Από τη μείωση του εισοδήματος των Ελλήνων αλλά και από την αύξηση του ΦΠΑ έχει επηρεαστεί η αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα,
όπως επισημαίνει ο κ. Enrico Atanasio, διευθύνων σύμβουλος της Fiat Group Automobiles Hellas, ο οποίος δίνει λεπτομέρειες για τα νέα, οικολογικά αυτοκίνητα της εταιρείας.
_ Πόσο έχει επηρεαστεί η αγορά αυτοκινήτων από την κρίση στη χώρα μας;
«Ο τομέας του αυτοκινήτου αντιμετωπίζει συχνά ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. Οι πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, ανταγωνιστικές δυνάμεις συνεισφέρουν πάντοτε στη δημιουργία ενός ιδιαίτερου περιβάλλοντος όπου το σενάριο μεταβάλλεται συνεχώς. Οι εξελίξεις που επηρέασαν άμεσα την αγορά είναι η αύξηση του Φ.Π.Α., η επιβολή φόρου πολυτελείας σε αυτoκίνητα με εργοστασιακή αξία πάνω από 15.000 ευρώ και η σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων. Έμμεσα όμως η αγορά επηρεάστηκε σημαντικά από την μείωση του μέσου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή».
_ Ποιες οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου και τι μέτρα χρειάζεται για να ενισχυθεί;
«Η αγορά θα μπορούσε να ενισχυθεί με την παροχή κίνητρων για την αντικατάσταση παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων με αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που καταναλώνουν λιγότερα και ρυπαίνουν αντίστοιχα λιγότερο. Ας σημειώσουμε ότι περίπου το 1/4 του κυκλοφορούντος στόλου στην Ελλάδα έχει ταξινομηθεί πριν το ’90 (δηλ είναι συμβατικής τεχνολογίας) ενώ περίπου το 1/2 του στόλου έχει ηλικία μεγαλύτερη απο 15 έτη. Η αύξηση της αγοράς θα μπορούσε να συμβάλει στην μείωση των ελλειμμάτων του ελληνικού προϋπολογισμού. Η Fiat Group Automobiles Hellas όπως και άλλες εταιρείες έχουν υιοθετήσει πολύ δυνατά κίνητρα αγοράς και χρηματοδότησης ώστε να διευκολύνουν τον υποψήφιο καταναλωτή».
_ Τι προσπάθειες κάνει ο όμιλος για την υιοθέτηση στρατηγικών βιώσιμής κινητικότητας
«Η Fiat Group Automobiles είναι η πιο «οικολογική» αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη στηρίζοντας τη στρατηγική της σε 3 άξονες: στην ανάπτυξη κινητήρων νέας τεχνολογίας, στη χρήση εναλλακτικών καύσιμων και την ευαισθητοποίηση των οδηγών ώστε να οδηγούν πιο οικολογικά άρα και πιο οικονομικά. Από το 2007 ο όμιλος Fiat είναι πρώτος μεταξύ ευρωπαίων κατασκευαστών με το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 για τα πωληθέντα αυτοκίνητα (126 g/km – 1ο εξάμηνο 2010).
Ένα ευφυές μίγμα των διαθέσιμων και προσιτών τεχνικών λύσεων μπορεί, να εγγυηθεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός προς τη βιώσιμη μετακίνηση (sustainable mobility). Με δεδομένο ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν η κυρίαρχη τεχνολογία τουλάχιστο έως το 2030, και λαμβάνοντας υπόψη ότι το φυσικό αέριο αποτελεί σήμερα την μόνη ρεαλιστική εναλλακτική λύση στο πετρέλαιο, o όμιλος FIAT συνεχίζει να εξελίσσει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2. και την ελαχιστοποίηση των εκπομπών βλαβερών ρύπων. Πρόσφατο δείγμα της δέσμευσης αυτής αποτελεί ο κινητήρας TwinAir, ο πιο οικολογικός κινητήρας βενζίνης στον κόσμο, με ελάχιστες εκπομπές CO2 (95 g/km ή 92 g/km με αυτοματοποιημένο κιβώτιο Dualogic). Πρόσφατα στη Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες, προχωρήσαμε στη διάθεση των μοντέλων Fiat με διπλό σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου δηλ βενζίνη-υγραέριο και βενζίνη-φυσικό αέριο οποία καλύπτονται από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση. Στο κοντινό μέλλον ο όμιλος Fiat μελετά την εφαρμογή ενός μικρού υβριδικού συστήματος προώσεως σε συνδυασμό με ένα βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού (π.χ. TwinAir), με υβριδική μετάδοση διπλού συμπλέκτη, η οποία θα μπορούσε να αποτελεί μια λύση περιβαλλοντολογικά και οικονομικά αποδεκτή για μικρά αυτοκίνητα πόλης».