Μπορούν τα θρησκευτικά κείμενα να διδάξουν τον σεβασμό στη Γη και στα άγρια είδη;

Μερικοί ηγέτες μουσουλμανικών κοινοτήτων στη Σουμάτρα θεωρούν ότι το Κοράνι μπορεί.

Στη χώρα με την πλούσια βιοποικιλότητα αλλά και το υψηλότερο ποσοστό αποδάσωσης, την Ινδονησία, οι εκπρόσωποι του Ισλάμ πιστεύουν ότι η θρησκεία αποτελεί το κλειδί για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο νησί της Σουμάτρας όπου οι βιότοποι εξαφανίζονται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, κυρίως εξαιτίας της επέκτασης των φυτειών ελαιοφοινίκων, οι πληθυσμοί των ζώων, όπως ο ουρακοτάγκος και η τίγρης, συρρικνώνονται.

Η εκπαίδευση αποτελεί το κλειδί για την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων της περιοχής και οι θρησκευτικοί ηγέτες θεωρούν ότι η θρησκεία έχει τη δυνατότητα να «ξυπνήσει» την περιβαλλοντική συνείδηση των πολιτών.

Η ομάδα FORDALING, όπως αποκαλείται το Ισλαμικό Φόρουμ Ηγετών για την Περιβαλλοντική Φροντίδα, θεωρεί ότι στο Κοράνι εκφράζεται σαφώς η ανάγκη για προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Μάλιστα οι ισλαμιστές ηγέτες μέσω ενός βιβλίου 120 σελίδων το οποίο μόλις κυκλοφόρησε με τίτλο Ayat-Ayat Konservasi (Ισλαμικοί Στίχοι για τη Διατήρηση του Περιβάλλοντος) αλλά και μέσω διαφόρων δράσεων προσπαθούν να διδάξουν στους Ινδονήσιους μουσουλμάνους γιατί η προστασία της φύσης είναι σημαντική για τους ίδιους αλλά και τον πλανήτη.

Σε ένα κεφάλαιο του βιβλίου με τίτλο «Οι καλές πράξεις του Μωάμεθ, ο Αγγελιοφόρος στην Άγρια Φύση» αναφέρει ιστορίες από τη ζωή του προφήτη που συνδέονται με τη φύση.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μια μέρα ο προφήτης Μωάμεθ και οι ακόλουθοί του ενώ ταξίδευαν είδαν ένα ζευγάρι νεοσσών και τους παγίδευσαν. Ο προφήτης παρατήρησε ότι η μητέρα τους προσπαθούσε απεγνωσμένα να τα σώσει και είπε στους ακολούθους του να επιστρέψουν αμέσως τα μωρά σε εκείνη.

Οι ισλαμιστές ηγέτες συνδέουν αυτές τις ιστορίες με τα τρέχοντα περιβαλλοντικά προβλήματα.