Εως 30% μειώθηκε η ζήτηση στην αγορά των Χριστουγέννων

Από 21% ως και 30% μειώθηκε η εμπορική ζήτηση στην αγορά, στη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Από 21% ως και 30% μειώθηκε η εμπορική ζήτηση στην αγορά, στη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη για χιλιάδες εμπορικές εμπορικές επιχειρήσεις, αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι τα περσινά επίπεδα της ζήτησης είχαν αγγίξει ιστορικά χαμηλά καθώς η πτώση σε πολλές περιπτώσεις είχε υπερβεί και το 30% (ένδυση – υπόδηση).

Σύμφωνα με τα στοιχεία των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων, το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, δαπανήθηκε πριν από τις 25 Δεκεμβρίου και όχι την τελευταία εβδομάδα του χρόνου.

Αναλυτικότερα, η μέρα με τη μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η ΕΣΕΕ ήταν η παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ τα εμπορικά καταστήματα δούλεψαν ικανοποιητικά και την Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα, που παραδοσιακά παραμένουν ανοιχτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο τρείς εμπορικοί σύλλογοι από τους 58 ανέφεραν τη δεύτερη Κυριακή της εορταστικής περιόδου ως μέρα με την καλύτερη αγοραστική κίνηση και τονίζεται ότι πολλοί εκπρόσωποι των εμπόρων επισήμαιναν αυθόρμητα την αντίθεσή τους με τη ψήφιση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.
Μάλιστα οι περισσότεροι ιδιοκτήτες εμπορικών επιχειρήσεων τόνισαν ότι, ενώ υπήρχε αρκετός κόσμος στο δρόμο, οι περισσότεροι εξ αυτών είχαν διάθεση μόνο για βόλτα και όχι για αγορές, «καταδεικνύοντας για ακόμη μία φορά πως μείζον θέμα αποτελεί η έλλειψη ρευστότητας που ταλανίζει το καταναλωτικό κοινό και όχι η έλλειψη χρόνου» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας. Οι έμποροι περιγράφουν τις αλλαγές που έχουν υποστεί οι καταναλωτικές συμπεριφορές, τονίζοντας πως πλέον το καταναλωτικό κοινό αναζητά κυρίως τα πιο οικονομικά προϊόντα από κάθε είδος. Ακόμα και όσοι ψώνισαν στις γιορτές διέθεσαν σημαντικά μικρότερα ποσά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Με βάση τα στοιχεία των εμπορικών συλλόγων προκύπτει ότι ο μεγάλος χαμένος των Χριστουγέννων είναι η κατηγορία της ένδυσης και υπόδησης, αφού η συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών συλλόγων, οι 50 στους 58, δήλωσαν ότι διαπιστώθηκε μείωση της ζήτησης σε ενδύματα και υποδήματα. Επιβεβαιώνεται και φέτος, η στροφή των καταναλωτών σε μικροδωράκια, συμβολικού περισσότερο χαρακτήρα με δυναμική είσοδο των ηλεκτρονικών «μικροδώρων». Ωστόσο, αυτή η στροφή δεν απέτρεψε τη μείωση στη ζήτηση βιβλίων και ειδών δώρου σύμφωνα με τους 7 στους 10 εμπορικούς συλλόγους.
Όπως ήταν αναμενόμενο, καλύτερη εικόνα παρουσίασε η ζήτηση σε τρόφιμα και παιδικά παιχνίδια, δηλαδή στους δύο κλάδους που έχουν αποδειχθεί οι πιο ανθεκτικοί στις περικοπές των εορταστικών δαπανών, καθώς τόσο τα τρόφιμα που αφορούν στο γιορτινό τραπέζι, όσο και τα προϊόντα που σχετίζονται με το παιδί, είναι άμεσα συνυφασμένα με τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. «Περίπου 3 στους 10 εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων θεωρούν ότι σε αυτούς τους κλάδους η ζήτηση αυξήθηκε συγκριτικά με πέρσι, ενώ άλλοι τόσοι περίπου βρίσκουν ότι η ζήτηση σε τρόφιμα και παιδικά/παιχνίδια παρέμεινε σταθερή» σημειώνει η ΕΣΕΕ.
Οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοραστικής κίνησης των εορταστικών περιόδων είναι δυσοίωνες, καθώς παρατηρείται, χρόνο με τον χρόνο, μια συνεχόμενη πτώση των πωλήσεων, ενώ περαιτέρω καταστροφικές θα είναι οι συνέπειες για τον τζίρο των καταστημάτων από την κατάργηση του δώρου για τους μισθωτούς του δημοσίου και τους συνταξιούχους.
Σε δήλωση του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδης αναφέρει πως «τα αποτελέσματα της περιόδου των Χριστουγέννων ήταν ιδιαίτερα ανησυχητικά για το μέλλον των επιχειρήσεων. Για το λόγο αυτό, πληροφορηθήκαμε με ιδιαίτερη έκπληξη ότι από την νέα δράση ενίσχυσης των ΜΜΕ με την αξιοποίηση πόρων των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, μέσω των στοχευμένων ενεργειών ενίσχυσης των ΜΜΕ στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου & Υπηρεσιών απουσιάζει το λιανικό εμπόριο. Η εν λόγω δράση αναμενόταν ως μάννα εξ ουρανού από τις επιχειρήσεις, στο βαθμό που, σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, κάθε ενίσχυση της ρευστότητας αποτελεί φιλί ζωής για τη χειμαζόμενη αγορά.

Συγκεκριμένα, όταν δημοσιοποιήθηκαν για πρώτη φορά οι παράμετροι του συγκεκριμένου προγράμματος, ήδη από το Μάιο του παρελθόντος έτους, όλες οι διαβεβαιώσεις που είχαμε λάβει αλλά και οι σχετικές επανειλημμένες ανακοινώσεις Τύπου περιελάμβαναν με κριτήρια επιλεξιμότητας το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk