Θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι το Κολοσσαίο της Ρώμης καταρρέει. Για ένα μνημείο που στάθηκε όρθιο τόσους αιώνες τώρα, τα προβλήματα που παρουσιάζει σήμερα δεν είναι τίποτε μπροστά στην αιωνιότητά του. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν. Το μεγαλύτερο αμφιθέατρο της ρωμαϊκής εποχής έχει μαυρίσει από την ατμοσφαιρική ρύπανση, πλημμυρίζει από τις βροχές και η στατικότητά του έχει πληγεί από τη γραμμή του μετρό που περνάει εκεί κοντά. Η ιταλική κυβέρνηση έχει περιορίσει τα κονδύλια για τον πολιτισμό και η προφανής λύση είναι οι ιδιώτες.

Ο ιταλός επιχειρηματίας θα διαθέσει 25 εκατ. ευρώ για το Κολοσσαίο, αλλά θα πάρει ως αντάλλαγμα το δικαίωμα να προβάλλει τον λογότυπό του σε ένα τουριστικό αξιοθέατο που δέχεται έξι εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο. Για «λεόντειο σύμβαση» κάνει λόγο η ιταλική αντιπολίτευση και κατηγορεί την κυβέρνηση Μπερλουσκόνι ότι ξεπουλάει την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν μια ελληνική εταιρεία αναλάμβανε υπό την προστασία της τον Παρθενώνα!

Η συμφωνία της ιταλικής κυβέρνησης με τον Ντιέγκο Ντέλα Βάλε χαρακτηρίστηκε από τον δήμαρχο της Αιώνιας Πόλης Τζιάνι Αλεμάνο ως ένα «μεγάλο δώρο» προς την ανθρωπότητα και ως το «τέλος ενός εφιάλτη» για όλους τους υπεύθυνους του μνημείου που δεν είχαν άλλον τρόπο για να βρουν τα χρήματα που χρειάζονται για να το σώσουν. Στα τρία χρόνια που θα κρατήσει η αναστήλωση του Κολοσσαίου θα καθαριστούν από τη μαυρίλα οι εξωτερικές επιφάνειες, θα αποκατασταθούν τα δύο από τα τρία διαζώματα, θα εγκατασταθεί νέος φωτισμός και όλοι οι βοηθητικοί χώροι (εκδοτήρια εισιτηρίων, τουαλέτες, πωλητήριο κ.λπ.) θα μετακινηθούν σε ένα νέο ημιυπόγειο κέντρο υποδοχής που θα κατασκευαστεί εκεί κοντά.

Ο ιδιοκτήτης της Τod΄s δηλώνει υπερήφανος για την πρωτοβουλία του, αλλά, όπως όλα τα πράγματα, έτσι και η χορηγία αυτή έχει δύο όψεις. Η συμφωνία του Ντέλα Βάλε με το ιταλικό κράτος τού δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί για 15 χρόνια στα προϊόντα του έναν λογότυπο εμπνευσμένο από το Κολοσσαίο. Κατά τη διάρκεια των εργασιών αναστήλωσης και για δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωσή τους θα έχει το δικαίωμα να βάζει τον λογότυπο της Τod΄s στα εισιτήρια του μνημείου, ενώ θα μπορεί να τοποθετεί διαφημιστικά πανό της φίρμας του μέσα στο μνημείο- ευτυχώς, σε περιορισμένες διαστάσεις.

Ολα αυτά τα δικαιώματα που θα αποκτήσει ο Ντέλα Βάλε έχουν προκαλέσει την αντίδραση της αντιπολίτευσης, που μιλάει για ιδιωτικοποίηση του μνημείου, ενώ οι συνδικαλιστές του υπουργείου Πολιτισμού προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη για να μπλοκάρουν το έργο. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι ο Ντέλα Βάλε θα αποκομίσει κέρδη που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ μόνο και μόνο από τη διαφημιστική προβολή της εταιρείας του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ντέλα Βάλε ασχολείται με τις χορηγίες στον τομέα του πολιτισμού. Πριν από λίγους μήνες συμφώνησε να δώσει 2 εκατ. δολάρια στη Σκάλα του Μιλάνου- κυρίως για τη συντήρηση του βεστιαρίου της- και ως αντάλλαγμα πήρε το βιντεάκι με το μπαλέτο που προβάλλεται ως εισαγωγή στην ιστοσελίδα της Τod΄s. Τώρα μάλιστα που του άνοιξε η όρεξη δηλώνει ότι θέλει να βοηθήσει και στην αναστήλωση της Πομπηίας.

Τι έχει στην κατοχή του ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε:

– Τις φίρμες Τod΄s, Ηogan, Fay και Roger Vivier – Την ποδοσφαιρική ομάδα της Φιορεντίνα – Το 19% των αμερικανικών καταστημάτων Saks – Εσχάτως, το Κολοσσαίο

Επιτυχημένη συνταγή

Τ ρίτη γενιά μιας οικογένειας ιταλών υποδηματοποιών, ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε δημιούργησε από το μηδέν ένα ξεχωριστό προϊόν, κάνοντας το κοινό να πιστέψει ότι αγοράζει κάτι που κουβαλάει πίσω του μεγάλη παράδοση. Και όμως! Οταν τη δεκαετία του ΄80 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τα μοκασίνια με το όνομα JΡΤod΄s ο κόσμος πίστευε ότι αγόραζε προϊόντα μιας παραδοσιακής αμερικανικής φίρμας, από αυτές που ντύνουν τα «καθώς πρέπει» κολεγιόπαιδα, και όχι χειροποίητα παπούτσια made in Ιtaly. Ο Ντέλα Βάλε είχε επιλέξει το όνομα τυχαία από τον τηλεφωνικό κατάλογο. Η αρχική του ιδέα ήταν να συνδέσει το προϊόν του με τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, με σταρ της εποχής όπως ο Κάρι Γκραντ και η Γκρέις Κέλι, αλλά και με τους Κένεντι, προς τους οποίους τρέφει μια ιδιαίτερη αδυναμία. Ενα πορτρέτο του JFΚ φιγουράρει στο γραφείο του, ενώ έχει αγοράσει το μήκους 52 ποδών κότερο «Μarlin», που ανήκε στον πατριάρχη της οικογένειας Τζόζεφ Κένεντι , πατέρα του προέδρου. Στις πρώτες διαφημίσεις της φίρμας πρωταγωνιστούσαν ηθοποιοί της εποχής εκείνης οι οποίοι ουδέποτε είχαν φορέσει παπούτσια Τod΄s- απλούστατα γιατί είχαν ήδη αποβιώσει! Το μήνυμα όμως ήταν επιτυχημένο και ο Ντέλα Βάλε κατόρθωσε να περάσει την εικόνα που ήθελε. Αργότερα, όταν τα Τod΄s καθιερώθηκαν ως fashion icon, οι διαφημίσεις απέκτησαν ένα πιο σύγχρονο πρόσωπο, με σταρ όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου να παίρνουν εκατομμύρια για να ποζάρουν με μια τσάντα Τod΄s στο χέρι. Σήμερα η εταιρεία Τod΄s μετέχει μαζί με τις περισσότερες του κλάδου των ειδών πολυτελείας στην άνθηση των τελευταίων μηνών, με την τιμή της μετοχής της να έχει αυξηθεί κατά 65% από τον περασμένο Φεβρουάριο και τις πωλήσεις στην Ασία να έχουν αυξηθεί κατά 20% τον τελευταίο χρόνο. Η εταιρεία παραμένει ιδιωτική.

WΗΟ ΙS WΗΟ
ΗΛΙΚΙΑ:

57 ετών

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνιας,τις οποίες ουδέποτε ολοκλήρωσε

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:

Δύο γάμοι,δύο παιδιά

ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ:

1,3 δισ.δολάρια με βάση την εφετινή κατάταξη του «Forbes»

ΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙ΄ ΑΥΤΟΝ:

Οτι είχε πείσει τον μακαρίτη Τζιάνι Ανιέλι να πηγαίνει στα ματς της Γιουβέντους φορώντας μοκασίνια Tod΄s.Το αφεντικό της Fiat δεν χρειάστηκε να κοπιάσει πολύ για να κάνει μόδα τα συγκεκριμένα παπούτσια,αφού ήταν από τους πιο γνωστούς trend setters της εποχής του.

ΕΧΕΙ ΠΕΙ:

«Μη φοβάστε! Δεν θα βάλω παπούτσια Tod΄s στην κορυφή του Κολοσσαίου».



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ