Ας μιλήσουμε επιτέλους για ανθρώπους σημαντικούς, για ανθρώπους αξιόλογους. Οσοι παρακολούθησαν τη Μαρία Ναυπλιώτου στο αφιέρωμα της εκπομπής του Σκάι «Ελληνες του πνεύματος και της τέχνης» στον Οδυσσέα Ελύτη, ενδεχομένως να κατάλαβαν πως η τηλεοπτική θολούρα έχει αποπροσανατολίσει το κοινό σε σχέση με το τι θεωρείται αξιόλογο και ποιοι άνθρωποι θεωρούνται επιτυχημένοι. Η Ναυπλιώτου είναι μια καταξιωμένη ηθοποιός η οποία, παρά το νεαρό της ηλικίας της, έχει ερμηνεύσει ρόλους μεγάλους, έχει ανεβεί στις μεγαλύτερες θεατρικές σκηνές της χώρας, έχει τιμηθεί από κοινό και κριτικούς, έχει χαράξει πορεία θαυμαστή. Οσο άνοιξε τα φτερά της στην τέχνη της τόσο κλείδωσε τη ζωή της στρέφοντας την πλάτη στη βλακώδη δημοσιότητα και στα τερτίπια με τα εξώφυλλα. Η παιδεία και το ταλέντο της, η αυθεντική ομορφιά και η ευγένειά της την προφύλαξαν από κακοτοπιές και περιφρούρησαν την αξία της.
Στο αφιέρωμα στον Ελύτη η Ναυπλιώτου ανέλαβε την παρουσίαση και την αφήγηση της ζωής και του έργου του μεγάλου ποιητή. Ταξίδεψε και επισκέφθηκε τα μέρη του, διάβασε ποιήματα, ξεφύλλισε βιβλία. Ολα έγιναν διακριτικά με την απαραίτητη θεατρικότητα, τους κατάλληλους τόνους και φυσικά την ανάλογη γνώση. Η γοητεία που εξέπεμπε η πρωταγωνίστρια ήταν τόσο γήινη και αυθεντική που σχεδόν ξένιζε το εθισμένο στην πλαστική ομορφιά μάτι του τηλεθεατή.
Παρά το εντυπωσιακό και σπάνιο πέρασμα της Μαρίας Ναυπλιώτου από τη μικρή οθόνη, ουδείς ασχολήθηκε. Αντιθέτως, sites, blogs, εκπομπές, πάνελ, όλοι ασχολούνται με νεαρά ονόματι Κωνσταντίνα Σπυροπούλου. Αδυνατώ να κατανοήσω τον λόγο καθώς παρακολουθώντας τη δεσποινίδα Σπυροπούλου διαπίστωσα ότι περιορίζεται σε ρόλο «καναπέ», μιλάει κακά ελληνικά με χροιά νιαουρίσματος και εκ πρώτης όψεως στερείται ταλέντου. Δεν παραξενεύομαι όμως. Οι περισσότερες παρουσιάστριες στην Ελλάδα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έτσι έχτισαν καριέρες. Με εφόδια την αμορφωσιά, την ανικανότητα, το σεξ απίλ και φυσικά την… καλή τους τύχη. Συνένοχοι σε αυτό και οι τηλεθεατές. Οπότε λογική και η συνέχεια του φαινομένου. Τη Μενεγάκη έστεψαν «βασίλισσα», τον κλώνο της επιδοκιμάζουν.
ΠΕΡΙ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΑΠΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΣΙΡΚΟ
Καμία έκπληξη από την αισθητική των τραγουδιών της Eurovision. Μεταξύ σκυλάδικου και προχειροσουξέ, αχταρμά και ψευτοπόπ κινήθηκαν, όπως και αναμενόταν. Και για περιτύλιγμα ψευτοεμπρηστικές δηλώσεις για να κάνουμε ντόρο στα media ρίχνοντας λάσπη στον άλλο. Το γνωστό και ως ξεκατίνιασμα. Ελπίζω οι ιθύνοντες της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης να παρακολουθούν το χάλι και να αναρωτηθούν κάποια στιγμή αν πραγματικά άξιζε να επενδύσει η ΕΡΤ σε ένα τέτοιο θέαμα, σε τέτοιες εποχές, ώστε να ενισχύσει την εικόνα της.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ