Ο 56χρονος Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα, είδωλο στη χώρα του και χορογράφος – σταρ στην Ευρώπη έρχεται σε λίγες ημέρες στην Αθήνα προκειμένου να παρουσιάσει το σόλο του «Miroku» στο Μέγαρο Μουσικής, στις 15 και 16 Απριλίου. Το έργο αντλεί τον τίτλο του από το όνομα που έδωσαν οι Ιάπωνες στην τελευταία μετεμψύχωση του Βούδα, λίγο πριν από τη νιρβάνα, όταν ο κόσμος αγγίζει την αρμονία. Ο Μιρόκου συμβολίζει την εντέλεια, την ύψιστη ποιότητα της επίγειας ζωής η οποία κατακτάται μέσα από διαρκείς αναμετρήσεις του ατόμου με τον ίδιο του τον εαυτό αλλά και με τον έξω κόσμο.
Θεωρεί ότι μετά από όσα έγιναν στη χώρα του, το έργο – το οποίο ερμηνεύει ο ίδιος, μόνος στη σκηνή επί μία ώρα με μοναδικό «παρτενέρ» τους φωτισμούς – παίρνει, ίσως, νέο νόημα; «Ενα έργο, όσο περισσότερο παρουσιάζεται, τόσο περισσότερο ωριμάζει» ισχυρίζεται ο χορογράφος. «Η αρμονία η οποία εμπεριέχεται σ΄αυτό, αλλάζει διαρκώς. Αυτή η αλλαγή είναι αποτέλεσμα αγώνα. Αν το δει κανείς στενά, το να ερμηνεύω αυτό το έργο από τη μία και η καταστροφή η οποία συνέβη από την άλλη, είναι δύο πράγματα άσχεται μεταξύ τους. Ωστόσο, οι άνθρωποι πάντα αγωνίζονται να κατακτήσουν την αρμονία σε κάθε εποχή».
Μιλώντας για τον πυρηνικό εφιάλτη που ζει η χώρα του, λέει ότι πρόκειται σαφώς για ανθρώπινη ευθύνη. «Ελπίζω σε μια ιαπωνική κοινωνία όπου η τέχνη θα παίζει ουσιαστικότερο ρόλο και θα είναι πιο αποτελεσματική από την πολιτική και την οικονομία» σχολιάζει ο ίδιος.
Με δεδομένο ότι έχει εμφανιστεί στο παρελθόν στη χώρα μας τι αναμνήσεις διατηρεί; «Αυτό που θυμάμαι, είναι ότι ο κόσμος αντιδρούσε με πολύ έντονο συναίσθημα» λέει ο χορογράφος. «Με εντυπωσίασε ο τρόπος που δέχτηκαν το έργο μου. Ωστόσο, καθένας πρέπει να ζει το τώρα. Περιμένω, λοιπόν, τη νέα μου εμφάνιση…»