Ρεκόρ προσέλευσης σημείωσε η μετάδοση του βερντιανού «Ριγκολέτο» από τη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης στους γνωστούς πλέον πολιτιστικούς χώρους που φιλοξενούν το πρόγραμμα «The Met: Live in HD» ανά την Ελλάδα. Τα εισιτήρια που «κόπηκαν» στις 16 και 17 Φεβρουαρίου ξεπέρασαν τις 3.500, ενώ η μετάδοση έγινε sold-out σε Αθήνα και Βόλο αλλά και στην Πάτρα. Η αχαϊκή πρωτεύουσα μάλιστα έχει εν προκειμένω ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού πρόκειται για νέα «είσοδο» στο πρόγραμμα (που προβάλλεται, θυμίζω, με τη στήριξη του ομίλου Αntenna) και ο «Ριγκολέτο» ήταν η πρώτη μετάδοση, την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από 750 θεατές. Το υψηλό επίπεδο των παραγωγών –είτε είναι επιτυχημένες καλλιτεχνικά είτε όχι –και οι άκρως επαγγελματικές συνθήκες της μετάδοσης έχουν εκτοξεύσει το εν λόγω πρόγραμμα στην κορυφή παγκοσμίως, με τα ρεκόρ εισιτηρίων να καταρρίπτονται το ένα μετά το άλλο. Σε ό,τι αφορά τα καθ’ ημάς, τώρα που η κρίση έχει περιορίσει δραματικά τις πραγματικά μεγάλες παραγωγές, είναι μια ευκαιρία να διατηρήσουμε την επαφή μας με τις αντίστοιχες διεθνείς εξελίξεις. Η όπερα, είδος που από τη φύση του συνδυάζει όλες τις τέχνες, αποτελεί ιδεώδες «όχημα». Οχι ότι η όποια μετάδοση υποκαθιστά την εμπειρία του «ζωντανού» θεάτρου, αλλά, σε τελική ανάλυση, δεν είναι αυτός ο σκοπός της. Εν αναμονή του «Πάρσιφαλ» λοιπόν στις 2 Μαρτίου…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ