Κάθε χρόνο ο μάγος της Αpple βγάζει ένα κουνέλι από το καπέλο του. Το κουνέλι είχε εφέτος τη μορφή μιας ταμπλέτας με διαστάσεις 24Χ19Χ1,3 εκατοστά και βάρος 700 γραμμαρίων. Τέσσερα εκατομμύρια διακόσιες χιλιάδες τέτοιες ταμπλέτες είχαν πουληθεί σε όλον τον κόσμο προτού αρχίσει η εορταστική περίοδος. Από την κυκλοφορία του τον περασμένο Απρίλιο το iΡad έγινε μέσα σε λίγους μήνες το απόλυτο ηλεκτρονικό προϊόν της εποχής μας καθώς συγκεντρώνει πάνω του το ενδιαφέρον μιας μεγάλης γκάμας ανθρώπων: από τις νοικοκυρές που το ακουμπούν στον πάγκο της κουζίνας τους για να έχουν πρόχειρες τις συνταγές μαγειρικής τους ως τους εξέκιουτιβ της Γουόλ Στριτ που το παίρνουν μαζί τους στα ραντεβού και στα συμβούλιά τους για να κάνουν τις παρουσιάσεις τους. Ο Στιβ Τζομπς, ο μάγος που λέγαμε πιο πάνω, ήταν και εφέτος πιστός στο ραντεβού του με τους θαυμαστές του που αδημονούν κάθε χρόνο για τη νέα συσκευή, το νέο γκάτζετ που θα παρουσιάσει. Κάθε φορά που ο Τζομπς παρουσιάζει ένα προϊόν δημιουργεί αίσθηση. Δεν έχει σημασία αν θα έχει εμπορική επιτυχία, αλλά ο κόσμος το περιμένει γιατί γνωρίζει από πριν ότι θα είναι καλαίσθητο, εύχρηστο, λειτουργικό και πρωτοπόρο.

Μπορεί να είναι ακριβότερο από παρόμοια προϊόντα άλλων εταιρειών, αλλά το δαγκωμένο μηλαράκι και το άγγιγμα του Τζομπς κάνουν τη διαφορά.

Το iΡad δεν είναι ο πρώτος υπολογιστής σε σχήμα ταμπλέτας που κυκλοφορεί στην αγορά. Είναι όμως ο πρώτος που είναι τόσο εύχρηστος, τόσο κομψός και με αυτό το «κάτι» που σε κάνει να θέλεις αμέσως να τον αποκτήσεις. Δημιουργεί μια νέα αγορά στους υπολογιστές και υποχρεώνει όλες τις μεγάλες εταιρείες του χώρου να επενδύσουν σε αυτήν αφού στην ουσία καταργεί τα netbooks.

Την εποχή που οι χρήστες των ΡC πληκτρολογούσαν ακαταλαβίστικες εντολές για να δουλέψουν στον υπολογιστή τους, οι κάτοχοι των πρώτων Μacintosh της Αpple απλώς κυλούσαν το ποντίκι τους πάνω στην οθόνη. Οταν ο Τζομπς έριξε στην αγορά το πρώτο iΡod, ουδείς φανταζόταν ότι θα άλλαζε οριστικά ο τρόπος με τον οποίο αγοράζουμε και ακούμε μουσική. Το iΡhone δεν ήταν το πρώτο κινητό τηλέφωνο με οθόνη αφής, αλλά από τη στιγμή που βγήκε όλοι έτρεξαν να το αντιγράψουν.

Θα ήταν άδικο για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της Αpple να φορτώσουμε στον Τζομπς όλο το βάρος της επιτυχίας. Αυτός όμως χαράζει τη στρατηγική, οσμίζεται τις ανάγκες της αγοράς και επιλέγει μέσα από δεκάδες προτάσεις για νέα προϊόντα αυτές που θα κάνουν τελικά τη διαφορά. Αλάνθαστος φυσικά δεν είναι, αφού, από το πείσμα του να μη συνεργαστεί με τη Μicrosoft, η Αpple έχασε την ευκαιρία να καθιερώσει το λειτουργικό της σύστημα και άνοιξε έτσι τον δρόμο για την επικράτηση των Windows. Αλλά όλες οι μεγαλοφυΐες έχουν δικαίωμα στο λάθος. Και ο Τζομπς σαφώς ανήκει σε αυτή τη μικρή μειοψηφία των πρωτοπόρων που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας και να την κάνουν πιο εύκολη. Και πιο ευχάριστη. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Τζομπς μάς έχει χαρίσει και τη μαγεία της Ρixar. Οσοι έχετε δει την ταινία «Τoy Story» και τις δύο συνέχειές της καταλαβαίνετε!