Από πρώτη ύλη όπως ακρυλικά και μελάνια ως παραδοσιακά εργαλεία αλλά και σκουπίδια από τον φίλο του τον Κώστα τον φαναρτζή επιστράτευσε ο Μανώλης Χάρος για να δώσει σάρκα και οστά στην έμπνευσή του. Στους χώρους της Γκαλερί Ζουμπουλάκη στο Κολωνάκι όπου την Πέμπτη 15 Μαρτίου εγκαινιάστηκε η καινούργια έκθεση του καλλιτέχνη βλέπει κανείς 30 έργα γεμάτα χρώμα και συμβολισμούς. Δεν είναι τυχαίο ότι στο ένα από τα δύο τριών διαστάσεων πουλιά που βρίσκονται στο πάτωμα – σε διάλογο με τα έργα στους τοίχους – υπάρχει έντονη η αναφορά στον μύθο της καλιακούδας που προσπαθούσε να μοιάσει στο παγόνι, προσθέτοντας και ξαναπροσθέτοντας ίδια φτερά με το παγόνι, ώσπου έγινε γελοία…

{{{ moto }}}«Η Ακρόπολη, ο Μοναχός και μερικά καινούργια έργα» είναι ο τίτλος της έκθεσης του καλλιτέχνη που περιλαμβάνει έργα τα οποία δημιουργήθηκαν από το 2008 ως σήμερα. Εργα που αποτελούν μια ενότητα επιλεγμένη με περίσκεψη, μια ενότητα γραφής και σκέψης που φέρει τα σημάδια των καιρών. Η έκθεση περιλαμβάνει τη νέα παραγωγή του ατελιέ του Μανώλη Χάρου, ενός καλλιτέχνη ιδιαίτερα δημιουργικού που εργάζεται κάθε μέρα.


«Δεν υπήρξε καμία συγκεκριμένη θεματική στο μυαλό μου δημιουργώντας τα έργα της έκθεσης» μας λέει ο Μανώλης Χάρος. «Η θεματική προκύπτει… αφού τελειώσουν τα έργα. Τότε καταλαβαίνω ότι υπήρχε υποσυνείδητα η ομαδοποίησή τους. Μπορώ να πω λοιπόν ότι η πρόθεση αλλά και το αποτέλεσμα αυτής της έκθεσης είναι να σχολιάσει την πραγματικότητα που μας περιβάλλει. Ποιος δεν επηρεάζεται από όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας σήμερα;».

Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, ανέκαθεν η αγορά ενός έργου τέχνης μετέτρεπε το νόμισμα σε διαχρονική αξία, αλλά τα τελευταία χρόνια η αγορά της τέχνης είχε εξελιχθεί σε φούσκα λόγω των αδικαιολόγητα υψηλών τιμών πώλησης των έργων… «Και στην Ελλάδα μάς αρέσουν οι φούσκες» λέει. Η δική του αγωνία ήταν να μη γίνει ποτέ ένας από τους ζωγράφους που τους γοητεύουν τα χρήματα. «Δεν ξέρω αν είχα δίκιο ή άδικο αλλά όλα αυτά τα χρόνια δεν αύξησα τις τιμές των έργων μου παρά μόνο 2%-3%. Αυτό επέτρεψε σε κάποιους να πουν ότι ο Χάρος είναι ένας καλός ζωγράφος που, όμως, δεν πιάνει στις δημοπρασίες υψηλές τιμές. Η κρίση ανέδειξε καλύτερα από οτιδήποτε τη φούσκα που υπήρχε στην αγορά της τέχνης. Θέλω να πιστεύω ότι δεν ήμουν μέρος αυτής της φούσκας» καταλήγει ο καλλιτέχνης.

Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 7 Απριλίου του 2012.