Στις 13 Μαρτίου 2013 λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τους 1.891 δημοσίους υπαλλήλους που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, ώστε να δηλώσουν στους οποίους επιθυμούν να μεταταχθούν κατά σειρά προτίμησης.

Σε περίπτωση που ο υπάλληλος δεν δηλώσει προτίμηση ή σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης, θεωρείται ότι έχει δηλώσει το σύνολο των θέσεων, με τη σειρά που καθορίζεται στην υπουργική ανακοίνωση (1/2013) για την υλοποίηση της διαδικασίας μετακίνησης των υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (υπ’ αριθμ. 386/Β/21.2.2013 ΦΕΚ).
Αυτές οι επισημάνσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, σε εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης η οποία εκδόθηκε τη Δευτέρα (Αριθμ. Πρωτ. : ΔΙΠΙΔΔ/Β. 1.1/1/οικ. 5724) και εστάλη σε όλες τις Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των Υπουργείων, των Γενικών και Ειδικών Γραμματειών, των Ανεξαρτήτων Αρχών, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών της Χώρας καθώς και στη Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών.
Πρόκειται για οδηγίες προς τους υπαλλήλους οι οποίοι έχουν βγει σε διαθεσιμότητα και θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ 2423 θέσεων.
Στην εγκύκλιο περιγράφονται βήμα βήμα οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τους υπαλλήλους προς μετάταξη αλλά και από τις υπηρεσίες στις οποίες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για τον ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, στην εγκύκλιο υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά στους υπαλλήλους, για τους οποίους έχουν εκδοθεί προσωρινές διαταγές ή αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων, επί σχετικών αιτήσεών τους.
Επισημαίνεται ότι υπηρεσιακή μεταβολή (διαθεσιμότητα) των υπαλλήλων ΙΔΑΧ ΔΕ επήλθε αυτοδικαίως, ως αποτέλεσμα της κατάργησης της θέσης που κατείχαν οι ως άνω υπάλληλοι.
{{{ moto }}}
«Περαιτέρω, ο νόμος ορίζει ρητά τις εντεύθεν συνέπειες της διαθεσιμότητας. Το νομικό καθεστώς της διαθεσιμότητας, η οποία έχει υπέρ αυτής το τεκμήριο της νομιμότητας και παράγει πλήρεις έννομες συνέπειες, δεν θίγεται, δεν αναστέλλεται, ούτε, πολύ περισσότερο, καταργείται με την προσωρινή διαταγή ή την απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, δεδομένου ότι με αυτές ρυθμίζονται προσωρινά μόνο οι ιδιωτικού δικαίου όροι της εργασιακής σχέσης», σημειώνεται.
Συνεπώς, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο, και οι υπάλληλοι που έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και έχουν κερδίσει προσωρινές διαταγές, εντάσσονται ούτως ή άλλως στην διαδικασία της κινητικότητας.
Όπως επισημαίνεται «η μη συμμετοχή των φορέων που δεσμεύονται από τις ως άνω προσωρινές διαταγές ή αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων στη διαδικασία μετακίνησης των υπαλλήλων θίγει ευθέως το δικαίωμα των υπαλλήλων στην κινητικότητα, αφού η παράλειψη αυτή δεν παρατείνει το χρόνο της διαθεσιμότητας».
Και η εγκύκλιος υπογραμμίζει: «Το καθεστώς της διαθεσιμότητας αίρεται αυτοδικαίως με την έκδοση της απόφασης μετάταξης. Η μη εμφάνιση του υπαλλήλου στην υπηρεσία στην οποία μετατάχθηκε έχει ως συνέπεια την απόλυσή του».
Για τη μετάταξη των υπαλλήλων εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά τη γνωμοδότηση του Τριμελούς Συμβουλίου του. Με αυτή την υπουργική απόφαση για τη μετάταξη, καθορίζεται και η ημερομηνία εμφάνισης του υπαλλήλου στο φορέα υποδοχής.
Αν ο υπάλληλος δεν εμφανισθεί με υπαιτιότητά του στο φορέα υποδοχής κατά την ημερομηνία που ορίσθηκε, εκδίδεται πράξη απόλυσης του υπαλλήλου από το όργανο διοίκησης του φορέα υποδοχής, τα δε σχετικά στοιχεία διαβιβάζονται αμέσως από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού/Προσωπικού του φορέα υποδοχής στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, η σχετική πράξη μετάταξης ανακαλείται και μετατάσσεται στη θέση ο αμέσως επόμενος αδιάθετος υπάλληλος του Πίνακα Βαθμολογίας, Κατάταξης και Διάθεσης.


Δείτε την εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης