοσιεύτηκε στο HELIOS PLUS στις 18 Φεβρουαρίου 2014

HeliosPlus