Νέα ενότητα με τίτλο «Currents» (Ρεύματα) εγκαινιάζεται από εφέτος στο δημοφιλές τμήμα των Ανοιχτών Οριζόντων του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1-10 Νοεμβρίου). Ταινίες πειραματικού ύφους αφηγούνται με ριζοσπαστικό τρόπο γνώριμες ιστορίες. Ανάμεσά τους η κομεντί «Χανκ και Άσα» του Τζέιμς Ε. Νταφ, το μοντέρνο βωβό φιλμ «Η φωνή των άφωνων» του Μαξιμόν Μόνιχαν, αλλά και το μυστικιστικό «Ένα ξόρκι για να διώξεις το σκοτάδι» των Μπεν Ράσελ και Μπεν Ρίβερς.
Στις Ειδικές Προβολές θα παρουσιαστεί η νέα δουλειά του Ρόμαν Πολάνσκι με τίτλο «Η Αφροδίτη με τη γούνα», διασκευή του ομότιτλου θεατρικού έργου του Ντέιβιντ Ιβ όπου μέσω μιας ηθοποιού και ενός σκηνοθέτη, ενορχηστρώνονται σεξουαλικά παιχνίδια υποταγής και δύναμης. Η ταινία (που έχει ελληνική διανομή) έκανε πρεμιέρα στο τελευταίο φεστιβάλ των Κανών από το οποίο έρχεται επίσης στη Θεσσαλονίκη το οικογενειακό δράμα «Πατέρας και γιος» του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Έντα (βραβείο κριτικής επιτροπής και βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής-Ειδική Μνεία), το πολιτικό θρίλερ «Τα χειρόγραφα δεν καίγονται» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ (που καυτηριάζει τις διώξεις, τη λογοκρισία και τις πρακτικές καταστολής καλλιτεχνών και διανοουμένων από το ιρανικό καθεστώς) και το ημιαυτοβιογραφικό «Ένας πύργος στην Ιταλία» της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι που μιλά για το τέλος εποχής μιας μεγαλοαστικής οικογένειας Ιταλών,
Ταινίες που επίσης ξεχωρίζουν στους Ορίζοντες είναι το ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ του Ξαβιέ Ντολάν «Tom At the Farm», ο «Μήνας του μέλιτος» του τσέχου Γιαν Χρέμπεϊκ («Παιχνίδια διχασμού και εγκυμοσύνης», «Κάθε ψέμα κρύβει μια αλήθεια»), «Η Βικ + η Φλο είδαν μια αρκούδα» του Ντενί Κοτέ (βραβείο Alfred Bauer στο φεστιβάλ Βερολίνου), «Αγόρια απ’ τα ανατολικά» του Ρομπέν Καμπιγιό (βραβείο Οριζόντων στο φεστιβάλ Βενετίας) και «Όταν σε είδα» της Αν Μαρί Τζασίρ (βραβείο του τμήματος Works in Progress της Αγοράς του 52ου ΦΚΘ, βραβείο NETPAC στο φεστιβάλ Βερολίνου).
Με το πολιτικά φορτισμένο οικολογικό θρίλερ «Κινήσεις στο σκοτάδι» η Κέλι Ράινχαρτ θέτει ερωτήματα ηθικής και κοινωνικής επανάστασηςκαι ο Πάβελ Παβλικόφσκι στο ασπρόμαυρο δράμα «Ida» (βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ του Τορόντο), αναμοχλεύει το παρελθόν της Πολωνίας. Τέλος, η τριλογία του «Παραδείσου» του αυστριακού ποιητή της ασχήμιας Ούλριχ Ζάιλντ ολοκληρώνεται με τον «Παράδεισο της Ελπίδας», μια διείσδυση στα άδυτα της εφηβικής σεξουαλικότητας.
Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα των Ανοιχτών Οριζόντων θα ολοκληρωθεί σύντομα.