Σε αύξηση των πλοηγικών τελών προχώρησε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Σε ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι μέχρι σήμερα «η αύξηση των πλοηγικών τελών τη δεκαετία του 2000 πραγματοποιήθηκε σε τακτά, σχεδόν ετήσια, χρονικά διαστήματα. Με δεδομένη την υφιστάμενη κατάσταση της ναυτιλιακής αγοράς και της οικονομίας γενικότερα, η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής δεν προχώρησε σε καμία αύξηση των πλοηγικών τελών από το 2009».

Σήμερα «παρά τα επίπεδα του πληθωρισμού την τελευταία τριετία και τη ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου, η αύξηση επιλέχθηκε να είναι η μικρότερη δυνατή της συσσωρευμένης αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή»
Σε ότι αφορά το ύψος της αύξησης τονίζεται πως σε απόλυτες τιμές το ύψος της μέγιστης αύξησης, το οποίο επιβάλλεται στο μεγαλύτερο πλοηγούμενο πλοίο δεν υπερβαίνει τα 30 ευρώ.
Ωστόσο, με επιστολή της προς τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων κ. Θάνο Πάλλη, η Διεθνής Ναυτική Ένωση εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της «αναφορικά με την αναπροσαρμογή των πλοηγικών δικαιωμάτων κατά 5% από 10 Μαρτίου 2012» λέγοντας πως τα μέλη της διατύπωσαν «σφοδρές διαμαρτυρίες για την δημιουργία τετελεσμένων με τις ως άνω αυξήσεις, χωρίς να προηγηθεί καμία ενημέρωση επί του θέματος αυτού».
Η ΔΝΕ ζητά από τον κ. Πάλλη να μην εγκρίνει την άμεση προώθηση των αυξήσεων αλλά να προχωρήσει στην επανεξέταση του θέματος στο εγγύς μέλλον και αφού μεσολαβήσει διαβούλευση επί του θέματος με τους εμπλεκομένους φορείς της Ναυτιλίας.