Σύμφωνα με αυτό η τουριστική σεζόν πρόκειται να διευρυνθεί σε βάθος τριετίας στους επτά μήνες, ενώ σταδιακά θα επιτευχθεί ο στόχος του 12μηνου τουρισμού. Τους κύριους άξονες και τη στρατηγική που θα υλοποιηθεί την ερχόμενη δεκαετία για την ενίσχυση του τουριστικού κλάδου, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλης, σε εκδήλωση τη Δευτέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία της υπουργού Τουρισμού κυρίας Ολγας Κεφαλογιάννη. Οι προοπτικές ανόδου της τουριστικής κίνησης στην Πελοπόννησο δείχνουν ευοίωνες, αφού οι νέες επιβεβαιωμένες πτήσεις για το 2013 στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι πάνω από 200 και θα μεταφέρουν επιπλέον 23.000 επισκέπτες στον προορισμό, ενώ οι πτήσεις από τη Γερμανία και τη Σουηδία θα ξεκινήσουν από τον Μάρτιο.
«Μυθική Πελοπόννησος»: Νέο brand με «10 εμπειρίες» για 12μηνο τουρισμό
Δέκα τουριστικές εμπειρίες περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο για τον επαναπροσδιορισμό του brand «Πελοπόννησος», στοχεύοντας στην άμεση επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και την περαιτέρω διείσδυση του προορισμού στη διεθνή αγορά
Δέκα τουριστικές εμπειρίες περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο για τον επαναπροσδιορισμό του brand «Πελοπόννησος», στοχεύοντας στην άμεση επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και την περαιτέρω διείσδυση του προορισμού στη διεθνή αγορά
Δέκα τουριστικές εμπειρίες περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο για τον επαναπροσδιορισμό του brand «Πελοπόννησος», στοχεύοντας στην άμεση επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και την περαιτέρω διείσδυση του προορισμού στη διεθνή αγορά.
Με βασικό σύνθημα «Μυθική Πελοπόννησος», οι «10 εμπειρίες» που καθορίζουν την ταυτότητα του προορισμού, είναι δράσεις με συγκεκριμένα προϊόντα, μέσα από τη σύνθεση των οποίων θα προσεγγιστούν νέες αγορές που θα τροφοδοτούν με τουρίστες την περιφέρεια όλο τον χρόνο. Πρόκειται για: 1. Γεύσεις με ιστορία, 2. Συναρπαστικές διαδρομές, 3. Ανεκτίμητη κληρονομιά, 4. Γη των μύθων, 5. Φύση και δραστηριότητες, 6. Ευεξία και πολυτέλεια, 7. Μυθικές παραλίες, 8. Βουνά για κάθε εποχή, 9. Οικογενειακό ταξίδι, 10. Ρομαντικός προορισμός. Πέρα από την αύξηση των τουριστών, βραχυπρόθεσμος στόχος είναι και η προσέγγιση ξένων επισκεπτών υψηλότερου εισοδήματος. «Χρειάζεται η άμεση διαμόρφωση ολοκληρωμένων, εξειδικευμένων προϊόντων, που θα μπορούν να προβληθούν ως «επώνυμα» προϊόντα, καθώς και η δημιουργία «τουριστικών διαδρομών» στα σημαντικά ιστορικά της μνημεία», τόνισε στον χαιρετισμό της η υπουργός, προσθέτοντας ότι «στην εποχή της εξειδίκευσης, οφείλουμε να θέσουμε τις βάσεις για έναν ποιοτικότερο τουρισμό». «Οραμά μας είναι να καταστήσουμε την Πελοπόννησο, τον πιο ποιοτικό, πολυθεματικό προορισμό της Μεσογείου. Εναν προορισμό που θα σέβεται, τους κατοίκους του, τους επισκέπτες του, το περιβάλλον του», σημείωσε ο κ. Τατούλης.
Βασικά εργαλεία για την υλοποίηση του στόχου αποτελούν η βελτίωση των υποδομών και η σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πρωτογενή τομέα δεδομένου ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου διαθέτει σήμερα το 12,6% των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της χώρας. Βασική παράμετρος του στρατηγικού σχεδιασμού για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Πελοποννήσου είναι η διασύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή και τον πρωτογενή τομέα. Για τον σκοπό αυτό έχει εγκριθεί το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας από το Περιφερειακό Συμβούλιο, που οριοθετεί τις προδιαγραφές για την ένταξη σε αυτό των χώρων διαμονής, της εστίασης, καθώς και των παραγόμενων προϊόντων. Τα εξαγώγιμα προϊόντα της περιφέρειας θα προβάλλονται και στο νέο τουριστικό portal της Πελοποννήσου, ενώ οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα πουθα πληρούν τις προδιαγραφές θα πιστοποιούνται με ειδική σήμανση.
Αναπτυξιακός παράγοντας για την Περιφέρεια στις υποδομές, είναι η ολοκλήρωσητου κυριότερου οδικού άξονα που συνδέει Καλαμάτα, Τρίπολη και Κόρινθο. Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχουν ήδη δεσμευτεί 25 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένονται εξελίξεις για τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, για την προσέλκυση εταιρειών low cost και τη μετεξέλιξη του σε εμπορευματικό κόμβο για πτήσεις cargo. Παράλληλα διενεργούνται συνομιλίες για να τεθεί ξανά σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή, με τη μορφή ενός σύγχρονου, ανταποδοτικού και βιώσιμου τουριστικού σιδηροδρόμου, μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ, ενώ σύντομα η μαρίνα της Μονεμβάσιας θα ενταχθεί στα ΣΔΙΤ.
Για τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει δεσμεύσει 22,5 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, ενώ προχωρά άμεσα στη δημιουργία Περιφερειακού Επιχειρηματικού Ταμείου για την ενίσχυση των επενδύσεων και τον εκσυγχρονισμό της επιχειρηματικότητας. Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο υπάρχουν δεσμεύσεις για έργα στον τομέα του πολιτισμού συνολικού προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ, ενώ εκτός από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, έχουν ολοκληρωθεί μελέτες για τα έργα «Χαρτογράφηση και σήμανση των μονοπατιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου» και στον άξονα 8 που αφορά στην αειφόρο ανάπτυξη, προγραμματίζεται η ένταξη δυο έργων. Πρόκειται για το έργο ολοκληρωμένης εφαρμογής και κατασκευής ήπιων υποδομών υποδοχής και ενημέρωσης του τουρίστα (info kiosks) και το έργο προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, πρωτοβουλία που εμπεριέχει και τη διαδικτυακή ενημέρωση των τουριστών.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.