«Mέχρι σήμερα ένα σημαντικό ποσοστό των δοκίμων αξιωματικών μας, πλοιάρχων και μηχανικών, είναι αδρανοποιημένο, λόγω του ότι δεν έχει συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο θαλάσσιας υπηρεσίας. Έχουμε χρέος να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα κατάματα, το οφείλουμε σε αυτούς τους ανθρώπους» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο υπουργείο παρουσία του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρου Βενιάμη και του Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννη Χαλά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε την αναγκαιότητα «να υιοθετηθούν μέτρα που θα διευκολύνουν τη ναυτολόγηση και τη μεγαλύτερη απορρόφηση των σπουδαστών σε πλοία για τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια».
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «αίρονται τα αντικίνητρα που ίσχυαν μέχρι τώρα και είχαν να κάνουν με τη διαφορετική ασφαλιστική αντιμετώπιση των σπουδαστών που εκτελούσαν το υποχρεωτικό εκπαιδευτικό τους ταξίδι με πλοίο που έφερε σημαία εκτός της ελληνικής. Παράλληλα, και στην κατεύθυνση της ταχύτερης ναυτολόγησής τους, καταργείται η διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ που υπήρχε μεταξύ των σπουδαστών που εκτελούσαν πρώτο και δεύτερο υποχρεωτικό εκπαιδευτικό ταξίδι».
Σχετικά με το χρόνο εκτέλεσης των δύο εκπαιδευτικών ταξιδιών, μεταξύ των εξαμήνων θεωρητικής εκπαίδευσης, αποφασίστηκε ο επανακαθορισμός τους, λαμβάνοντας υπόψη σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης.(ΣΝΕ)
Επίσης προς διευκόλυνση των σπουδαστών, προωθείται με κανονιστική πράξη η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων που στο τρέχον έτος δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικά ταξίδια ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
«Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης αποφασίστηκε να προωθηθούν όλες οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να λογίζεται, στο εξής, ως προαγωγικός ο χρόνος υπηρεσίας των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού που υπηρετούν στα πλοία με σημαία εκτός της ελληνικής» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Ο υπουργός επεσήμανε πως απαραίτητη προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω, είναι τα πλοία να είναι ελληνικής πλοιοκτησίας και διαχείρισης και η διαχειρίστρια εταιρεία να ανταποκρίνεται στο «φόρο χωρητικότητας» (tonnage tax).
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο κ. Βαρβιτσιώτης, δήλωσε: «Χαίρομαι ιδιαίτερα για τη σημερινή εξέλιξη. Σήμερα ικανοποιούμε ένα χρόνιο και πάγιο αίτημα όχι μόνο των ναυτικών μας, αλλά και της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας γενικότερα. Παράλληλα, αποδείξαμε στην πράξη ότι με καλή πρόθεση και γόνιμο διάλογο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόβλημα και να βρούμε αποτελεσματικές λύσεις.»