Η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί το 2015, όπως και η επέκταση της Καλαμαριάς μέχρι το τέλος του ίδιου χρόνου, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Δ.Ρέππας στη Βουλή. Το μετρό «δεν θα έχει την τύχη της υποθαλάσσιας, το έργο δεν θα εκτροχιαστεί» είπε ο υπουργός, απαντώντας στις επικρίσεις της ΝΔ πως το έργο καρκινοβατεί.
Σε επερώτησή τους, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Κ.Τασούλας, Θ.Καράογλου, Κ.Γκιουλέκας, Στ.Καλαφάτης, Γ.Ιωαννίδης, Σ.Αναστασιάδης κατηγόρησαν την κυβέρνηση για μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο.
Η ημερομηνία παράδοσης της πρώτης γραμμής «μεταφέρεται συνεχώς», ανέφεραν οι βουλευτές, λέγοντας πως το μετρό στη Θεσσαλονίκη «ξεκίνησε επί διακυβέρνησης της ΝΔ το 2006, παρά τον επί 20 χρόνια εμπαιγμό από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, δεν προχωρεί και φαίνεται ότι τοποθετείται στο τέλος των προτεραιοτήτων της σημερινής κυβέρνησης».
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρά. Λύθηκαν σύνθετα τεχνικά θέματα κάθε μορφής» τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι σε πέντε νέα εργοτάξια, στα οποία θα απασχοληθούν 600 άτομα, σε μελλοντικούς σταθμούς ξεκινά δράση και συγκεκριμένα: άμεσα η Ανάληψη, τον Ιούνιο Σιδηροδρομικός Σταθμός, τον Ιούλιο Παπάφειο, το Φθινόπωρο Πατρίκιος και Συντριβάνι.
«Θα κάνουμε τα πάντα για να μην έχει την τύχη της υποθαλάσσιας ζεύξης, που ναυάγησε στα ρηχά του Θερμαϊκού. Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα αφήσουμε να εκτροχιαστεί. Αυτό είναι το βασικότερο έργο της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε ο Δ. Ρέππας.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η εταιρεία δείχνει «συνέπεια και ταχύτητα» για την εξέλιξη του έργου, ενώ ταυτοχρόνως προωθείται η ωρίμανση της επέκτασης στις δυτικές συνοικίες που βρίσκεται σε διαβούλευση με τους Δημάρχους της περιοχής.
Έχει ξεκινήσει, συμπλήρωσε, προμελέτη αρχαιολογικών ευρημάτων και στόχος είναι η δημοπράτηση να γίνει με οριστική μελέτη ώστε να ξεκινήσει το έργο «χωρίς βάρη με καθαρό ορίζοντα, κάτι που κάνουμε και για τη δημοπράτηση της νέας γραμμής 4 στην Αθήνα». Ο Δ.Ρέππας ανέφερε επίσης ότι έχει ολοκληρωθεί η αναγνωριστική χάραξη για ένα πλήρες δίκτυο γραμμών του Μετρό μήκους 33 χλμ, που μέσα σε μια δεκαετία τόσο προς τα δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο μπορεί να ολοκληρωθεί και να καλύψει το σύνολο των αναγκών του πολεοδομικού συγκροτήματος.