Χωρίς εκλογικά κέντρα κατά την προεκλογική περίοδο θα δώσει τη μάχη των εκλογών η Νέα Δημοκρατία που προσανατολίζεται σε μια εκστρατεία χαμηλού κόστους, καθώς τα οικονομικά της, όπως και του ΠαΣοΚ, είναι στο… «κόκκινο».

Σε μια περίοδο που υπάρχει ο φόβος των επεισοδίων και των ακραίων αντιδράσεων και κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, η ΝΔ επικαλείται -δημόσια με βάση ανακοίνωσή της- την οικονομική κρίση που διέρχεται ο τόπος και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πολίτες που επιβάλλουν «αντίστοιχη προσαρμογή στην προεκλογική δραστηριότητα των κομμάτων».

Στην ανακοίνωση του κόμματος, σημειώνεται ότι η ΝΔ γι’ αυτό το λόγο και αποφάσισε να μην λειτουργήσουν εκλογικά κέντρα του κόμματος σε καμία πόλη. Ως εκ τούτου και στα πλαίσια μιας πιο οικονομικής προεκλογικής εκστρατείας τα υφιστάμενα γραφεία των οργανώσεων του κόμματος μπορούν να εξυπηρετήσουν και τις προεκλογικές ανάγκες.

Παράλληλα η ηγεσία της ΝΔ θα καλέσει όλους τους υποψήφιους βουλευτές της, να περιοριστούν στις απαραιτήτως αναγκαίες δαπάνες του προεκλογικού τους υλικού. Ο γραμματέας της Ν.Δ. κ. Ανδρ. Λυκουρέντζος έχει διαμηνύσει σε πάρα πολλά πρόσωπα που ενδέχεται να συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια, ότι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην προκαλούν τους πολίτες με πολυτελή φυλλάδια και προκλητικές κινήσεις.

Το κεντρικό μήνυμα που εκπέμπεται από την «γαλάζια» ηγετική ομάδα προς κάθε κατεύθυνση, και για να αποτρέψουν και ακρότητες και προκλήσεις από υποψηφίους, είναι ότι οι εκλογές αυτές θα είναι μειωμένου προϋπολογισμού για την κεντρική διοίκηση και με βάση αυτή τη γραμμή θα πρέπει να κινηθούν όλοι.

Η προεκλογική εκστρατεία θα δοθεί κυρίως στα ΜΜΕ, όπου ήδη κεντρικά στελέχη με πρώτο τον εκπρόσωπο της ΝΔ κ. Ι. Μιχελάκη επιχειρούν (με συνεντεύξεις) να αλλάξουν το κλίμα και να ενισχύσουν τις όποιες προοπτικές αυτοδυναμίας υπάρχουν. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να ενεργοποιηθεί μια ομάδα στελεχών με επικοινωνιακές και πολιτικές δυνατότητες, αν και το δυνατό χαρτί του κόμματος παραμένει ο κ. Σαμαράς.

Ήδη, η ηγεσία βάζει μαχαίρι στις εκλογικές δαπάνες και αναμένεται, εκτός από τη μη λειτουργία των παραδοσιακών εκλογικών κέντρων, η διακίνηση των ψηφοδελτίων να ανατεθεί στους ίδιους τους υποψηφίους και να περιοριστούν σημαντικά ακόμη και οι μετακινήσεις των στελεχών του κόμματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα αποφευχθούν και οι μεγάλες ανοικτές συγκεντρώσεις και όπως λέγεται στο στενό πυρήνα των επιτελών του κ. Αντ. Σαμαρά, σχεδιάζονται μικρές συγκεντρώσεις και έμφαση στην επικοινωνία με τους πολίτες, όπου τον πρώτο λόγο θα έχει η… «ψηφιακή ομπρέλα».

Μεγάλη προσοχή δίνεται στο διαδίκτυο -όπου κεντρικό ρόλο έχει ο αναπληρωτής εκπρόσωπος τύπου κ. Γ. Μουρούτης– και στην προσέλκυση των ψηφοφόρων μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι προ ημερών έκανε την εμφάνισή της η νέα λειτουργική σελίδα του κ. Σαμαρά στο facebook, όπου και υπάρχει ενημέρωση για τις δραστηριότητες του προέδρου της ΝΔ.

Μάλιστα, ήδη έχει ξεκινήσει και η υποβολή ερωτήσεων από νέους προς τον κ. Σαμαρά, ο οποίος αναμένεται να απαντήσει σε αρκετές με ένα συνοπτικό βίντεο που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα.

Η καμπάνια της ΝΔ στο Facebook βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, στην προσωπική σελίδα του κ. Σαμαρά με τίτλο «Ρώτα τον Αντώνη Σαμαρά- Ποιος ο ρόλος της νεολαίας στην ανάκαμψη της χώρας; Θα χαρώ να δω τις ερωτήσεις και τα σχόλιά σας για το ζήτημα, στα οποία θα απαντήσω τις επόμενες ημέρες μέσω ενός σύντομου βίντεο». Μέχρι το απόγευμα της Δευτέρας, υπήρχαν περίπου 177 σχόλια (όχι όλα θετικά), 198 άτομα είχαν κάνει like, ενώ έγιναν και 44 κοινοποιήσεις.

Ενεργό ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία διαδραματίζει και η ΟΝΝΕΔ με τον πρόεδρό της κ. Ανδρ. Παπαμιμίκο και πολλά στελέχη της θα ενισχύουν την προσπάθεια κυρίως στο διαδίκτυο, αφού έχουν αναλάβει, σημαντικό τμήμα της διαδραστικής επικοινωνίας του κόμματος και του κ. Σαμαρά στα κοινωνικά δίκτυα

Το Διαδίκτυο προσφέρεται για τη ΝΔ και για επιθέσεις σε αντιπάλους, κυρίως εκ δεξιών, όπως οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του κ. Π. Καμμένου, ενώ τις τελευταίες ημέρες γίνεται κυριολεκτικά «πόλεμος».

Το μπαλκόνι θα περάσει σε δεύτερη μοίρα, αν και ως παραδοσιακός τρόπος έκφρασης των πολιτικών, και της ΝΔ, δεν θα εξαλειφθεί πλήρως, αλλά δεν θα έχει και την τιμητική του. Η διαπροσωπική επαφή θα έχει κυρίαρχο ρόλο, ενώ θα υπάρξουν στοχευμένες εμφανίσεις σε εργασιακούς και κοινωνικούς χώρους.

Ο κ. Σαμαράς ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη την προεκλογική του εκστρατεία με συνέντευξή του σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων τηλεοπτικού σταθμού και θα προχωρήσει με άλλες παρόμοιες κινήσεις σε ΜΜΕ (ραδιόφωνα, τηλεοράσεις και εφημερίδες), άρθρα και επικοινωνία στο διαδίκτυο.

Επειδή εκλογές χωρίς διαφήμιση δεν νοούνται, θα υπάρξει τηλεοπτική και ραδιοφωνική καμπάνια, αλλά αρκετά λιτή και στοχευμένη, χωρίς τις υπερβολές των προηγούμενων ετών και σαφώς πιο οικονομική.

Πολυτελή φυλλάδια δεν θα τυπωθούν, όπως στο παρελθόν και κυρίως στις εκλογές του 2009 που η ΝΔ ήταν κυβέρνηση, απλά θα διανεμηθούν τα τελείως απαραίτητα για να γίνουν γνωστές οι θέσεις του κόμματος.

Πάντως, αρκετοί βουλευτές και υποψήφιοι κινούνται προσεκτικά και δεν προκαλούν: αποφεύγουν μεγάλες συγκεντρώσεις και επιλέγουν συνάξεις σε σπίτια πολιτικών τους φίλων. Βέβαια δεν λείπουν και οι παραδοσιακές πρακτικές, όπως π.χ. τακτική επίσκεψη σε εκκλησίες για επαφή με τους πιστούς, τις Κυριακές και τις Παρασκευές, για την ακολουθία των Χαιρετισμών.

Αρκετοί δηλώνουν έτοιμοι να περιορίσουν τις δαπάνες τους. Χαρακτηριστική η πρόταση του βουλευτή Β΄ Αθηνών κ. Αργ. Ντινόπουλου να δώσουν το καλό παράδειγμα για τον περιορισμό των προεκλογικών δαπανών. Μάλιστα, πρότεινε την έκδοση κοινού προεκλογικού φυλλαδίου από τους υποψήφιους της Β Αθηνών, έτσι ώστε να περιοριστούν το κόστος, αλλά και η ρύπανση του αστικού περιβάλλοντος.

«Στο φυλλάδιο αυτό θα περιλαμβάνονται μικρή φωτογραφία και σύντομο βιογραφικό κάθε υποψηφίου ώστε οι πολίτες να γνωρίσουν – σε ισότιμη βάση- και τους υποψηφίους που πολιτεύονται για πρώτη φορά» είπε (ΝΕΤ).