«Οι καιροί αλλάζουν, οι ανάγκες των ιδιωτών και των επιχειρήσεων μεταβάλλονται, και σε αυτό το πλαίσιο οι ασφαλιστικές υπηρεσίες πρέπει να ανταποκρίνονται αντίστοιχα με νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες». Αυτό επισημαίνει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Τζιουζέπε Τζιόρνο, διευθύνων σύμβουλος της AIG Ελλάς, ο οποίος σημειώνει ότι «αυτό που πρέπει να αντιλαμβάνεται ένας καταναλωτής προτού αγοράσει ένα ασφαλιστήριο είναι η σχέση τιμής και κόστους βάσει των καλύψεων και των ορίων που χρειάζεται». Ως εκ τούτου θεωρεί ότι οι εταιρείες θα πρέπει να ενισχύσουν την ασφαλιστική συνείδηση των καταναλωτών. Οσον αφορά την ασφαλιστική αγορά, εκτιμά ότι τα επόμενα χρόνια καθοριστικό ρόλο θα παίξουν η εταιρική διακυβέρνηση και οι αλλαγές που έρχονται σε τομείς όπως η κανονιστική συμμόρφωση, η κεφαλαιακή επάρκεια, αλλά και οι εσωτερικοί έλεγχοι που είναι απαραίτητοι ώστε οι εταιρείες να εξασφαλίσουν τη φερεγγυότητά τους.
Η AIG επέστρεψε σε παγκόσμιο επίπεδο καταγράφοντας μια πρωτοφανή ανάκαμψη. Με ποιον τρόπο ξεπέρασε σε τόσο σύντομο διάστημα αυτή τη μεγάλη κρίση;
«Οταν ο όμιλος αντιμετώπισε προβλήματα και έλαβε κρατική βοήθεια, έθεσε ως στόχο να αποπληρώσει όλο το ποσό και μάλιστα με κέρδος για την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Για να το πετύχει αυτό, έθεσε σε εφαρμογή ένα πλάνο που τήρησε με εξαιρετική πειθαρχία: κατά πρώτον, εστίασε στο κομμάτι που ανέκαθεν έκανε καλύτερα και στο οποίο μάλιστα δεν είχε ποτέ προβλήματα, την ασφαλιστική δραστηριότητα. Επιπλέον προχώρησε σε αποπληρωμές, αποεπενδύσεις και πωλήσεις και κατάφερε να φτάσει στη θέση που είναι σήμερα: να έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της με κέρδος που άγγιξε σχεδόν τα 23 δισ. δολάρια για τους αμερικανούς φορολογουμένους».
Είχε επιπτώσεις η κρίση του μητρικού ομίλου στην AIG Ελλάδος;
«Η Ελλάδα είναι μία από τις ιδιαίτερες χώρες για τον όμιλο της AIG. Την ίδια χρονιά που ξεκίνησε η κρίση στην Αμερική εμείς είχαμε αύξηση της παραγωγής και της κερδοφορίας. Η εμπιστοσύνη που μας έδειξαν οι συνεργάτες και οι ασφαλισμένοι μας φαίνεται και στα επίπεδα διατηρησιμότητας των πελατών μας που άγγιξαν το 95%. Τα επόμενα χρόνια, οπότε ξεκίνησε και επιδεινώθηκε η κρίση στην Ελλάδα, εμείς συνεχίσαμε να καταγράφουμε αύξηση της κερδοφορίας μας, κάτι που συνεχίζεται ως και σήμερα. Η θετική αυτή πορεία οφείλεται στη φερεγγυότητα που είναι συνυφασμένη με την παρουσία μας στην ελληνική αγορά, στις σχέσεις εμπιστοσύνης με πελάτες και συνεργάτες μας, αλλά και στις ασφαλιστικές λύσεις που παρέχουμε».
Ποιες εκτιμάτε ότι είναι οι προοπτικές της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς;
«Οπως και οι περισσότεροι κλάδοι της οικονομίας, η ασφαλιστική αγορά τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί ιδιαίτερα μεγάλες πιέσεις, ωστόσο έχει δείξει μεγάλη ανθεκτικότητα. Τα επόμενα χρόνια καθοριστικό ρόλο θα παίξει σίγουρα η εταιρική διακυβέρνηση: η κανονιστική συμμόρφωση, η κεφαλαιακή επάρκεια, αλλά και οι εσωτερικοί έλεγχοι που οι ίδιες οι εταιρείες θέτουν προκειμένου να εξασφαλίσουν τη φερεγγυότητά τους. Δεύτερος σημαντικός παράγοντας θα είναι η ευελιξία που θα δείξει ο ασφαλιστικός κλάδος. Οι καιροί αλλάζουν, οι ανάγκες των ιδιωτών και των επιχειρήσεων μεταβάλλονται και σε αυτό το πλαίσιο οι ασφαλιστικές υπηρεσίες πρέπει να ανταποκρίνονται αντίστοιχα με νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες».
Και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνές ασφαλιστικές λύσεις;
«Σίγουρα σε μια περίοδο όπως αυτή που διανύουμε όλοι αναζητούν τρόπους να μειώσουν τα έξοδά τους. Υπό αυτό το πρίσμα, πράγματι ψάχνουν και για πιο φθηνές ασφαλιστικές λύσεις. Ωστόσο τα χαμηλότερα ασφάλιστρα δεν πρέπει να σημαίνουν και χαμηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Αυτό που πρέπει να αντιλαμβάνεται ένας καταναλωτής προτού αγοράσει ένα ασφαλιστήριο είναι η σχέση τιμής και κόστους βάσει των καλύψεων και των ορίων που χρειάζεται. Εκεί είναι και το επιπλέον στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε ως ασφαλιστική αγορά: να ενισχύσουμε την ασφαλιστική συνείδηση του κοινού μας ώστε να μπορεί να αντιληφθεί τι ακριβώς μπορεί να του προσφέρει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο χωρίς να λαμβάνει υπόψη αποκλειστικά και μόνο την τιμή».
Εσείς προσφέρετε νέα προγράμματα;
«Πριν από λίγους μήνες παρουσιάσαμε ένα νέο και μοναδικό στην αγορά προϊόν για ασφάλιση ηλεκτρονικών και διαδικτυακών κινδύνων, το CyberEdge. Αντίστοιχα προγράμματα δημιουργούμε και για ιδιώτες. Πρώτοι στην Ελλάδα δημιουργήσαμε το Private Client Group, ειδικά για ασφαλισμένους με αποκτήματα υψηλής αξίας. Πέρα όμως από τα νέα προϊόντα, κάνουμε συνεχείς βελτιώσεις στις καλύψεις και στην τιμολόγηση των ήδη υπαρχόντων. Μόνο το 2012 κάναμε βελτιώσεις στο πρόγραμμα του αυτοκινήτου και της κατοικίας, ενώ αντίστοιχες κινήσεις θα κάνουμε και εφέτος».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ