To Taxibeat είναι μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα τελευταίας γενιάς (smartphones), μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να βρει και να καλέσει ταξί με βάση τη ζωντανή γεωγραφική απεικόνιση στον χάρτη της πόλης. Δεν πρόκειται όμως για μια μεταφορά της ιδέας του «ραδιοταξί» σε περιβάλλον υπολογιστή, αφού η σημαντική διαφορά είναι ότι στο Taxibeat ο χρήστης επιλέγει το συγκεκριμένο ταξί που θέλει, είτε επειδή ήδη γνωρίζει τον συγκεκριμένο οδηγό από προηγούμενο δρομολόγιο είτε με βάση τις φωτογραφίες, τις πληροφορίες και τις αξιολογήσεις προηγούμενων χρηστών που εμφανίζονται στη σελίδα της εφαρμογής.
Η ιδέα του Taxibeat ξεκίνησε μέσα στην καρδιά της οικονομικής κρίσης από τρεις φίλους και συνεργάτες, τον Νίκο Δρανδάκη, τον Νίκο Δαμηλάκη και τον Κωστή Σακκά. Μια άλλη εποχή (που σήμερα μοιάζει πολύ μακρινή) οι νέοι επιχειρηματίες θα επεδίωκαν να καλύψουν τα αρχικά τους έξοδα με κάποιο τραπεζικό επιχειρηματικό δάνειο. Σε κάποια άλλη χώρα ενδεχομένως να απευθύνονταν και σε κάποιο από τα πολυάριθμα επενδυτικά funds που αναζητούν και στηρίζουν νέες ιδέες, ιδίως από τον χώρο των νέων τεχνολογιών. Στην Ελλάδα όμως το ζήτημα της χρηματοδότησης των νέων εταιρειών δεν είναι τόσο απλή υπόθεση.
Αυτό ίσως είναι και το πιο ενδιαφέρον στην ιστορία του Taxibeat, η οποία άλλωστε επισήμως δεν έχει κλείσει ούτε έναν χρόνο πραγματικής λειτουργίας (η εφαρμογή ξεκίνησε να λειτουργεί κανονικά τον Μάιο του 2011). Αδυνατώντας να αντλήσει χρηματοδότηση από τραπεζικό δανεισμό, και χωρίς την υποστήριξη κάποιων ιδιωτικών κεφαλαίων για την αρχή, η εταιρεία διεκδίκησε χρηματοδότηση μέσω του Openfund, ενός νέου ιδιωτικού επενδυτικού σχήματος που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα ακριβώς με στόχο να στηρίξει νέες και ελπιδοφόρες επιχειρηματικές ιδέες.
«Στον πρώτο κύκλο χρηματοδότησης αντλήσαμε 50.000 ευρώ με αντάλλαγμα το 15% της εταιρείας μας» λέει ο Νίκος Δρανδάκης, εξηγώντας ότι τα χρήματα αυτά πήγαν σε αμοιβές ώστε να καλυφθεί το κόστος ανάπτυξης, από την αρχική ιδέα στην τελική εφαρμογή. Δέκα μήνες αργότερα ο δεύτερος κύκλος χρηματοδότησης μέσω Openfund άντλησε άλλες 250.000 ευρώ. «Η κρίση δεν έχει αλλάξει τα κριτήρια ενός επενδυτή» λέει ο Σπύρος Ντόβας, το νέο μέλος της ομάδας του Taxibeat που έχει την ευθύνη της επιχειρηματικής εξέλιξης και της εισόδου σε νέες αγορές. «Ο επενδυτής θέλει μια καλή ιδέα, αλλά ταυτόχρονα θέλει και ένα ρεαλιστικό business plan και πρέπει να πιστέψει ότι είσαι μπροστά από τον ανταγωνισμό, ώστε η επένδυση να έχει αρκετές ελπίδες να φέρει κέρδη» εξηγεί, ενώ ο Ν. Δρανδάκης συμπληρώνει: «Στον χώρο των mobile apps είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσεις να έχεις χρήστες και αν είναι δυνατόν να έχεις έσοδα από την πρώτη ημέρα. Εχεις πολύ μεγαλύτερη δύναμη όταν ζητείς επένδυση για να μεγαλώσεις και όχι για να επιβιώσεις».
Αυτή ακριβώς είναι και η φάση στην οποία βρίσκεται το Taxibeat σήμερα: έχοντας ήδη εξασφαλίσει το προβάδισμα ως προς τον ανταγωνισμό («Οποιοσδήποτε ανταγωνιστής μας ξεκινήσει σήμερα, θα βρεθεί εκεί όπου βρισκόμασταν εμείς τον Μάιο του ’11» λένε), θα χρησιμοποιήσει τον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης για τη διεθνή ανάπτυξη: το Taxibeat ήδη βρίσκεται στη Βραζιλία και στη Ρουμανία, ενώ οι αμέσως επόμενοι στόχοι είναι το Παρίσι και το Μιλάνο! «Ο πλανήτης είναι πολύ μικρός, δεν υπάρχει μέρος όπου να μην μπορούμε να φθάσουμε» είναι η φράση που κλείνει τη συνάντησή μας με τους ανθρώπους του Taxibeat.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ