Με την ταυτότητα του cross-coupe και τις εμφανείς σχεδιαστικές καταβολές από το τετράθυρο Countryman, το Paceman απέχει πια μερικές εβδομάδες από την επίσημη παρουσίασή του στην έκθεση του Παρισιού. Το είχαμε ξαναδεί ως concept car στο Ντιτρόιτ το 2011, όταν για πρώτη φορά διατυπώθηκε το ερώτημα «γιατί άλλο ένα Mini;».
Η απάντηση τότε ήταν «γιατί όχι;» και αποτύπωνε την οικονομική δυνατότητα του ομίλου BMW να επενδύει σε μοντέλα που πολλοί θεωρούν περιττά.
Παράλληλα με τον ρόλο του τρίθυρου Countryman το Paceman δίνει λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα που αντιμετώπιζε πάντα η εταιρεία με τον διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα του κλασικού Mini.
Μπορεί η coupe γραμμή της οροφής να λειτουργεί παραπλανητικά για ορισμένους, ωστόσο το εξωτερικό στυλ δεν αλλάζει. Το κάθετο μπροστινό τμήμα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν ίδιες, αλλά η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 1 εκατοστό και οι δύο πλέον πόρτες είναι μεγαλύτερες για ευνόητους λόγους.
Φωτογραφίες του εσωτερικού δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά ο χώρος στα πίσω καθίσματα είναι αρκετός για να μη δημιουργεί αναστολές στους υποψήφιους αγοραστές που δεν αποκτούσαν Mini διότι το θεωρούσαν «μικρό».
Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά και η εικόνα των οργάνων οικεία, με τη μεγάλη διαφορά σε επίπεδο εργονομίας να εντοπίζεται στη μετατόπιση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα από την κεντρική κονσόλα πάνω στις πόρτες οδηγού – συνοδηγού.
Οι αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης αποσκοπούν στη βελτίωση της αίσθησης που αποκομίζει κανείς οδηγώντας το. Το Paceman έπρεπε να είναι πιο σπορ στον δρόμο από το Countryman και γι’ αυτό ικανότερο να σε πείσει να πληρώσεις παραπάνω για να το αποκτήσεις, αν και έχει δύο πόρτες λιγότερες.
Το πόσο παραπάνω θα κοστίζει θα το μάθουμε λίγο πριν από την κυκλοφορία του στην ευρωπαϊκή αγορά, στο τέλος του 2012, αλλά η Mini δεν αποκλείει την κάλυψη αυτής της διαφοράς με επιπλέον εξοπλισμό.
Εκείνο που δεν πρόκειται να αλλάξει σε σχέση με το Countryman είναι σίγουρα τα μηχανικά μέρη και οι κινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν στο Paceman. Για αυτό και δεν θα υπάρχει τίποτε λιγότερο από τις εκδόσεις Cooper και Cooper S, με turbo μοτέρ 1,6 λίτρων, απόδοσης 122 και 184 ίππων. Θα υπάρχουν ασφαλώς και diesel εκδόσεις 2,0 λίτρων, με κορυφαία εκείνη των 143 ίππων, ενώ ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με τους 211 ίππους της βενζινοκίνητης έκδοσης John Cooper Works. Οσο για το δίλημμα «δικίνητο ή τετρακίνητο», η απόφαση ανήκει αποκλειστικά σε αυτόν που πληρώνει. Το Paceman θα διατίθεται έτσι και αλλιώς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ