«Σάρκα και οστά» παίρνει η κοινοπραξία μεταξύ των ομίλων Folli Follie και Setur Servis Turistik στον τουριστικό τομέα και ειδικότερα στη διαχείριση μαρινών, καθώς το σχήμα ανακηρύχθηκε ανάδοχος στον διεθνή ανοιχτό δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την επιλογή φορέα διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένος Μυτιλήνης που προκήρυξε η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ (ΕΤΑΔ). Η μαρίνα Μυτιλήνης είναι η πρώτη που αναλαμβάνει η κοινοπραξία στην Ελλάδα, με διάρκεια εκμετάλλευσης τα 40 χρόνια και ετήσιο μίσθωμα τα 250.000 ευρώ, βελτιωμένο από τα 215.000 ευρώ που ήταν η αρχική προσφορά.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Folli Follie κ. Τζώρτζη Κουτσολιούτσο, η κοινοπραξία «ουσιαστικά ξεκινάει τώρα που αναλάβαμε τη διαχείριση της μαρίνας Μυτιλήνης».
Ωστόσο ο κ. Κουτσολιούτσος και η Setur θεωρούν «ότι υπάρχει μέλλον στον κλάδο» διαχείρισης μαρινών, ενώ συγκριτικά με τις γειτονικές χώρες, όπως Τουρκία, Κροατία και Ιταλία, «η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί ακόμα το προϊόν της», τα νησιά και το καλοκαίρι της. Από την άλλη η μαρίνα Μυτιλήνης είναι μόνο η αρχή, καθώς θεωρείται δεδομένο το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας για κάθε μαρίνα στη χώρα που βγαίνει σε διαγωνισμό προς εκμετάλλευση. Η Setur που διαχειρίζεται συνολικά 13 μαρίνες στην Τουρκία ανήκει στην KOC, έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς και εμπορικούς τουρκικούς ομίλους με έτος ίδρυσης το 1926 και έχει αναλάβει την κατασκευή των περισσοτέρων μαρινών στη γειτονική χώρα, διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία στον συγκεκριμένο κλάδο.
Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που το ελληνοτουρκικών συμφερόντων σχήμα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών και Βιομηχανική, Βιοτεχνική, Τεχνική και Εμπορική Εταιρεία ΑΕ εκδηλώνει τις προθέσεις του για τη διαχείριση μαρινών.
Η αξιοποίηση μαρινών και στις δύο πλευρές του Αιγαίου αποτέλεσε προτεραιότητα για τον όμιλο Folli Follie, αποσκοπώντας στο να δραστηριοποιηθεί σε τομείς που υποστηρίζουν τον τουρισμό.
Για τον λόγο αυτό μέσα από τις θυγατρικές του εταιρείες και συγκεκριμένα τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) είχε δημιουργηθεί από το 2005 ειδικός κλάδος για τον τουρισμό με την εταιρεία Hellenic Tourist Bureau ΑΕ. Στα μέσα του 2007 ακολούθησε το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε με την εταιρεία TEK-ART, θυγατρική του τουρκικού ομίλου KOC. Σε αυτό ορίζεται ότι όποιες δουλειές γίνουν στην Ελλάδα, ο ελληνικός όμιλος θα διαχειρίζεται το 51% και το 49% ο τουρκικός, ενώ στην Τουρκία θα ισχύει το αντίστροφο (ο όμιλος KOC θα εκμεταλλεύεται το 51% και ο όμιλος Folli Follie το 49%).
Ετσι από το 2007 που προέκυψε η συνεργασία οι δύο εταιρείες διεκδίκησαν τη μαρίνα Φαλήρου το ίδιο έτος και τη μαρίνα Βουλιαγμένης στα μέσα Φεβρουαρίου 2011, λαμβάνοντας μέρος στους αντίστοιχους διαγωνισμούς της τότε Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ).
Πιο συγκεκριμένα, μέσω της ΚΑΕ και της θυγατρικής του τουρκικού ομίλου TEK-ART, το σχήμα κατέθεσε φάκελο και προκρίθηκε στη δεύτερη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον διαγωνισμό της μακροχρόνιας μίσθωσης της μαρίνας Φαλήρου στα τέλη Ιανουαρίου του 2007. Τελικά την ανάπτυξη και λειτουργία της τελευταίας ανέλαβε η κοινοπραξία Μαρίνα Φαλήρου, των εταιρειών J&Ρ Αβαξ, Βιοτέρ και Βερνίκος Κόττερα, με σύμβαση που υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2008 και περιλάμβανε προκαταβολή 7 εκατ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 2,3 εκατ. ευρώ.
Αντιστοίχως ήταν ένας από τους επτά «μνηστήρες» που κατέθεσαν φακέλους μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος στην α’ φάση του διεθνούς δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την 40ετή εκμίσθωση της μαρίνας Βουλιαγμένης, ακίνητο που ανέλαβε τελικά η Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ τον περασμένο Δεκέμβριο, με συνολικό μίσθωμα τα 43 εκατ. ευρώ.
Το σχέδιο
Η σχέση των ομίλων Folli Follie και KOC ξεκίνησε όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι το 2006 διεκδικώντας την εκμετάλλευση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών σε έξι σημεία εισόδου-εξόδου στην Τουρκία για 15 έτη σε διαγωνισμό που προκήρυξε το τουρκικό Δημόσιο. Το έργο τελικά κέρδισε η SETUR και έκτοτε ξεκίνησε ο διάλογος για μεταξύ τους συνεργασία.
Η σχέση των ομίλων Folli Follie και KOC ξεκίνησε όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι το 2006 διεκδικώντας την εκμετάλλευση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών σε έξι σημεία εισόδου-εξόδου στην Τουρκία για 15 έτη σε διαγωνισμό που προκήρυξε το τουρκικό Δημόσιο. Το έργο τελικά κέρδισε η SETUR και έκτοτε ξεκίνησε ο διάλογος για μεταξύ τους συνεργασία.
Με την ανάληψη της διαχείρισης της μαρίνας Μυτιλήνης σκοπός της κοινοπραξίας είναι η ανάπτυξη του νησιού ως προορισμού για σκάφη αναψυχής και κατ’ επέκταση της Μυτιλήνης γενικότερα ως τουριστικού προορισμού. Η μαρίνα Μυτιλήνης βρίσκεται στην περιοχή Μακρύς Γιαλός του Δήμου Μυτιλήνης, στις νοτιοανατολικές ακτές της Λέσβου. Η απόσταση της μαρίνας από την κεντρική προκυμαία της πόλης είναι μικρότερη του 1 χλμ., ενώ από το αεροδρόμιο απέχει λιγότερο από 7 χλμ. Η θαλάσσια ζώνη περιλαμβάνει εσωτερικό και εξωτερικό λιμένα, ενώ η χερσαία ζώνη του λιμένα έχει συνολικό εμβαδόν 37.500 τ.μ. περίπου. Η δυναμικότητά της ανέρχεται σε 252 θέσεις ελλιμενισμού, από τις οποίες 222 στον θαλάσσιο χώρο σε ανάλογες θέσεις, στις προβλήτες και στα κρηπιδώματα και 30 στον χερσαίο χώρο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ