Καλυμμένο τελεσίγραφο έστειλε η κυβέρνηση στους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες. Σε συνάντηση που είχε με τους συνδικαλιστές του χώρου ο αρμόδιος υπουργός κ. Δ. Ρέππας τούς κατέστησε σαφές ότι αν δεν δεχθούν μείωση 10% στον μισθό τους και πλαφόν στις δευτερεύουσες απολαβές, η εναλλακτική λύση είναι οι απολύσεις. Επίσης τους επεσήμανε ότι με την πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζεται και ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών. Στην περίπτωση ωστόσο που δεν υπάρξει κλίμα συνεννόησης, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο συμμετοχής και ιδιωτών στις συγκοινωνίες.
Πηγές από το υπουργείο Υποδομών έλεγαν ότι πολλοί εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται πως στις σημερινές συνθήκες δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές ετήσιες αποδοχές στους οργανισμούς των αστικών συγκοινωνιών που υπερβαίνουν τις 86.000
ευρώ. Επίσης, ότι δεν είναι δίκαιο να υπάρχει χάσμα στις αμοιβές με αποτέλεσμα άλλοι να έχουν εισόδημα 30.000 ετησίως και άλλοι να ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ. Και όλα αυτά την ώρα που περισσότεροι από το 30% των επιβατών δεν πληρώνουν εισιτήριο και δεν υπάρχει επαρκής μηχανισμός ελέγχου.
Κυβερνητικά στελέχη δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για τις αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων. Μια απεργία διαρκείας στις αστικές συγκοινωνίες θα μπορούσε να μετατραπεί σε μεγάλο θέμα, καθώς επηρεάζει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών. Για τον λόγο αυτόν προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα πεδίο συνεννόησης ώστε να μη βρεθούν μπροστά σε αδιέξοδα.
Ανάλογη αντιμετώπιση θα έχουν οι εργαζόμενοι και στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, καθώς η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει ταχύτατα τις διαρθρωτικές αλλαγές, μολονότι σε ορισμένες από αυτές, όπως π.χ. η ΔΕΗ, που έχει το ισχυρότερο σωματείο, οι χειρισμοί φαίνεται να είναι πολύ δύσκολοι.
Τα θέματα αυτά αναμένεται να συζητηθούν διεξοδικά στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο, η ατζέντα του οποίου περιλαμβάνει τα νομοσχέδια για τις ΔΕΚΟ και για τη ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, καθώς και τον επενδυτικό νόμο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ